[Printer] Xerox WorkCentre 6505 print faded

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb hier een Xerox WorkCentre 6505 staan die niet goed wil printen.

Met de duplexeenheid erin krijg je continu een paper jam, zonder duplexeenheid wordt er in ieder geval geprint, maar gebeurt er dit: De print (alle kleuren) zijn faded, maar niet overal gelijk gefaded.

Volgens de handleiding zijn deze twee opties mogelijk:
• The transfer belt unit is old or damaged.
• The high-voltage supply is defective.
Hoe test ik welke van de twee van toepassing is? Of is er misschien iets anders mis? De toners heb ik al gewisseld en dat maakt geen verschil.

Nogmaals de url: http://postimg.org/image/wvytzzzw3/full/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
* schopje *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Niemand enig idee hoe ik dit kan troubleshooten om er zeker van te zijn of een van deze onderdelen (of een ander onderdeel) defect is?

Kan ik er een standaard huis-tuin-keuken volt/ampere/weerstandmeter op iets aansluiten wat op de high voltage power supply lijkt of blaas ik hem dan op?

Ik vind het zonde om het apparaat weg te gooien, want het apparaat is maar net een jaar oud. Bij bijvoorbeeld HP kun je ook aftermarket garantiepakketten kopen, waarmee de garantie wordt verlengd vanaf de leverdatum, ook al is de garantie al verlopen. Bestaat zoiets ook voor Xerox? Ik kan alleen pakketten vinden die je binnen 90 dagen na levering moet activeren.

Als ik de printer als particulier zou aankopen, bijvoorbeeld door hem aan mijn vriendin te verkopen, heeft zij dan wel recht op conformiteit bij Xerox?

[ Voor 90% gewijzigd door Trommelrem op 26-01-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Het beste is dat je contact opneemt met het Xerox servicecenter.
Die kunnen je vertellen wat nog mogelijk is met betrekking tot garantie en hoe je dit
probleem oplost.

De doorschuiftruc naar een particulier werkt alleen als er een factuur is met de naam en adres van
je vriendin. Als de printer zonder BTW ergens gekocht is, werkt het al zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Contact met Xerox resulteert helaas alleen maar in "garantie is verlopen, pech."

Echter een Xerox monteur die ik voor een andere printer sprak, zei dat het in zo'n situatie weleens de Imaging Drum kan zijn. Is er een manier om dat te testen? Zo'n drum kost US$ 205. Als het nou US$ 100 kostte, dan wilde ik de gok wel wagen, maar ik vind dit net iets te veel om te gokken, maar wel een redelijk bedrag om een onderbouwde gok te wagen.

[ Voor 28% gewijzigd door Trommelrem op 29-01-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik zou als leek zijnde zulke dingen niet uitproberen.
Je geeft op de gok een relatief groot bedrag uit, waarvan je niet zeker weet of dat het ook oplost.
Misschien is nog wat anders defect of verkeerd afgesteld. En dan ben je toch aangewezen op een monteur.

Naar mijn mening heb je maar twee keuzes.
Of je doet de printer zoals die nu is van de hand.
De verminderde waarde omdat hij defect is, neem je voor eigen rekening.
Of je brengt de printer weg voor reparatie en je betaalt de reparatie gewoon.
Dat kan via een Xerox service center, maar er zijn ook reparatiecenters die elk merk aannemen.
Gelukkig heb je een bekend merk/type printer. Dan is de kans groot dat ze je ook kunnen helpen.
Als je afspraken maakt over de onderzoekskosten cq reparatiekosten, kom je niet direct voor grote
verrassingen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Wellicht heb ik een oplossing om een diagnose te doen.

Ik heb elders ooit dezelfde printer geplaatst. Die functioneert nog gewoon. Wellicht kan ik de imaging drum even verwisselen met die van de printer die wel werkt en dan weet ik of dit onderdeel vervangen moet worden.

Het is een printer die in principe al afgeschreven is en hij is al vervangen door een nieuwere. Vandaar dat ik in de eerste instantie er niet meteen een monteur op af wil sturen.

Zou er iets mis kunnen gaan? Kan een defecte drum de hele printer om zeep helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 29-01-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 16:44
Hee, ik zit net te zoeken omdat ik ook een "fade" probleem heb met een Xerox 6505.

Het gaat om zwarte toner.
Ik had de schuld geven aan een niet-originele toner die ik net geplaatst had.
Maar de 2e werd ook licht, en de 3e lijkt ook te beginnen.

Het apparaat heeft nog maar 5.000 prints gemaakt, is dus niks!
Kleur gaat prima, ondank waarschuwing dat op beginnen te raken.

Het is opvallend dat na toner wisselen de prints langzaam donkerder worden en dan na 70-100 weer lichter.

Ik verdenk/verdacht de toner transport, soort mixer in de toner cartridge.
Er zit een tandwiel aan de cartrigde. Heb markering aangebracht en die staat steeds op zelfde plek.
Alleen die van een goed werkende andere kleur blijft ook staan, dus ...

Ik heb ook een duplex unit geplaatst, nooit papierstoring gehad.
Heb jij het idee dat bij jou het faden daarmee begonnen is?

Heb je ooit een oplossing gevonden?

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ja, grappig, ik wist niet eens meer van het bestaan van dit topic af.

De defecte printer stond in de opslag. Een maand terug ging toevallig hetzelfde model printer stuk bij een klant. De drum van die printer was echter wel goed. Drum en duplexeenheid overgezet en mijn printer deed het ineens weer.

Een drum zou een printerleven mee moeten gaan. Mijn printer was twee jaar oud. Dat is tegenwoordig gelijk aan een printerleven, dus opzich is het ergens wel logisch dat de drum versleten was.

Wat wel opviel, is dat van beide printers een van die oranje "schroefjes" van de drum was afgebroken. Blijkbaar is dat een zwak onderdeel?

[ Voor 12% gewijzigd door Trommelrem op 04-10-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 16:44
Gezien je snelle antwoord had je dit blijkbaar nog gebookmarkt staan.

De schuld wordt snel op niet originele toner geschoven. Weet jij nog wat er in zat?

Ik zal hier mijn bevindingen plaatsen, voor anderen.
Zoeken levert veel meer mensen met problemen op, vooral zwart, vaak rond 4000-5000 prints.

Hier beschrijft een kenner het probleem, en een mogelijkheid in de diagnose stand handmatig de tonertransport te runnen.
http://www.fortwayneprinterrepair.com/wordpress/2014/03/17/xerox-phaser-6500-workcentre-6505-light-print-issues/

Heeft bij mij geholpen .. even dan .. na 10 pag weer grijs.

Heb daardoor idee dat app het misschien terugregelt (door fout of boze opzet Xerox).
Kan zelf printen niet donkerder zetten, wel "Perform an Automatic Color Registration Adjustment"
Hielp ook niks.

Nu originele toner besteld, testen.

Ik overweeg om als werkt chip orig. cartridge over te zetten op huidige niet-lege toner. Als dan wel werkt, wordt ik heel boos ;) eigenlijk :-(

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Interessant, ik wist niet eens van het bestaan van die diagnosemenu's af. Ik heb de defecte printer niet thuis staan, maar ik zal het komende week eens proberen.

Mijn printers hebben voor zover ik weet altijd originele toners gehad
Pagina: 1