Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies (game)laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakerianen :) ,

Ik ben op zoek naar een laptop die ik ga gebruiken voor mijn studie en vrijetijdsbesteding.
Ik wil er ook wat games op kunnen spelen zoals fifa 14, crysis 3 en wat nieuwere games.

Qua videokaart wil ik minimaal een nvidia gt 750m

Tot nu toe is mijn oog gevallen op twee laptops:
- MSI GE60 2OC-225NL

(link: http://gamepc.nl/game-laptops/game-laptop-l-156-1)

-Lenovo IdeaPad Y Series Y510P-00303NL

(link: http://www.norrod.nl/zkb-...7&utm_source=tweakers.net)

Mijn budget is tussen de 700 en 900 euro.

Simpel gezegd wil eigenlijk de beste specs voor mijn geld.

De grootste verschillen die ik tot nu toe kan vinden zijn de videokaarten, geheugen en de prijs.
Lenovo: gt 755m / 1tb 5400 rpm / 888 eu, MSI: gt 750m / 500 gb 7200 rpm / 750 eu.

Wat is de beste laptop qua opties en prijs kwaliteit verhouding? Weten jullie toevallig nog betere laptops in dezelfde prijs range?

Ik heb de reviews bekeken op tweakers maar die zijn niet echt waardevol vanwege de nauwe beoordeling.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Je hebt een duidelijk verhaal, dat in ieder geval. Hoe het zit met de MSI weet ik niet precies maar de Lenovo is op papier een mooie laptop. Echter, is de touchpad bedroevend, de koeling is ook niet echt goed en van de accuduur wordt je ook al niet echt gelukkig. Daarnaast is het scherm ook niet super. Voordeel is wel dat je er eventueel een extra videokaart bij kan stoppen, waardoor je een SLI opstelling krijgt in je laptop.

De MSI, tsja .. daar kan ik je dus niet echt veel over vertellen, maar de specs zien er op papier wel goed uit.

Kijk anders eens naar de Asus N56, daar zit ook een laptop bij met GT750M. Dan heb je een bewezen goeie laptop met een goed scherm, snelle processor en goede videokaart, ook nog eens een stevige!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De MSI heeft een slechte bouwkwaliteit, slechte koeling, slechte invoerapparatuur en minder goed scherm dan de N56. Op dit moment is de Asus N56VV zeer scherp geprijsd bij Scheer en Foppen en ik zou die gewoon pakken en niet te lang wachten daarmee ;)

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik zou dat gewoon niet doen.
Ik zou lekker sparen tot je een echte krachtpatser kan kopen..
Crysis 3 op een gt750 gaat niet lekker lopen.
Ik zelf draai het op een gtx675m met flinke over klok op custom vbios (730/1770) .
Daar red ik op medium/low pas echt lekker speelbare fps mee.
Crysis 3 heb je vrij hoge fps nodig omdat je anders vage lag/vertraging heb..
Pas bij 60fps begint het echt vloeiend en lekker te spelen te worden..
En dat red een gt750m gewoon niet op 1080p

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Mijn budget is 900 dus ik hoop dat ik een laptop kan vinden die aan mijn eisen kan voldoen.

Hoe weet je trouwens dat het zo slecht gesteld is met de msi laptop en lenovo laptop?

Beide krijgen ze wel goede reviews zoals bijvoorbeeld over de lenovo:
http://nl.hardware.info/r...l-review-studentenpc-2013

Verwijderd

Pak gewoon die Lenovo Y510P met dubbele 755 in SLI. Dan heb je voor de prijs een behoorlijk snel ding. Als je die koopt bij de MediaMarkt BTW actie dan blijf je onder de 1000 euro. En daar ga je echt wel Crysis 3 op kunnen spelen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 14:13 ]

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 16:19

Nutral

gamer/hardware freak

Als het echt niet kan kun je de Y510p pakken zonder de extra videokaart en die er later bij nemen.
Pagina: 1