Receiver aansluiten op X-Fi

Pagina: 1
Acties:

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-01 18:48
Beste leden,

Na een tijd zoeken op internet vraag ik mij af wat de beste oplossing is om mijn pc, met Xfi xtrememusic aan te sluiten op mijn onkyo tx nr 414.

Ik heb verschillende dingen zien langskomen als:
- flexijack kabel (zoals creative het noemt)
- kabels die van jack naar toslink gaan
- coaxiale kabels
- converters etc.

Vandaag in de winkel gevraagd en kwam met een converter van 44€ aan. Daar was ik niet naar op zoek.

Ik vraag mij dus af wat de beste kwaliteit oplevert? Zou dat een verloopje zijn van jack naar coax en dan d.m.v. een coax kabel aansluiten op m'n receiver?

Ik hoor het graag van jullie!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens deze website:
http://www.hardwaresecret...ster-X-Fi-Sound-Cards/546

Heeft alleen de PCIe versie optical SPDIF onboard zitten. Andere modellen moet je ingewikkeld gaan doen. Heeft je onboard geluidskaart niet gewoon een optical out?

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:47
Ik heb echt grote moeite om maar iets van specs te vinden voor die XtremeMusic, al een tijdje uit productie of niet? :P

In ieder geval, wat ik zo zie ondersteund je versterker geen 6channel in. Dus 3 minijack -> tulp kabeltjes is helaas uitgesloten. Iets wat zeker met gaming het minste problemen oplevert.
Andere optie is als ik dit lees om op de "flexijack" aansluiting een minijack -> tulp te pakken en dan die vervolgens in de coaxiale ingang te stoppen van je versterker. Dit kun je waarschijnlijk vrij gemakkelijk proberen door gewoon een normale minijack -> tulp kabel te pakken en even te kijken of je met links of rechts signaal krijgt als je de digitale uitgang in je drivers aan zet. (Hier nog meer bevestiging dat een simpele minijack -> tulp (RCA) kabel ook gaat werken voor coaxiale spdiv, het linker kanaal moet je hebben blijkbaar).

Omzetten naar optical wordt ongeacht waarvandaan een duur geintje dus dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit met een nieuwe geluidskaart die echt heel goedkoop kan zijn aangezien je versterker dan alle digitale signalen omzet en je geluidskaart eigenlijk geen invloed meer op het geluid heeft.

Waarvoor gebruik je die combi eigenlijk het meest? Muziek luisteren? Gamen? Film kijken?
Het nadeel van de spdiv methode is namelijk dat het altijd stereo zal zijn tenzij je bijvoorbeeld een film hebt waar de dolbydigital / DTS geluid in gebakken zit die je direct op de coax kan zetten. Dus in het geval van gaming / muziek luisteren zal een stereo tulp->jack waarschijnlijk net zo goed klinken als dit hele circus.

[ Voor 20% gewijzigd door Sleepkever op 23-01-2014 18:36 ]

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-01 18:48
Hartstikke bedankt voor het inlevingsvermogen ;) Is al een oud kaartje inderdaad, had hiervoor een moederbord met digital spdif out, dus dat was makkelijk. Nu heb ik net een jack --> tulp kabeltje erin geplugd en dat gaat prima, maar dat is wel op de gewone geluidsuitgang van de kaart (en dus niet op die zogenaamde 'flexijack'.

Wat raden jullie nu aan? Een iets langere minijack --> tulp kopen (zodat m'n receiver niet compleet los gekoppeld hoeft te worden :p, of toch een andere oplossing zoals sleepkever aangaf, bijv. een geluidskaart kopen? Wat zijn zoal de nadelen van de setup zoals ik 'm nu heb. (uitgaande van een stereo setup). Kan ik d.m.v. deze aansluiting wél DTS etc ontvangen?

P.s. wordt gebruikt voor eigenlijk alles, films, fifa, muziek..

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door danielrene op 23-01-2014 19:09 ]