Toon posts:

een herrie-voeding, wat doe je daar aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uit mn pc komt sinds kort een enorme herrie.

Eerst dacht ik dat het de fan van de processor zou zijn -> gewoon ff vervangen.

Maar bij nadere inspectie blijkt dat het ligt aan de fan van de voeding... Die kan je niet zo makkelijk vervangen.

Iemand enige tips over hoe dit netelige probleem op te lossen? Stofzuiger erop heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet.

Waterkoeling op je voeding zou eigenlijk wel mooi zijn, lekker stil. :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb m'n voeding aangepast met een groot gat in de bovenkap waar ik een 96x96 fan op laag toental in heb gezet (blaast tegen de koellichamen aan).

Hij is daar haast onhoorbaar door geworden, en de koellichamen blijven minstens zo koel als met de originele koeling die eigenlijk niet deugde.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Voeding los halen, koeler schoonmaken of anders vervangen.

And The Only One

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 21:21
ik vraag me af of je die fan gewoon niet uit die voeding kan halen, kan me niet voorstellen dat een voeding koeling nodig heeft om te werken. Het boeit me ook niet dat die kasttemp 5 graden warmer wordt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 08 juni 2001 13:06 schreef jos707 het volgende:
kan me niet voorstellen dat een voeding koeling nodig heeft om te werken.
Right... Dit meen je toch niet hoop ik? Er wordt bij volle belasting 300 Watt door een voeding heen gejaagd, en daar wordt veel warmte bij geproduceerd. Als healfgeleiders te heet worden, dan zijn ze letterlijk verbrand en weg is je voeding.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

bij mij deed de fan het nog wel, maar toch brandde mijn voeding door... gevolg... 500 gulden schade (nieuwe voeding, niew moederbord)..

:(

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Heb het hier ook al vaker gehad. Het lijkt erop alsof de fan te krap tegen de behuizing aanzit. Wat ik altijd doe is een schroevendraaier tegen de buitenkant van de as van de fan aanzetten en er een mep tegengeven :)
Niet te hard, maar net hard genoeg dat de as net iets buigt. Heb er hier een pc of 3 van de geluidsproblemen afgeholpen.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

de as is van ijzer, en die buig je niet zo maar eventjes.
Trouwens, zeggen dat wat contact spray ook wil helpen.
Nu nog een bus van die meuk hebben.

And The Only One

Verwijderd

Wees niet bang en schroef dat ding los. 8-)
Hij is waarschijnlijk toch al een jaar oud.
Koop een nieuwe fan bij conrad of een andere winkel.
Knip het draadje door, effe het nieuwe en het oude draadje aan elkaar solderen (in verband met de aansluiting want die zit er namelijk niet op).
Weer de handel dichtschroeven en klaar is kees. :)
Pagina: 1