Toon posts:

Upgrade mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Alvast mijn excuses voor de volledige link i.p.v. een "hier", ik ben namelijk nieuw hier.

reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013

Eind augustus heb ik een aantal onderdelen besteld en voor het eerst een eigen en persoonlijke pc in mijn bezit!

Nu merk ik anno 2014 dat ik tegen Fps van ongeveer 25-35 zit bij spellen zoals Rome 2, Assassins creed IV en battlefield 4. Nu is mijn vraag hoe ik dit systeem kan verbeteren zodat ik uiteindelijk dezelfde of betere prestaties kan verwachte bij Witcher 3 of Thief.

Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

Rapaljes

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

wat is je huidige systeem? ik zou even een wenslijstje maken via de PW. met die setup zou je toch wel iets meer FPS moeten kunnen halen. heb je alle games/windows legaal?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:34:
wat is je huidige systeem? ik zou even een wenslijstje maken via de PW. met die setup zou je toch wel iets meer FPS moeten kunnen halen. heb je alle games/windows legaal?
Mijn huidig systeem is de Best buy guide van juli 2013 en ja al mijn games en window OS zijn legaal.
En misschien was ik wat zuinig met de behaalde Fps.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,-€ 192,-
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 89,-€ 89,-
1Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 294,-€ 294,-
1Corsair Carbide 300R€ 62,-€ 62,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,10€ 25,10
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,90€ 64,90
1Seasonic M12II 520W€ 65,30€ 65,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 792,30

Excl. SSD en overig.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 17:07 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Hangt ook van de settings af in de games (low-medium-high) en resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:39:
Hangt ook van de settings af in de games (low-medium-high) en resolutie.
Ik wil voornamelijk op de hoogste setting spelen.

Verwijderd

De BGG van Juli zou al die spellen op ultra 1080p met 60fps moeten kunnen draaien.

Kijk eens tijdens het spelen van een game wat je CPU en GPU doen. Hoe warm worden ze , draaien ze wel op de juiste snelheden en voor hoever worden ze belast.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:52:
De BGG van Juli zou al die spellen op ultra 1080p met 60fps moeten kunnen draaien.

Kijk eens tijdens het spelen van een game wat je CPU en GPU doen. Hoe warm worden ze , draaien ze wel op de juiste snelheden en voor hoever worden ze belast.
Cpu komt niet boven de 30-40 c. en de video kaart niet boven de 60-70c.

En zoals ik al zei, ik ben misschien wat zuinig geweest met de Fps.
Ik draaide net de forrest benchmark voor Rome 2 op extreme en kreeg gemiddeld 49,6 Fps.

Verwijderd

Het zijn ook wel allemaal ongeveer de zwaarste spellen die op de markt zijn.

reviews: Total War: Rome II - Het kwam, zag en...

Ik haal met een 7970 toch een stuk betere frames in BF4 en Assassins creed IV. Misschien AA wat lager zetten ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:16:
Het zijn ook wel allemaal ongeveer de zwaarste spellen die op de markt zijn.

reviews: Total War: Rome II - Het kwam, zag en...

Ik haal met een 7970 toch een stuk betere frames in BF4 en Assassins creed IV. Misschien AA wat lager zetten ?
Sorry maar mijn vraag was wat ik kan upgraden aan mijn huidig systeem zodat ik op hetzelfde niveau verder kan gaan in 2014 bij spellen zoals witcher 3 en thief. als nog bedankt voor de feedback maar het is wat onzinnig en offtopic.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:19:
[...]

Sorry maar mijn vraag was wat ik kan upgraden aan mijn huidig systeem zodat ik op hetzelfde niveau verder kan gaan in 2014 bij spellen zoals witcher 3 en thief. als nog bedankt voor de feedback maar het is wat onzinnig en offtopic.
R9 290?

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:10
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

hier zie je welke grafische kaarten beter zijn als jou huidige.

als je echt iets een stuk beter wilt kan je naar de 780 ti kijken...

android since G1.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:26
Er wordt slechts geïnsinueerd dat lage fps aan andere dingen kunnen liggen dan aan een videokaart die te oud wordt. Maar goed als je per se geld over de balk wilt gooien, dan koop je een nieuwe videokaart.

Je hebt al een 770 uit de laatste serie van Nvidia, dus dan kan je enkel binnen de 700 serie hoger op de ladder gaan, of een nieuwe AMD halen.

Bv deze:
pricewatch: Asus GTX780-DC2OC-3GD5
pricewatch: Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB
pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

.. Jij begint met dat je 25-35 frames haalt terwijl ik met een minder snelle kaart en mindere cpu bijna 2 keer zoveel krijg(op max settings ja) ... maar goed.

Je kan er een 770 bijkopen maar dan moet je ook je voeding vervangen. En dan heb je nog steeds maar 2GB Vram wat niet echt lekker is.

Ook kan je de 770 verpatsen en een 290(x) of 780(ti) kopen afhankelijk van hoeveel je wilt uitgeven.

reviews: AMD R9 290: het kleine broertje van...

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik van de R9 290 weet geeft het maar 4 tot 8 Fps meer wat ik het niet waard vind om nog eens 350-400 neer te leggen omdat er een stille fan op moet en de gtx 770 te verkopen. is het niet mogelijk om de gtx die ik nu heb te combineren met nog een gtx 770 in sli opstelling of kan dat niet met mijn moederboard?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 17:30 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:28:
[...]

Wat ik van de R9 290 weet geeft het maar 4 tot 8 Fps meer wat ik het niet waard vind om nog eens 350-400 neer te leggen en de gtx 770 te verkopen omdat er nog een stille fan op moet. is het niet mogelijk om de gtx die ik nu heb te combineren met nog een gtx 770 in sli opstelling of kan dat niet met mijn moederboard?
Je moederbord heeft enkel support voor meerdere AMD kaarten, niet voor Nvidia.
Je kan dus enkel 2 AMD kaarten kopen (niet interessant tenzij je al een AMD kaart had), of een 780Ti kopen als je er echt op vooruit wil gaan.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:31:
[...]

Je moederbord heeft enkel support voor meerdere AMD kaarten, niet voor Nvidia.
Je kan dus enkel 2 AMD kaarten kopen (niet interessant tenzij je al een AMD kaart had), of een 780Ti kopen als je er echt op vooruit wil gaan.
Dank voor de feedback.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Wacht totdat je weet hoe die spellen presteren. Het heeft weinig nut om nu al een GPU te kopen voor een spel dat nog niet uit is. Zeker omdat spellen tegenwoordig vol bugs en slechte optimalisatie worden uitgebracht.
Tegen dat die nieuwe games fatsoenlijk zijn, is wss de nieuwe 800 reeks van Nvidia beschikbaar en daar ga je veel meer aan hebben. ;)
Pagina: 1