Toon posts:

Simpel.nl - telefoon op wifi, toch MB's afgeschreven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik merkte dat mijn telefoon, ook al ligt ie gewoon thuis met WIFI aan, toch data verbruikt. Ik zie dit in het overzicht van de belspecificatie van mijn provider, Simpel.nl. Ik zie dat de telefoon om de 12 uur ongeveer 2,5MB data verbruikt. De telefoon lag op die tijdstippen gewoon thuis met WIFI aan.

Hoe kan dat nou? Zijn dat streken van Simpel.nl of is dat normaal? Het bereik is gewoon altijd goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke telefoon heb je? Welke datamonitoringssoftware (stock / 3rd party software) heb je gebruikt om het te valideren?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Loopt nog best op zo 150MB per maand.. Wat als je data uitzet ? Al is het alleen om uit te sluiten of het je telefoon is of een issue bij simpel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 13:31

Eagle Creek

Breathing security

De telefoon lag op die tijdstippen gewoon thuis met WIFI aan.
Ja, maar staat 3G dan ook aan?

3G zal gebruikt worden als de wifi wegvalt maar ook voor specifieke zaken die over het telefoonnetwerk moeten lopen, zoals MMS.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Dat je telefoon elke keer in die twaalf uur verbonden was met wifi kun je moeilijk bewijzen. Ik neem aan dat je dat niet handmatig in de gaten hield.

Waarschijnlijk ben je toch je wifi verbinding (al dan niet tijdelijk) kwijtgeraakt, waardoor je telefoon i.c.m. Push toch verbinding heeft gemaakt met het netwerk van Simpel.

Voortaan dus je data uitschakelen op je telefoon, om dit soort problemen te voorkomen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ BtM909: Nokia 520. Ik heb alleen de stock draaien, Data Sense, maar daar valt niet echt wat op te zien, zie ik nu. Ik had er wel een limiet op gezet daar, van 250MB.

@ DukeBox: Yep inderdaad, zeker als je maar 300MB per maand hebt. :) Okee, ik zal hem dit weekend eens data uitzetten.

@ Eagle Creek: 3G staat gewoon aan. Maar hoe zit dat dan bij mensen die helemaal geen data afnemen, zoals mijn ouders? Die alleen maar bellen en SMS'en? Die krijgen dan toch ook niet opeens een rekening voor dataverkeer? Wifi valt hier nagenoeg nooit weg, telefoon ligt zo ongeveer naast de router/modem.

@ Royeboi: Nou, vaak zat ik gewoon te werken achter de computer. Want ik werl vanuit thuis. En ik kan je verzekeren dat er steeds verbinding was. Maar okee, ik zal nu data eens uitschakelen. Zet ik die de komende week alleen aan als ik naar buiten ga. Een kijken wat er gaat gebeuren.

Maar ik denk dat het echt een dingetje van Simpel.nl is en ik er niet veel aan kan doen. We zullen zien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:42
kan ook prima zijn dat het netwerk ff druk was oid, of er pushberichten kwamen vanaf het netwerk.

De enige manier om helemaal geen data te verbruiken is data helemaal uit te zetten. moet geen probleem zijn toch?

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:07:
@ BtM909: Nokia 520. Ik heb alleen de stock draaien, Data Sense, maar daar valt niet echt wat op te zien, zie ik nu. Ik had er wel een limiet op gezet daar, van 250MB.

[...]
Een vinkje zetten bij: Keep Wifi on when screen times out in de advanced Wifi instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whatson schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:23:
[...]

Een vinkje zetten bij: Keep Wifi on when screen times out in de advanced Wifi instellingen.
Dank u! :)
Wat een belachelijke optie trouwens. Of mis ik nu iets? Ik geloof niet dat ik die ooit bij Android gezien heb.

@ coredalae: Ook bedankt, is idd geen probleem nee. Moet ik het alleen wel steeds weer aanzetten als ik naar buiten ga, en niet weer uit vergeten te zetten als ik binnen kom.

Maar goed, ik ga het dit weekend eens proberen met data uit. En met dat vinkje aangevinkt. Dus als het dan werkt moet ik het maar weer eens kijken met de data aan en dat vinkje aan. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:25

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Ik heb het hier ook uitstaan :P

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52e15f3ceb34b/52e15f3ce2a74-Screenshot_2014-01-23-19-18-47.png

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:14
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:18:
[...]

Wat een belachelijke optie trouwens. Of mis ik nu iets? Ik geloof niet dat ik die ooit bij Android gezien heb.

@ coredalae: Ook bedankt, is idd geen probleem nee. Moet ik het alleen wel steeds weer aanzetten als ik naar buiten ga, en niet weer uit vergeten te zetten als ik binnen kom.

Maar goed, ik ga het dit weekend eens proberen met data uit. En met dat vinkje aangevinkt. Dus als het dan werkt moet ik het maar weer eens kijken met de data aan en dat vinkje aan. :)
Helemaal geen belachelijke optie. Als je bijvoorbeeld veel reist dan kost WiFi altijd aan hebben staan veel batterij omdat je telefoon dan naar netwerken gaat zoeken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:33:
[...]

Helemaal geen belachelijke optie. Als je bijvoorbeeld veel reist dan kost WiFi altijd aan hebben staan veel batterij omdat je telefoon dan naar netwerken gaat zoeken.
Okay. Dan nog zou ik persoonlijk dat liever met de hand aan en uit zetten. Lijkt me ook dat als je het scherm dan wel opeens bekijkt, en de wifi dan aan gaat, dat dat te langzaam 'pakt'. En ik denk dat mensen toch meer op een bepaalde plek zijn dan tussen wifi plekken waarvan ze de key hebben heen en weer reizen, dusda zouik pleiten voor standaard dat vinkje aan. Of misschien snap ik het voordeel nog steeds niet echt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17

DukeBox

loves wheat smoothies

En niet iedere AP ondersteund dingen als WMM power save mode.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:31:
[...]

Okay. Dan nog zou ik persoonlijk dat liever met de hand aan en uit zetten. Lijkt me ook dat als je het scherm dan wel opeens bekijkt, en de wifi dan aan gaat, dat dat te langzaam 'pakt'. En ik denk dat mensen toch meer op een bepaalde plek zijn dan tussen wifi plekken waarvan ze de key hebben heen en weer reizen, dusda zouik pleiten voor standaard dat vinkje aan. Of misschien snap ik het voordeel nog steeds niet echt. :)
Bij mijn 820 is de wifi direct gevonden en verbonden, ik ben langer bezig met ontgrendelen en mijn mail openen dan wifi nodig heeft om te verbinden. Het zorgt er bij mij voor dat de accu veel langer meegaat. Wifi de hele tijd aan hebben vreet stroom namelijk.

Overigens kun je in de instellingen heel makkelijk dataverkeer uitzetten, zoals al in dit topic gezegd is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 13:31

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:18:
[...]

Belachelijke optie? Wat is dat nou voor reactie. Hartstikke fijne optie. Scheelt een hoop stroom.
Lijkt me ook dat als je het scherm dan wel opeens bekijkt, en de wifi dan aan gaat, dat dat te langzaam 'pakt'.
Ja dan moet je even wachten tot de verbinding met je AP hersteld is ja. Overleef je wel hoor :) .

En het is aan de gebruiker om hem wel of niet in te schakelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Eagle Creek op 24-01-2014 12:57 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:40:
[...]

Bij mijn 820 is de wifi direct gevonden en verbonden, ik ben langer bezig met ontgrendelen en mijn mail openen dan wifi nodig heeft om te verbinden. Het zorgt er bij mij voor dat de accu veel langer meegaat. Wifi de hele tijd aan hebben vreet stroom namelijk.

Overigens kun je in de instellingen heel makkelijk dataverkeer uitzetten, zoals al in dit topic gezegd is.
Okee, dat is goed om te horen.

Nee, data uitzetten wil ik niet. Want dan moet ik het elke keer als ik uit mijn huis ga weer aanzetten en als ik binnenkom weer uitzetten.

Maar dit was de oplossing van Whatson:
Hoe dan ook, ik was totaal niet tevreden over Windows Phone, dus ik heb weer een Android phone. Probleem opgelost. Maar het vinkje zetten wat Whatson zei hielp ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
IH → TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eagle Creek schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:55:
En het is aan de gebruiker om hem wel of niet in te schakelen.
Yep, maar zoals ik al zei, ik zou het beter vinden als ie standaard aangevinkt zou staan. Want liever de batterij wat sneller leeg dan onverwacht kosten. Ik wist niet eens dat die optie bestond bijvoorbeeld. Op Android zit ie niet zover ik weet.

En als je veel reist of onderweg bent, waarom dan niet wifi zelf uit- en aanzetten? Je weet toch zelf wel wat een open netwerk is of wat een netwerk is waarvan je de key weet of er al in hebt zitten? Bij mij gaat wifi onderweg altijd uit. Pas al ik bij mijn ouders, vrienden of in een bekende kroeg kom, gaat wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 09:22
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 01:41:
[...]

Yep, maar zoals ik al zei, ik zou het beter vinden als ie standaard aangevinkt zou staan. Want liever de batterij wat sneller leeg dan onverwacht kosten. Ik wist niet eens dat die optie bestond bijvoorbeeld. Op Android zit ie niet zover ik weet.
Android heeft dezelfde optie, verborgen onder de advanced settings van wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 01:41:
[...]

En als je veel reist of onderweg bent, waarom dan niet wifi zelf uit- en aanzetten? Je weet toch zelf wel wat een open netwerk is of wat een netwerk is waarvan je de key weet of er al in hebt zitten? Bij mij gaat wifi onderweg altijd uit. Pas al ik bij mijn ouders, vrienden of in een bekende kroeg kom, gaat wifi aan.
Kijk eens naar Llama. Daar kun allerlei acties uitvoeren afhankelijk van de lokatie (op basis van GSM mast) waar je bent of komt. Kun je ook de wifi/3g aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pkwakman schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:17:
Android heeft dezelfde optie, verborgen onder de advanced settings van wifi
Okee, maar daar staat ie standaard aan, wel zo logisch natuurlijk.
Pagina: 1