Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een image (3000px x 3000px) in photoshop welke bestaat uit een grid van 15x15 tegels (iedere tegel is 200px).
Ik zou graag dit grid automatisch vullen met afbeeldingen uit een folder. (de foto's hebben allemaal dezelfde afmeting en dpi)
Helaas kom ik nu nog niet verder dan per tegel een losse layer te maken en vervolgens met een clipping mask er een foto overheen te plaatsen.
Dat zou toch makkelijker moeten kunnen gok ik.. maar helaas kom ik nog niet op de juiste google resultaten.

Kan iemand mij op weg helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:53

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Geen echt antwoord op je vraag, maar voor dit soort zaken kan je beter inDesign gebruiken als je dat ter beschikking hebt. Daarin kan je een grote hoeveelheid afbeeldingen in 1 keer in een grid laten plaatsen.

http://blog.gilbertconsul...e-multiple-images-in.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En anders kan het de moeite zijn eens te kijken naar de scriptsupport van Photoshop. Ik heb ooit eens iets als dit gedaan dmv script. Ik had een aantal plaatjes die allemaal aan elkaar geplakt moesten worden om er 1 lang plaatje van te maken (om dat vervolgens op een website te zetten met background positions). Dat handmatig doen was veel werk, maar als je het script dan hoef je dat maar 1 keer te doen en vervolgens kun je automatisch alle foto's erin gooien met dezelfde bewerkingen.
Maar bovenstaande is misschien alleen interessant als je het echt meerdere keren wilt doen, afhankelijk van hoe makkelijk je dat script kunt bouwen.