Krachtig m-itx systeem

Pagina: 1
Acties:

• triax85
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-02 21:17
Hey medetweakers,

Zie net dat ik in de titel m-itx heb staan, het moet natuurlijk m-atx zijn.

Ik ben toe aan een nieuw game systeem. Wil alles gewoon op high kunnen draaien. Speel op 1 monitor en heb nog geen 4k plannen. Verder zal er ook video op dit systeem bewerkt worden. Heb het volgende in gedachten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 282,-€ 282,-
1Gigabyte G1.Sniper M5€ 141,-€ 141,-
1EVGA GeForce GTX 780 3GB Superclocked NVIDIA Cooler€ 482,94€ 482,94
1Silverstone Sugo SG09€ 95,10€ 95,10
1Noctua NH-C14€ 66,60€ 66,60
3Silverstone Suscool 81, 80mm€ 10,-€ 30,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 112,49€ 112,49
1Corsair AX860€ 152,-€ 152,-
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 187,50€ 187,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.549,63

Nu zal er dus in eerste instantie 1 gtx 780 in komen maar ben van plan dit later uit te breiden met nog eentje. De keuze voor een gtx 780 met reference cooling is gemaakt met het oog op de kleine behuizing. Denk dat het beter voor de temperaturen binnen de kast is om met een blower te werken dan met een koeloplossing die zijn warmte ook in de kast los laat.

Hoe kijken jullie tegen deze config aan? Nog op of aanmerkingen of tips?

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-04 19:23
Ziet er zeer netjes uit, het enige wat ik me afvraag: Ga je overclocken? Daar lijkt het namelijk wel op gezien je keuze voor een K-processor en een Game/Overclock-georienteerd moederbord. Wil je gaan OC'en, dan is het op zich een prima keuze, let er wel op dat de warmteontwikkeling van je processor in een kleine case ietwat vervelender kan zijn dan in een grotere case. Mocht je niet willen overclocken dan is sowieso het moederbord veel te overkill, en dan heb je ook niet per sé een K-variant nodig.

Verder: Ik ken de case niet, maar kijk even of de afmetingen van je PSU niet te groot zijn voor die case. Zou vervelend zijn als dat wel zo was :P

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
Heb wel een paar op en aanmerkingen:
- Ik zou gewoon een i5 nemen, bij gamen levert dit geen prestatieverschil op, maar je bespaart wel honderd euro.
- Ik zou een andere videokaart nemen, reference koelers zijn minder koel, maken meer lawaai en zijn in jouw geval zelfs duurder.
- Ik vind de kast niet zo mooi en zou eerder voor corsair 350D gaan of iets dergelijks, bitfenix phenom is ook leuk. Het is natuurlijk smaak, maar ook kwa koeling e.d. zijn er betere opties op de markt.
- Processor koeler is niet de beste, je zit natuurlijk met de hoogte, maar een towerkoeler als deze zal het werk toch beter doen denk ik: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
- 8gb geheugen is ook meer dan genoeg voor gamen
- Je moet even kijken of die voeding past, je kast heeft nogal een speciale bracket voor de voeding en zeker omda hij modulair is en wat langer dan gemiddeld kan dat problemen geven.
- Als ssd kan je beter de goedkopere EVO nemen, of een crucial
- Was je trouwens van plan om alles op je ssd te zetten of heb je nog ergens een hdd liggen?

• triax85
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-02 21:17
Thnx voor de racties, de koeler past dat weet ik zeker. En volgens testen is het toch best een leuke koeler. Was inderdaad van plan een milde oc te gaan doen.

Verder voor de i7 gekozen omdat ik ook video bewerk. Reference koeler heb ik gekozen omdat ik denk dat in een kleine kast als deze het heel belangrijk is dat de videokaart zijn warmte niet in de kast los laat maar naar buiten gooit. Verder heb ik voor deze kast gekozen omdat hij erg klein is. Ik zoek een kleine kast die ik makkelijk weg kan werken onder het bureau. Verder versleep ik hem ook nog wel eens en vind ik het dus belangrijk dat hij nog een beetje makkelijk te verslepen is.

Heb verder geen persoonlijke ervaring met deze case maar heb na wat onderzoek wel gezien dat de koeling in dit model echt wel goed is. Beter dan bijvoorbeeld in de 350D (die ook een heel stuk groter is)

De voeding is idd een foutje, die had ik nog niet aangepast. Er zal er een van silverstone zelf in komen met een setje korte kabels die ze ook verkopen.

De ssd kan ik idd misschien wel veranderen, heb niet perse de pro versie nodig. Misschien dat ik ook wel voor een crucial ga, even denken nog. En heb idd nog een 2tb wd black liggen die ik als opslag ga gebruiken.

Maar wat denken jullie, misschien toch beter voor een non reference kaart kijken? Ik ben van plan er in de toekomst een sli opstelling van te maken in deze kast dus ik maak me dan echt een beetje zorgen om de warmte ontwikkeling in de kast zelf met non reference koelers....

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:55
Gebruik je software die baat heeft bij Nvidia (CUDA dus)? Anders kun je volgens mij beter voor een 290x gaan ofzoiets. Presteert een stuk beter dan de 780. En ik denk dat SLI niet aan te raden is in deze kleine kast. Te weinig airflow. Tevens gaat het niet passen met het gekozen moederbord en kast combinatie. De PCI sloten zijn als volgt op het moederbord (van boven naar beneden): 1. PCI-e 3.0 x16 (loopt in x8 als in het 4de slot iets geinstalleerd is). 2. PCI-e 1x. 3. PCI-e 2.0 x4. 4. PCI-e 3.0 x8.
Je zult de eerste grafische kaart moeten installeren in slot 1 en 2 en de tweede kaart in het 4 en 5 slot. (PCI-e 2.0 4x (slot 3) zal je grafische kaart bottlenecken). Maar de kast heeft maar 4 slots aan de buitenkant. Dit gaat dus niet passen.

Mijn PC

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
Joris heeft gelijk, het is niet mogelijk je videokaart in het onderste slot te installeren, dus hij moet in het slot daarboven, dat is voor warmteproductie en snelheidswinst niet optimaal.
Ik zou toch nog even rond kijken of er geen andere cases zijn die je leuk vindt, ze zullen wel iets groter zijn.
Anders moet je een ander moederbord kiezen:
- pricewatch: MSI Z87M Gaming
- pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VI Gene
- pricewatch: Asus TUF Gryphon Z87
Allemaal leuke opties, die SLI ondersteunen en de expansie slots op de juiste plaats hebben.

• jorisderoo
Ik zou aanraden om voor een enkele 290x of 780 Ti te gaan. En dan mooi in een mini itx kastje: pricewatch: Cooler Master Elite 130 of wat duurder: pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart. Heb je een lekker klein systeem en meer dan genoeg power. Sowieso is het niet aan te raden om er over 1 a 2 jaar nog een 780 bij te prikken. Als je dit wilt doen kun je het beter direct of binnen een half jaar doen. Je kunt beter gewoon over 2 jaar als je de GPU niet meer voldoende vind de oude verkopen en een nieuwe kopen. Dan heb je ook niet de problemen die SLI/Crossfire met zich meebrengen zoals slechte ondersteuning en soms slechte scaling

[ Voor 75% gewijzigd door jorisderoo op 24-01-2014 10:10 ]

Mijn PC

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Let wel op de lengte van die videokaarten, want de meeste ITX kastjes ondersteunen maar een kaart tot 260mm en veel van die top kaarten zijn net iets langer.
Zo is de MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB (uitstekende kaart) 263mm lang...

• jorisderoo
De Cooler master in mijn post: max 342 mm gpu
Fractal node max 310 mm
Moet dus makkelijk passen in die kastjes

Mijn PC

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Ahja, je hebt gelijk. Je kan er dan wel minder HDD's in kwijt, maar dat is wss geen probleem.
Van de twee die je voorstelt zou ik de Node kiezen. Daar kan je een hogere koeler in kwijt => meer OC potentieel. :)
Pagina: 1