Hoe kan ik dit overklokken: pentium e2200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 13:22
Beste mede-tweakers,

Ik heb een nieuwe koeler (cooler master v8) en wil hiermee mijn pentium e2200 proberen te overklokken, nu is mijn vraag of dit überhaupt mogelijk is en hoe ik dit dan het beste kan doen/ tot hoever dit mogelijk is.

De hardware is:
- intel pentium e2200
- IPIBL - LA ASUS Motherboard (HP OEM)
- 3 GB DDR2 RAM @400 Mhz
- Coolermaster V8

Hiermee wil ik het graag proberen om wat handigheid erin te krijgen om dit in volgende setups te kunnen herhalen. Ook heb ik een asus gt610 1gb ddr3, welke ik ook wel wil overklokken. Maar omdat dit de eerste keer is dat ik het doe heb ik geen idee hoe/waarmee.

Samengevat:
Vraag 1:
Kan het uberhaupt, mijn cpu en/of gpu, om deze over te klokken

Vraag 2:
Zoja, waarmee/hoe en waar moet ik verder rekening mee houden

Alvast bedankt,

Groet Yorick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
De kans is groot dat je amper stappen kunt zetten. Vaak hebben OEM borden een zwaar dichtgetimmerde BIOS wat betreft het deel tot overklokken. Beetje de standaard features kan je dan alleen aan of uit zetten. Dit is je bord.

Maar goed, je kan het altijd proberen natuurlijk. Lees je goed in over LGA775 overklokken, hier of elders op internet. Je ASUS kaartje kan je bijv. licht overklokken met MSI Afterburner. Ook daarvoor kan je in dit forum of via Google veel vinden over hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Bedankt voor je respons,
Heb de bios al uitgeplozen en kon daar niks in vinden, dus dat betekent dat het niet mogelijk is?
De msi afterburner zal ik is proberen, als het kapot gaat, wil toch binnen een paar weken nieuw aanschaffen dus een hele grote ramp is het niet. Dus als iemand nog een extreem iets weet waarmee het wel zou kunnen, al het advies is welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farzo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 13:31
Een BSEL mod, ofwel een pad mod. Door pads onderop de cpu met elkaar te verbinden kun je de FSB van 800 naar 1066 brengen. Redelijk extreem ^_^. Voorbeeld: http://www.dpreview.com/forums/thread/2326574

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Bijde onderdelen (CPU en GPU) zijn zo hopeloos verouderd dat zelf overklokken geen nut heeft. Je schiet er werkelijk niets me op behalve dat je een lawaaige verwarming krijgt,,

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Farzo schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:12:
Een BSEL mod, ofwel een pad mod. Door pads onderop de cpu met elkaar te verbinden kun je de FSB van 800 naar 1066 brengen. Redelijk extreem ^_^. Voorbeeld: http://www.dpreview.com/forums/thread/2326574
Dat is idd redelijk extreem, lijkt me leuk ^^. Ga het proberen als ik mijn nieuwe systeem heb :D

millman schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:12:

Bijde onderdelen (CPU en GPU) zijn zo hopeloos verouderd dat zelf overklokken geen nut heeft. Je schiet er werkelijk niets me op behalve dat je een lawaaige verwarming krijgt,,
Wil dit alleen proberen om er meer ervaring mee op te doen, en de hitte lijkt mij te voorkomen met de koeler die ik gebruik, denk niet dat ik hem zover krijg dat hij boven de 90 graden komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Om ervaring op te doen is t best leuk om te klooien, maar de nieuwere platformen zitten qua OC totaal anders in elkaar. Veel leer je er niet van, behalve dat het leuk is om te klooien (maar dat kan ik je zo wel vertellen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Dat was de bedoeling, dus wil het graag eerst software matig proberen (als mogelijk) en anders hardwarematig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Kijk eens naar een programma als SET FSB: http://www13.plala.or.jp/setfsb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
ik heb het progammatje gedownload en de goede overclock generator erbij gepakt, maar snap dan niet echt wat ik daarna moet doen, iemand die mij daarbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Google 'tutorial setfsb' en pick one.. Het mooie van klooien is dat je t echt leuk moet vinden om het te doen, en dus ook de tijd er in moet steken om het te leren.

Kunnen overklokken is tegenwoordig goed kunnen lezen en je doel bepalen: reviews en tutorials en nog eens reviews en tutorials. Alles wat je wilt weten kan je online vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Thanx. Dat is IDS wel het logischt
Pagina: 1