Ik werk bij een OV bedrijf in Nederland en heb de vraag vanuit de organisatie gekregen dat monteurs een laptop willen waarmee ze in de bus eenvoudige storingen kunnen oplossen.
Nou zijn er natuurlijk heel veel kleine lichte laptops te vinden, alleen de software die gebruikt wordt voor diagnose voor b.v. OV chip en telematica draaien vaak alleen nog maar op XP en moeten soms nog gewoon via serieel aangesloten worden.
Nu heb ik onze IT leverancier al opdracht gegeven om het een en ander uit te zoeken, maar waar zij mee op de proppen komen vind ik niet echt bevredigend. Daarom doe ik een oproep op de oneindige kennis van mijn mede-tweakers.
.
Vereisten laptop:
- Klein en licht (liefst 13", maar gewicht is belangrijker)
- COM-poort
- Windows XP ondersteuning
- Liefst zakelijk segment, maar geen must
Waarmee de leverancier is gekomen:
- HP ProBook 6570b Core i5-3230m met een user harnass en XP via XP mode (groot/log/zwaar/unsupported)
- Een toughbook (die zijn per definitie zwaar)
Prijs is op dit moment geen issue.
Nou zijn er natuurlijk heel veel kleine lichte laptops te vinden, alleen de software die gebruikt wordt voor diagnose voor b.v. OV chip en telematica draaien vaak alleen nog maar op XP en moeten soms nog gewoon via serieel aangesloten worden.
Nu heb ik onze IT leverancier al opdracht gegeven om het een en ander uit te zoeken, maar waar zij mee op de proppen komen vind ik niet echt bevredigend. Daarom doe ik een oproep op de oneindige kennis van mijn mede-tweakers.
Vereisten laptop:
- Klein en licht (liefst 13", maar gewicht is belangrijker)
- COM-poort
- Windows XP ondersteuning
- Liefst zakelijk segment, maar geen must
Waarmee de leverancier is gekomen:
- HP ProBook 6570b Core i5-3230m met een user harnass en XP via XP mode (groot/log/zwaar/unsupported)
- Een toughbook (die zijn per definitie zwaar)
Prijs is op dit moment geen issue.