Apparatuur reageert zonder afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-01 09:15
Okee ik weet niet of dit de beste plek is omdit hier te plaasten.

Maar

Even de situatie
TV (sony Bravia)
Horizon Box
PS3
Afstandbedieningen liggen op tafel.

Ik heb steeds vaker het volgende problemen.
Ik zit rustig tv te kijken en opeens verandert het geluid.
Ik zit relaxed een programma te kijken en opeens verandert het kanaal, verschijnt de info bar (horizon box) op het beeld of ga ik naar bijvoorbeeld On Demand.
Ik zit (toevallig gisteren een paar keer) een filmpje te kijken (toevalli Netflix) via de PS3, lekker veel actie en opeen de film gaat op Pauze.

Nogmaals de afstandbedieningen liggen op tafel niemand zit er aan maar de dingen gebeuren wel.

Hoe is dit mogelijk

[ Voor 22% gewijzigd door teacher op 23-01-2014 18:45 ]

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:15
Leg alle afstandsbedieningen eens in een andere kamer, misschien is er een niet helemaal goed meer.

• mr.wjca
De batterijen had ik al vervangen bij allemaal.
Maar we gaan dat eens proberen met het in een andere kamer leggen.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:15
Nog een tip: Met de camera van je telefoon kun je het infrarood ledje zien oplichten. Misschien dat deze oplicht zonder dat je een knop indrukt waardoor er "vreemde" dingen gebeuren.

[ Voor 21% gewijzigd door teacher op 23-01-2014 18:46 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-01 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Mijn buren hadden een tv die reageerde op mijn afstandsbediening, misschien is het zoiets :P
Maar PS3 zou daar niet op moeten reageren volgens mij (heeft geen infrarood?) Of gebruik je ook Bravia Sync (dat je je PS3 kan bedienen via je TV?)

[ Voor 52% gewijzigd door Afvalzak op 23-01-2014 13:58 ]

Last.fm | Code Talks

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04-2025
mr.wjca schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:51:
[...]

Je bedoelt dat me mobiel effect kan hebben, invloed hebben op?
.
Ik denk dat ie bedoelt dat je middels de camera van je telefoon kunt zien wanneer een infraroodlampje van je AB oplicht. zodat je kunt zien óf en zo ja, welke AB de boosdoener is.

Ik zelf zou ook eens aan de buren vragen of zij 't zelfde ervaren / welke apparatuur ze hebben (als jij er last van hebt, zouden zij er ook last van kunnen hebben van jouw zapgedrag) :)

• mr.wjca
Heb reeds eens met de buren gesproken maar niks is bekend, geen last.
Weet wel dat in beide gevallen (directe buren) de richting van elkaar af is (ik bedoel de tv's staat niet met de ruggen tegen elkaar zeg maar)

Het vreemde is dat het hier om 3 verschillende apparaten gaat waarbij het gebeurt, niet 1 apparaat.

Bedenk me net het geurt niet alleen met de apparatuur beneden maar ook op de slaap kamer (niet tegelijk aan)

het kijken met de mobiel camera is een idee maar eerlijk zijn als ik net een film zit te kijken zit ik niet naar me mobiel te kijken. misschien opnemen, zou het werken met me Sony video camera?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:38

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan het zijn dat e zon op de betreffende apparatuur schijnt op het moment dat dit gebeurd (direct of indirect)? Ik heb het eens meegemaakt met een oudere TV dat deze daadwerkelijk reageerde op invallend zonlicht. Al hoe wel dit de vreemde reacties van de PS3 nog niet kan verklaren want die werkt niet met infrarood.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Plak de IR receiver ( van de TV dan iig ) eens af met isolatie tape. Kan je dat meteen uitsluiten. Misschien een jochie die vanuit de tuin met een AB staat te spelen?

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-01 17:25
Afvalzak schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:53:
Of gebruik je ook Bravia Sync (dat je je PS3 kan bedienen via je TV?)
Dit, maar dan heb ik het gehad met Samsung (AnyNet+). Meer onhandig dan een handige functie zeg maar..

Ik ging vroeger als klein kind de straat op met afstandsbedieningen. En dan bij mensen de TV zender veranderen, uitzetten, harder/zachter etc. erg grappig. Vooral de mensen die gewoon na 3 avonden nog niks door hebben. Wat ik wil zeggen is, weet je zeker dat men door ramen je niks kunnen doen?

Sowieso even de afstandsbedieningen "blokkeren" om te kijken dat die niet de oorzaak zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door JerX op 23-01-2014 14:27 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• mr.wjca
Het gebeurt naar mij weten alleen in de avond (overdags kijk ik vrijwel nooit TV) de kleine misschien maar dan hoor ik het wel als er iets gebeurt :)

bijvoorbeeld gisteren was rond 21.00 en het regende, ik hoop dat het jochie wel iets beteres te doen heeft dan in de regen mij :) pesten

alle apparatuur wordt bediend met elk zijn eigen afstandbediening wordt (ik ben oud)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Euh mijn UPC decoder gaat ook regelmatig "per ongeluk" naar on demand.

Volgens mij is dat er gewoon in geprogrammeerd, zodat de kans hoger wordt dat iemand er gebruik van maakt.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 13:52
Toevallig halogeenverlichting of dergelijke in de buurt staan? Zo ja,m verplaats deze of zet het uit.

Al meerdere malen gehad dat mijn MCE IR ontvanger hier op reageert en vreemd gaat doen. Ook kaarsen kunnen storing veroorzaken.

[ Voor 4% gewijzigd door LiquidSmoke op 23-01-2014 15:13 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neig naar een issue in de Horizon box.
Waarom: omdat dat ding met HDMI is aangeslotenen daarmee ook kan verklaren warom de PS/3 (indien met HDMI aangesloten) ineens op pauze gaat; er komt een vaag signaal van de horizon box.
Hou stonden die HB's toch al niet bekend om hun grandioze kwaliteit, dus ik zou UPC gewoon bellen en om een andere vragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mr.wjca
nope geen verlichting/kaarsen direct in de baan zodat de ir kan reageren.
en het gebreurt op drie verschillende apparaten, die ieder weer met hun eigen afstandbediening worden bediend, zoals gezegd zit niemand aan de afstandbediening wanneer het gebeurt

(eerste wat je toch doet is kijken onder je reet of onder de kat en dat denk je er weer aan het kreng ligt op de tafel.)

• mr.wjca
The Eagle schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:21:
Ik neig naar een issue in de Horizon box.
Waarom: omdat dat ding met HDMI is aangeslotenen daarmee ook kan verklaren warom de PS/3 (indien met HDMI aangesloten) ineens op pauze gaat; er komt een vaag signaal van de horizon box.
Hou stonden die HB's toch al niet bekend om hun grandioze kwaliteit, dus ik zou UPC gewoon bellen en om een andere vragen :)
mijn TV-Horizon Box is niet aangesloten met HDMI maar met scart. want mijn TV wordt (nog) niet ondersteund door de horizon box dus gaat mijn beeld regelmatig op zwart.

PS3 is wel aangesloten met HDMI, maar dan toch weer waarom zou de TV zelf reageren(geluid, kanaal) als de PS3 uit staat?

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:19
Het klinkt alsof de Horizon Box en/of je TV via infrarood beinvloed worden, dat zou kunnen verklaren waarom je opeens een ander kanaal, on demand of de info bar in beeld krijgt. Waar dat signaal vandaan komt, tja dat blijft gokken, probeer inderdaad even je infrarood ontvanger op je tv en horizon box af te plakken.

Het pauzeren van netflix zou misschien kunnen komen door HDMI-CEC? Als er iets of iemand dan met een afstandsbediening op je TV mikt en op pauze klikt dan zou dit doorgegeven kunnen worden aan de PS3....

[ Voor 15% gewijzigd door FireSonus op 23-01-2014 15:51 ]

Verwijderd

mr.wjca schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:24:
[...]

mijn TV-Horizon Box is niet aangesloten met HDMI maar met scart. want mijn TV wordt (nog) niet ondersteund door de horizon box dus gaat mijn beeld regelmatig op zwart.
Of hij met scart of hdmi is aangesloten maakt niet zoveel uit, ze ondersteunen beiden het overschakelen(meestal alleen op de eerste poort).
Heb je al geprobeerd of de situatie zich ook voordoet zonder de horizonbox ?

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-01 20:16
HDMI-CEC <- Mocht er een ir storingsbron zijn schakelt je ps3 daar waarschijnlijk mee, net als de horizonbox die ook ir heeft. Plak de sensoren op de tv/box eens af als hij op het goede kanaal e.d. staat om te kijken of dat helpt. Dan is het alleen lastig om hem weer uit te zetten oid met de afstandsbediening, maar goed :)

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:00
Spaarlampen willen bij het opstarten ook nog wel eens in het infrarode spectrum een boel doen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topic opgeschoond, titel gefixt.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1