Waarom zijn er weinig monitoren met lichtsensor?

Pagina: 1
Acties:

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Beste tweakers,

Op dit moment ben ik in het bezit van een HP w2448HC pricewatch: HP W2448HC Zwart

Vanwege het feit dat ik graag wil overstappen naar een monitor met IPS technologie ben ik mij aan het verdiepen in een opvolger. Wat mij opvalt is dat er weinig monitoren zijn met lichtsensor. Is hier een bepaalde reden voor? Zelf vind ik het geweldig dat de monitor de brightness automatisch regelt. Dan hoef ik zelf niet iedere keer wanneer het donker wordt de brightness te verlagen / de volgende dag wanneer het licht is weer te verhogen. :)

Verwijderd

Wellicht is f.lux iets voor je http://justgetflux.com/

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
f.lux heb ik geprobeerd, hierbij vind ik het vervelend dat de kleuren ook worden aangepast.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk is dit een simpele kwestie van vraag en aanbod. De kans is groot dat er maar heel weinig specifieke vraag is naar deze functie. Ik ken iig weinig mensen die echt op zoek zijn naar dit soort dingen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je kan ook de "Movie Mode" van f.lux gebruiken deze heeft kleuren die iets trouwer zijn aan de normale kleuren.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:00

Saven

Administrator

je kan ook een appje DimScreen downloaden, gooit een overlay op je scherm. dus beetje hacky maar does the trick

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:17
En anders hebben de meeste EiZO's ze wel. Supergoed in kleuren weergave, maar wellicht een beetje duur om enkel voor de sensor aan te schaffen :+

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 07:48
Ik heb altijd een lampje aan zodra het schemer/donker wordt.
Stuk goedkoper en zelfs beter voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-01-2014 13:07 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voor een smartphone, tablet of laptop is een lichtsensor vanzelfsprekend omdat dit mobiele apparaten zijn die je overal mee naartoe kunt nemen. Die kunnen dus van het ene op het andere moment in verschillend verlichtte omgevingen terechtkomen waarin ze wel leesbaar moeten blijven.

Een desktopmonitor staat daarentegen veelal op dezelfde plek in dezelfde kamer met dezelfde (al dan niet kunstmatige) verlichting. Verder hebben veel monitoren een nacht-modus die je met één knopje kunt (de)activeren. Dan is het toevoegen van een lichtsensor ook niet bijster lucratief.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1