Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Toetsenbord probleem Gigabyte U2142

Pagina: 1
Acties:

• mbrk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:45
Gisteren een nieuwe notebook binnen gekregen. Een Gigabyte U2142, Bij het opstarten en installeren van de machine bemerkte ik dat niet alle toetsen van het toetsenbord reageerden. Na het aansluiten van een extern toetsenbord kon ik de installatie van widows 8 vervolgen en daarna ben ik gaan zoeken na een oplossing van het probleem. Een aantal toetsen reageerden wel na herhaaldelijk en hard drukken. Een aantal toetsen (A, S J, K, L, ";") bleef niet reageren. Na wat klooien (oa wisselen keyboard layout en taalinstelling, update keyboarddrivers) werkte het toetsenbord normaal.
Verder gegaan met de installatie en oa sodimm toegevoegd en een extra SSD. Na deze ingreep bleek na het opstarten het toetsenbord weer kuren te vertonen. De eerder genoemde knoppen reageren niet alles je erop drukt. De andere knoppen op het toetsenbord reageren normaal.
Inmiddels de volgende acties ondernomen:
- update keyboard driver
- update alle andere drivers
- update naar nieuwse versie bios
- update naar windows 8.1
- verschillende combinaties geprobeerd van taalinstelling en keyboard layout (NL, US).

Geen van deze acties heeft succes opgeleverd. Zelf begin ik te vermoeden dat het toetsenbord hardwarematig kapot is maar als iemand nog ideeën of suggesties heeft dan zijn ze welkom.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 23:16
Klinkt meer als een defect toetsenbord dan een driver issue.
Ik zou de leverancier/fabrikant bellen voor reparatie.

• mbrk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:45
Dank voor je reactie.
Ik vermoed dat je gelijk hebt en ook uit het contact met de leverancier blijkt dat daar gedacht wordt aan een hardwarematige fout (connectie tussen toetsenbord en moederbord). Ik heb inmiddels een RMA aangevraagd.