Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Smart TV voor op slaapkamer of toch een mediaplayer?

Pagina: 1
Acties:

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:49
Goedemorgen,
ik wil op mijn slaapkamer uitzending gemist/rtlgemist/YouTube kunnen bekijken op onze tv.
Waar mogelijk wil ik een enkele keer een film vanaf mijn qnap-nas bekijken.
Plek van de tv loopt coax/stroom naartoe en wifi 2.4 en 5 GHz. (dus geen vaste ethernet kabel).

Heb nu een 19 "" niet smart-tv.

Je zou dan kunnen kiezen voor

1) een smart tv (niet groter dan 22 inch) Zit naar deze te kijken : pricewatch: Samsung UE22F5410 Wit

2) een mediaplayer bv. :

pricewatch: Minix Neo X7
http://tweakers.net/product/298386/iconbit-xds1003d/

Smart-tv voordelen
1 apparaat
stabiel (tenminste dat denk ik)
Geen extra opstart-tijden van andere apparaten
Ruime

De mediaplayer voordelen:
Meer mogelijkheden m.b.t. apps vanuit de android-store.

Kijkend naar mijn "eisen"....wie heeft hierin nog goed advies?

Alvast Bedankt

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verkijk je niet op de smart-functies, zo "smart" zijn deze niet. Het op die manier afspelen van media is toch ook deels een kwestie van geluk hebben wat betreft ondersteunde codecs. Daarnaast worden smart-platformen niet zo geweldig ondersteund.
Ik zou je adviseren om gebruik te maken van een mediaspeler. Dan heb je geen problemen met het afspelen van bestanden en heb je er in mijn ogen meer plezier van.

Zou je wel adviseren om een mediaspeler te nemen waarin je ook een usb stick of externe hard schijf aan kan hangen. Het streamen van HD-materiaal via wifi kan in een optimale situatie wel maar levert bij de meeste mensen problemen op. Dan kun je bij gebrek aan ethernet omzeilen. Of overweeg powerline adapters.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:49
S1NN3D schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:35:
Verkijk je niet op de smart-functies, zo "smart" zijn deze niet. Het op die manier afspelen van media is toch ook deels een kwestie van geluk hebben wat betreft ondersteunde codecs. Daarnaast worden smart-platformen niet zo geweldig ondersteund.
Ik zou je adviseren om gebruik te maken van een mediaspeler. Dan heb je geen problemen met het afspelen van bestanden en heb je er in mijn ogen meer plezier van.

Zou je wel adviseren om een mediaspeler te nemen waarin je ook een usb stick of externe hard schijf aan kan hangen. Het streamen van HD-materiaal via wifi kan in een optimale situatie wel maar levert bij de meeste mensen problemen op. Dan kun je bij gebrek aan ethernet omzeilen. Of overweeg powerline adapters.
Zouden bovenstaande zaken niet via een samsung smart-tv te geregeld moeten kunnen worden?
Samsung heeft de meeste mogelijkheden begreep ik.