Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Speakers voor kamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Vorige week ben ik naar de Saturn gegaan om eens naar de Sonos speakers te luisteren, echter het beviel me niet echt. Wel is het makkelijk om te bedienen via AirPlay, iets wat ik dan ook zoek.

Maar ik kan geen goede sets vinden die dat hebben. Ik ben benieuwd welke jullie aanraden die ook een goede bass hebben? Niet dat ik de volume omhoog zet en het gaat kraken. Zelf heb ik nog gekeken naar de Philips Fidelio, maar dat is via Bluetooth en volgens mij mist dat kwaliteit vergeleken met Airplay?

Groeten,
Roald

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat is je budget? Je bent op zoek naar speakers maar wat gaat die speakers aansturen?

Het is niet helemaal duidelijk wat je van plan bent. Het zou een simpele speaker kunnen zijn zodat je muziek vanaf een iDevice gaat streamen. Maar het zou ook een audioset bestaande uit een receiver (met AirPlay-functionaliteit) met speakers kunnen zijn.

Meer info geven dus.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Voor een simpele speaker met AirPlay heb ik ongeveer 300-500 euro over, maar

Mijn budget is rond de 500-700 euro voor een audioset bestaande uit een receiver (met AirPlay) en dan 2 speakers. Een vriend van me heeft deze speakers (http://www.krksys.com/krk...eakers/rokit/rokit-6.html) wat goed geluid geeft vind ik, maar daar kan ik dan dus een receiver tussen zetten met AirPlay functionaliteit? Waar moet je op letten bij een receiver? Ik zie ze hier: http://www.receiverstore....78/airplay-receivers.html maar dat verschilt ook aardig in prijsklasse.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AV Receivers met airplay zijn er genoeg. Stereoreceivers vrijwel niet. Iets met vraag en aanbod ;)
Ergo: zoek een AV receiver en twee mooie speakers. Als je ze kwijt kunt, pak een paar mooie vloerstaanders.
Ik heb zelf een set van Denon / Klipsch. Met name de Synergy serie van Klipsch is erg veel bang for buck. En Denon maakt gewoon goede audioapparatuur :)
Voorbeeldje:
Denon X2000 a 345 euro
2x Klipsch F10 a 99 euro
Ben je voor totaal 543 euro klaar, en dan heb je een set die de Sonos zonder problemen aan kant zet :)

Maar met name voor speakers geldt: ga alsjeblieft luisteren naar wat je zelf goed vind klinken, en pak verschillende merken. Neem ook absoluut je eigen muziek mee om te weten hoe dat klinkt. Ik dacht dat ik met Kef of B&W thuis zou komen, en laadde uiteindelijk mijn auto vol met enorme Klipsch zuilen (heb de F3 als fronts en de F1's als rears :P )

Suc6 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De door jou aangehaald Rokit's 6 zijn studio monitoren die al voorzien zijn van eigen versterking. Daar ga je dus niet ook nog een receiver aanhangen.

Ik sluit me aan bij The Eagle. Koop een fatsoenlijke receiver met AirPlay-functionaliteit en combineer deze met 2 goede vloerstaanders en je bent er helemaal klaar voor. Daar zal dat spul van je vriend echt niet tegenop kunnen; en je hebt niets van Sonos nodig.
Mijn ervaringen qua luisteren en speakers waren gelijk. Was er zelf van overtuigd om met B&W thuis te komen maar het werden speakers van Focal. Luisteren is een ervaring. Neem er de tijd voor en je komt met de voor jou ideale speaker thuis.

Verwijderd

Topicstarter
Top bedankt!

Duidelijk dat ik het eerst zelf moet gaan luisteren, dat ga ik dus ook doen. Die Klipsch F10 ziet er op het plaatje goed uit. Toevallig maandag in Groningen dus ga ik even langs HifiCorner.

Wederom thx! :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

hificorner heeft de Klipsch niet staan. Wel Energy en Jamo, welke in principe van de zelfde producent zijn maar geen hoorntweeters gebruiken.
Die Klipsch F10 is ook al wat ouder, maar Correct is (of was, daar moet ik het om liegen) importeur dus die hebben er nog redelijk wat op voorraad :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1