Ik heb een systeem samengesteld volgens het mainstream gaming systeem van de BBG November 2013. Al vanaf het begin heb ik problemen met de grafische kaart: bij het spelen van games blijft het beeld hangen, gaat op zwart, en / of de applicatie crasht met de melding "Graphics driver stopped responding and has recovered". Dit gebeurt zowel bij oude games (Portal, Mirror's Edge, Bioshock) als nieuwe (Skyrim, Portal 2). En 1 keer zelfs toen ik inzoomde in Google Maps.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- de laatste versie van de graphics driver schoon geinstalleerd; de problemen blijven bestaan
- de grafische kaart zwaar underclocked; de problemen blijven bestaan
- memtest gerund; geen fouten gevonden
- met OCCT de GPU en CPU flink laten zweten; dit leverde geen fouten of crashes op
De kaart is nooit idioot warm als een crash optreedt; hoger dan 38C heb ik niet gezien (behalve toen ik 'm stress-testte). Ik heb de kaart teruggebracht naar Alternate, waar ze 'm getest hebben, maar niets hebben kunnen vinden.
Mijn configuratie komt volledig overeen met de BBG, dus o.a.:
Moederbord: MSI Z87-G41 PC Mate
Voeding: Seasonic M12II 520W
Grafische kaart: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
Wat zou het probleem kunnen zijn? De voeding misschien? Volgens de fabrikant is een 750W voeding nodig, maar metingen door onder andere Tom's Hardware geven aan dat de kaart zelfs bij maximale belasting niet meer dan 240W verbruikt. Ook zou ik dan verwachten dat de crash zou optreden bij de stress-test.
Iemand een idee?
Ik heb het volgende geprobeerd:
- de laatste versie van de graphics driver schoon geinstalleerd; de problemen blijven bestaan
- de grafische kaart zwaar underclocked; de problemen blijven bestaan
- memtest gerund; geen fouten gevonden
- met OCCT de GPU en CPU flink laten zweten; dit leverde geen fouten of crashes op
De kaart is nooit idioot warm als een crash optreedt; hoger dan 38C heb ik niet gezien (behalve toen ik 'm stress-testte). Ik heb de kaart teruggebracht naar Alternate, waar ze 'm getest hebben, maar niets hebben kunnen vinden.
Mijn configuratie komt volledig overeen met de BBG, dus o.a.:
Moederbord: MSI Z87-G41 PC Mate
Voeding: Seasonic M12II 520W
Grafische kaart: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
Wat zou het probleem kunnen zijn? De voeding misschien? Volgens de fabrikant is een 750W voeding nodig, maar metingen door onder andere Tom's Hardware geven aan dat de kaart zelfs bij maximale belasting niet meer dan 240W verbruikt. Ook zou ik dan verwachten dat de crash zou optreden bij de stress-test.
Iemand een idee?
main = putStr (q ++ show q); q = "main = putStr (q ++ show q); q = "