Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi-tracking: winkels volgen je voetsporen

Pagina: 1
Acties:

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 20:47

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Hallo,

Ik las het item: reviews: Wifi-tracking: winkels volgen je voetsporen en ik zat te denken, kunnen jullie niet een extra laag nieuwswaarde toevoegen door iets te bedenken waardoor je kunt detecteren of een winkel daadwerkelijk je logt?

Die winkels hebben apparatuur om dat te meten toch? Is die apparatuur zelf ook niet op de een of andere manier te detecteren?

Zo ja, dan zou je een heel mooi rapport kunnen uitbrengen over welke winkels daadwerkelijk tracking gebruiken. Ik denk dat de resultaten best schokkend kunnen zijn en dat het veel meer toegepast wordt dan wij denken.

Just my 2 cents... :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Zo'n systeem is volledig passief te maken en is dan niet te detecteren. Of het is te vermommen als een standaard wifi accesspoint, en dan is het niet te onderscheiden van de 'normale' gratis wifi.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Ach mijn Wifi staat alleen aan als het display actief is dus in dit geval valt er weinig te tracken of ze moeten ook GSM erbij gaan pakken in de winkel.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Naast WIFI gebruikt men ook bluetooth en waarschijnlijk in de toekomst nog wel andere zaken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bor de Wollef schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:38:
Naast WIFI gebruikt men ook bluetooth en waarschijnlijk in de toekomst nog wel andere zaken.
Zou het nu ook mogelijk worden met die Femto cellen? (of hoe die heten, die signaal-versterkers).

Dingen zijn in principe van providers, dus neem aan dat je niet zomaar informatie uit zo'n ding mag halen.

Maar Wifi, NFC or Bluetooth zijn toch juist zaken die je 'buiten de deur' niet zomaar aan hebt staan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 11:24

EnnaN

Toys in the attic

SinergyX schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:39:
[...]

Zou het nu ook mogelijk worden met die Femto cellen? (of hoe die heten, die signaal-versterkers).

Dingen zijn in principe van providers, dus neem aan dat je niet zomaar informatie uit zo'n ding mag halen.
Hoezo van de provider?
Je koopt zo'n ding toch gewoon, en dan is ie niet van de provider. Je kan ze volgens mij ook buiten de provider om aanschaffen. Bij Vodafone moet je iig gewoon het serienummer van het ding ergens invoeren voor de connectie, ipv dat ze hem eerst 'aansluiten' en dan verkopen?

sig

• air2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 13:19
Wat mij in dit artikel opvalt is dat conquent over klanten wordt gesproken. Dit vind ik misleidend. Het gaat er juist om dat iedereen in de buurt van zo'n zaak gevolgd wordt. Je bent pas klant als je wat koopt. NIet als je langsloopt. Of zelfs wel naar binnen gaat maar niks koopt.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik vind het nogal vreemd dat op 1 dag 3 artikelen hierover op Tweakers verschijnen, wat is hier de reden van?

6:00 reviews: Wifi-tracking: winkels volgen je voetsporen
het achtergrond artikel

6:00 nieuws: Dixons, MyCom en iCentre volgen klanten door peilen wifi-signaal
waarom hetzelfde nieuws nog eens in een apart artikel?

11:21 nieuws: Dixons, MyCom en iCentre gaan klanten informeren over wifi-tracking
waarom de reactie van de Bas groep niet als update bij het oorspronkelijke artikel?

Nu lees ik 3x grotendeels dezelfde reacties bij 3 grotendeels dezelfde artikelen. Een beetje overbodig.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Je vraagt je serieus af wat de reden daarvan is? Eén nieuwsbericht, een uitgebreid achtergrondverhaal en een vervolgbericht over de stappen die in dit geval de drie winkels nemen. Als dit klein bier was geweest had het vervolgbericht eventueel nog als update bij het eerste nieuwsbericht gekund, maar dit verhaal is vandaag behoorlijk geëxplodeerd waardoor het duidelijker was om dat in een apart bericht te brengen. Dat er soortgelijke reacties bij komen is onvermijdelijk en de reacties uitschakelen bij een bericht gaat me een stap te ver ;)

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Als je er verschillende artikelen over schrijft is het logisch dat er meer aandacht voor is. Maar goed, ik vraag me af waarom er achteraf opeens een andere reactie komt terwijl de Bas groep vantevoren al wist dat jullie dit zouden publiceren. Of komt dat door de politiek?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50

Qwerty-273

Meukposter

Mwa, dat zal eerder komen door de onderschatting van hoe het publiek het originele verhaal zal opvatten. Daarnaast weet ik niet of de Bas Groep het volledige artikel voor publicatie heeft gezien, of dat men alleen is uitgegaan van het gesprek tussen T.net en de paar personen van Bas Groep.
Wellicht ook de reactive van het CBP heeft gezorgt voor een verandering van standpunt.

De politiek zelf zal op dit besluit weining invloed hebben gehad, denk ik.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
tweaker2010 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:43:
Als je er verschillende artikelen over schrijft is het logisch dat er meer aandacht voor is. Maar goed, ik vraag me af waarom er achteraf opeens een andere reactie komt terwijl de Bas groep vantevoren al wist dat jullie dit zouden publiceren. Of komt dat door de politiek?
Komt door de publiciteit. Er ontstond flinke ophef, dat hadden ze niet verwacht. Beetje naïef, wellicht.

Ik ben helemaal geen stagiair

Pagina: 1