Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
De kern is dat de vrijwilligers echt vrijwilligers zijn en dat er dus geen sprake is van verkapt dienstverband.
En wat denk je dat ondergetekende doet?
Wat is overigens het probleem en wat zou er illegaal moeten zijn? Het grootste probleem wat er over het algemeen speelt is de juridische onduidelijkheid (voor werkgever: risico dat iemand zich beroept op werknemersrechten; voor werknemer: vrijwaring van aansprakelijkheid)
Wat is overigens het probleem en wat zou er illegaal moeten zijn? Het grootste probleem wat er over het algemeen speelt is de juridische onduidelijkheid (voor werkgever: risico dat iemand zich beroept op werknemersrechten; voor werknemer: vrijwaring van aansprakelijkheid)
[ Voor 47% gewijzigd door Rukapul op 23-01-2014 09:29 ]
het zijn allemaal gepensioneerden of 55+ die dit doen om geem solicitatieplicht te hebben.Rukapul schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:23:
De kern is dat de vrijwilligers echt vrijwilligers zijn en dat er dus geen sprake is van verkapt dienstverband.
Dus ze worden niet betaald (minus een kleine vergoeding) Maar ze doen eigenlijk hetzelfde werk als de betaalde monteurs. Vandaar dat het allemaal wat vreemd klinkt
En geen flauw idee wat jij doet
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat is wel de kat op het spek binden. Echter, je zou heel goed kunnen betogen dat het niet uitmaakt in welke juridische entiteit het werk uitgevoerd wordt, maar dat het om de aard van het werk gaat. In beide constucties lijkt het me dat dit vooraf getoetst dient te worden door het UWV.heuveltje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:29:
[...]
het zijn allemaal gepensioneerden of 55+ die dit doen om geem solicitatieplicht te hebben.
Dus ze worden niet betaald (minus een kleine vergoeding) Maar ze doen eigenlijk hetzelfde werk als de betaalde monteurs. Vandaar dat het allemaal wat vreemd klinkt
Een losse stichting zou niet illegaal zijn ofzo.
Ik ben vrijwilliger (moderator) voor dit forum (Tweakers B.V.)En geen flauw idee wat jij doet
Ze worden dus wel betaald.
En de vraag lijkt me eerder, hoe zit het met verzekeringen ed. Ik kan me voorstellen dat je van modereren bij Tweakers weinig fysiek letsel oploopt. Maar als je van een trap lazert?
En de vraag lijkt me eerder, hoe zit het met verzekeringen ed. Ik kan me voorstellen dat je van modereren bij Tweakers weinig fysiek letsel oploopt. Maar als je van een trap lazert?
Stadia was beter....
Verwijderd
Heeft niets te maken met of je gebruik maakt van een BV of niet. Andere issues, bijv. verzekering van en aansprakelijkheid voor vrijwilligers, daar kun je natuurlijk wel een boompje over opzetten.
Ze worden dus niet betaald. Enkel een onkostenvergoeding (en dit kwalificeert zich officieel niet als 'loon' aldus art 7:610 BW).artificial_sun schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:34:
Ze worden dus wel betaald.
Daar kom je bij de belastingdienst wellicht nog mee weg, maar met het UWV kun je alsnog een issue hebben i.v.m. de aard van de werkzaamheden.WWAS schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:35:
[...]
Ze worden dus niet betaald. Enkel een onkostenvergoeding (en dit kwalificeert zich officieel niet als 'loon' aldus art 7:610 BW).
Pagina: 1