Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben allemaal wel een mening over doneren. Ik ben bezig met een onderzoek hierover. Mijn onderzoek is gericht om meer inzicht te verkrijgen in online doneren. Waarbij zaken meespelen als; waarom men wel en niet online wil doneren, welke rol mobiel hierbij inneemt en wat de rol van social media is. Deze inzichten ga ik gebruiken voor mijn scriptie, die gaat over het online doneren binnen Nederland.

Hiervoor heb ik dit topic geopend. Om enerzijds een discussie op gang te brengen en anderzijds de enquête te posten om op deze manier meningen vast te leggen en mee te nemen in het onderzoek.

Ik zal het dan ook op prijs stellen als jullie de enquête willen invullen. Dit duurt ongeveer 5 minuten.
De enquête is hier te vinden: https://www.surveymonkey.com/s/Online_Doneren

Bedankt.

"Dit topic heeft de toestemming van de moderators"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Vraag 2 gaat er vanuit dat er een methode is die invloed heeft. "Geen" staat er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Logische opmerking. Ik denk dat bij de meeste mensen één van deze methodes wel van invloed zijn. Voor mensen die dit niet hebben, of anders, kunnen ze dit aangeven onderaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Omdat ik alleen nog internet-bankier, vallen vrijwel al mijn transacties onder de noemer "online". Ik vraag me af of dat je bedoeling is?

Bijv. Wij doneren al jaren maandelijks een klein bedrag aan een goed doel, dit al voordat internet-bankieren is ingevoerd. Valt dat dan ook onder on-line doneren?

Je laatste vragen vind ik erg naar: persoonlijke informatie (leeftijd, geslacht, opleiding) zal gebruikt worden om "beter op de wensen van de donateur in te spelen", oftewel, beter je kunnen bewegen te doneren, oftewel, meer manipulatie om je geld afhandig te maken. Die gegevens geef ik dan ook niet graag, en daarmee kan ik je onderzoek niet afronden.

Helaas, dus geen ingevulde survey van mij.

[ Voor 39% gewijzigd door Ardana op 23-01-2014 14:49 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als vraag 1 "Niet benaderd is", zijn vragen 2 en 3 al niet meer relevant, maar toch verplicht..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ardana, ik vind van wel. Dit is een online transactie dat in dit geval, periodiek plaatsvindt. Jammer dat je de enquête niet hebt afgemaakt. Naar deze persoonlijke informatie vraag ik eigenlijk om te bepalen welke groep de enquête heeft ingevuld. Maar anderzijds kan dit ook gebruikt worden om op een doelgroep in te kunnen spelen.

Angeloonie, daar heb je een punt. Dit had ik eigenlijk anders moeten aanpassen in de flow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste vraag meteen, gaat dit om 'goede doelen doneren', of gewoon donaties in algemene zin? (iemand die freeware tooltjes schrijft ofzo?).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de inleiding staat dit beschrijven ;) "Online doneren is het doen van een online geldtransactie aan een goed doel of fondsenwervende instelling (naast goede doelen vallen bijvoorbeeld ook musea of universiteiten hieronder)"
Pagina: 1