[Win 8.1] Laptop blijft hangen na update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokjeham
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-04 23:25

blokjeham

kaas met ham was op... ;-)

Topicstarter
Hallo,

ik zit met het volgende probleem.
Mijn laptop met Windows 8.1 zit vast in een update loop.

Er is een update geweest (geen idee welke) en na opnieuw opstarten blijft de laptop hangen op het volgende scherm:
** Schakel uw pc niet uit totdat dit klaar is. Update 1 van 1 wordt geinstalleerd **

Er is meteen na opstarten hd activiteit, maar na een tijdje valt dit stil. En blijft de laptop dus hangen op dit scherm.

Nu probeer ik in het 'recovery scherm' te komen. Dit zou moeten werken met shift-f8. Maar ik las ook al, dat Windows 8 zo snel opstart, dat je hier niet inkomt. Ik wilde dus kijken of ik een system restore kan doen.

Is er een manier om toch bij het recovery scherm te komen?? Vaak proberen met shift-f8?
Zijn er mogelijkheden om toch data van de hd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07 11:06
booten vanaf een installatie medium een optie?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kijk eens in de handleiding van je laptop. Sony Vaio's hebben bijvoorbeeld een "ASSIST" knop die je kan indrukken om direct naar de recovery partitie te booten. Vanaf daar kan je dan kiezen of je de originele Windows terug wil zetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokjeham
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-04 23:25

blokjeham

kaas met ham was op... ;-)

Topicstarter
Ik heb een acer aspire v3 771g

Maar ondertussen heb ik de laptop weer aan de praat. Ik kreeg het met shift-f8 niet voor elkaar. Zelfs de bios kwam ik niet in.
Dus ik heb de batterij helemaal verwijdert. Minuutje gewacht. Weer terug geplaatst. En toen de laptop weer aangezet. En nu startte hij wel door.

Geen idee wat nu precies het probleem is geweest. Windows update gaf wel een foutmelding. Mislukte update van "verwijderingsprogramma voor schadelijke software" (mrt). Deze heb ik zolang uitgeschakelt. Maar mrt vraagt niet om een restart. Dat hij dan gaat updaten.
Verder was er nog een andere update gevonden (kb2904440). Echter deze vroeg ook niet om een restart, na hem geinstalleerd te hebben.

In de logboeken kom ik ook niets raars tegen.

Ik heb nog een virusscan uitgevoerd. Deze vond ook niks.

Dus geen idee wat er nu precies fout ging.

Bedankt voor alle hulp.