Linksys EA3000 usb adapter compatible met Windows 8.1?

Pagina: 1
Acties:

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een Asus RT-N66U router aangeschaft en heb daar nu een wireless adapter bij nodig. De LInksys AE3000 schijnt een adapter met hele goede prestaties te zijn maar ik lees op diverse websites dat er geen drivers voor Windows 8.1 zouden zijn.

De website van Linksys is ook niet duidelijk, er wordt wel over Windows 8 gesproken maar er zijn zelfs voor Windows 8 geen drivers te downloaden, laat staan voor Windows 8.1. Nu heb ik gelezen dat Windows 8.1 in staat is zelf drivers te installeren en dat dat automatisch zou gaan en dat je helemaal geen cd of installatieprogrammaatje nodig hebt.

Mijn Netgear usb n300 adaptertje wordt officieel ook niet door Windows 8 ondersteund maar werkt wel prima. Alleen heeft die adapter geen dual band mogelijkheden en ik wil nu juist ook de 5 Ghz band frequentie gaan gebruiken.

Kortom, gaat de LInksys AE3000 adapter werken onder Windows 8.1 of moet ik dat risico niet nemen? En zijn er alternatieven?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Probeer het eens, ik weet niet wat voor chip er in zit, maar als het niet werkt, ben je niks verder van huis, werkt het wel, dan ben je klaar! Ik verbaas me soms over wat Windows 8.x en RT aan drivers slikken... gekste dingen steek ik er in en het wordt herkent!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Umbrah schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 00:11:
Probeer het eens, ik weet niet wat voor chip er in zit, maar als het niet werkt, ben je niks verder van huis, werkt het wel, dan ben je klaar! Ik verbaas me soms over wat Windows 8.x en RT aan drivers slikken... gekste dingen steek ik er in en het wordt herkent!
Als het niet werkt, ben ik bijna € 50 kwijt ! Vandaar dat ik liever vantevoren weet of het gaat werken of niet.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Er zit een Ralink chipset in die adapter, ik heb de drivers voor Windows 8 gevonden en die kan ik gewoon installeren zonder problemen. Ik heb weliswaar nog niet die adapter maar het stemt me wel positief want misschien werken die drivers dus gewoon onder Windows 8.1.

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Als het niet werkt, stuur je hem gewoon retour.
The power of the internet! 14 dagen bedenktijd

Certified Google Teacher.