CoD4 Server Hosten [Port Forwarding]

Pagina: 1
Acties:

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:55

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Topicstarter
Jongens,

Normaal lukken mij deze dingen altijd wel maar nu niet :( Ik probeer hier een klein Cod4 servertje op te zetten zodat ik met wat vrienden online kan gamen. Nou lukt het mij niet echt om andere met mij te laten verbinden, altijd connection timed out.

Ik heb zo'n KPN glasvezel xperiabox VGV7519. Zit zo'n pauper interfaceje in maar goed ik heb niet beter, en ook geen geld om een fatsoenlijke switch te kopen om de xperiabox te omzeilen.

COD4 is in principe quake3, dus misschien dat een van jullie daar mee bekend is

De server draai ik gewoon op een PC op ip 192.168.2.120 op poort 28960
Intern, kan ik hem benaderen op dat IP. Dus ik dacht, hoppa gooi die poort open en volgens het internet moesten ook nog 2 andere poorten open, dat dus ook even gedaan:
Zie hier:
https://www.dropbox.com/s...hzz0/Router%20forward.png

Dan kijk ik via http://canyouseeme.org/ krijg ik terug:
Error: I could not see your service on xx.xx.xx.xxx on port (28960)
Reason: Connection refused

Is er iets dat ik over het hoofd zie of fout doe, zodat ze mijn poort alsnog niet open gaat?
Wel zit er nog een sitecom router tussen maar die staat in AP-mode en DHCP staat uit dus die fungeert dus in principe als unmanaged switch. Dat laatste ben ik niet helemaal zeker van, misschien dat daar het probleem zit? Zojuist gelijk even uitgesloten, ook als ik direct op de VGV zit is deze poort niet open...

Iemand die mij verder wil en kan helpen?

RDesktop zou ik opzich ook wel werkend willen hebben maar das wat minder belangrijk, maar als 1 van de 2 eenmaal werkend is, is de andere ook niet ver meer.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Heb je op het moment van testen COD4 op de server draaien?
Staat UPnP uit op je Experia doos?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Topicstarter
lier schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:47:
Heb je op het moment van testen COD4 op de server draaien?
Staat UPnP uit op je Experia doos?
Ja en Ja. Moet UPnP aan dan?

Dit wordt vervelend. Net zelfs in DMZ gezet en zelfs dan blijft ie onvindbaar, Lijkt wel of die router niks doorlaat wat van buiten komt...

[ Voor 23% gewijzigd door Mr Pingu op 23-01-2014 09:47 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

UPnP hoef je nooit aan te hebben, sterker nog...er zijn goede redenen om het niet te gebruiken.

Vreemd...kan je nog eens testen met de firewall op de (game)server uit?
Welk OS draait op de server?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Topicstarter
Ik draai Windows 7 Enterprise, Windows firewall en MSE security essentials ook uitgezet maar nog steeds nada noppes.

Het is een gewone oude pc die ik dacht als server in te zetten, want hij hoeft voorlopig nog niet 24/7 te draaien. Meer even werkend krijgen en dan zien we weer verder wat voor hardware we moeten aanschaffen ;)

Edit in mijn NAT Mapping table zie ik dit, xx voor mijn WAN IP, maar wat is dan Peer IP en Peer Port?
NAT Mapping Table

NAT Mapping Table displays the current NAPT address mappings.

Index Protocol Local IP Local Port Pseudo IP Pseudo Port Peer IP Peer Port
160 UDP 192.168.2.120 28960 xx.xx.xx.xx 28960 20810

[ Voor 32% gewijzigd door Mr Pingu op 23-01-2014 10:17 ]

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-11 11:18
CoD4 is UDP, kan jou test site wel UDP testen? :)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Inderdaad, check even met een UDP-tester. Online scanner zijn zo te vinden.

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Topicstarter
Dat is alweer een stap verder. Bedankt UDP staat wel open. Laat later even horen of het lukt
Getest via deze site: http://www.base64online.com/port-check.php

Alleen het gekke is dat ik de forward op TCP&UDP had staan dus je zou denken dat beide het zouden moeten doen? Nu op alleen UDP gezet want, kijken of dat uitmaakt... Zal later even laten weten of het lukt, ik kan namelijk niet vanuit thuis testen vanwege reverse NAT

Nou ben ik wel benieuwd wat deze value inhoud in de server config
net_noipx
Moet deze op 1 of 0 staan, ik zou zeggen 1 omdat je dan TCP/ip protocol weigerd er bestaat namelijk ook een command genaamd net_noudp

Verder zal ik later vandaag even laten horen of de server nu wel bereikbaar is van buitenaf. UDP poorten staan namelijk open.

EDIT:

Bedacht net dat ik via een VPN het kon testen, dus met m'n laptop via de VPN proberen te connecten ging. Dat werkt allemaal, alles zit goed dus, zou je zeggen.
Nou is er ook iemand die vanuit thuis wel kan verbinden, maar dan blijft de game hangen op "setting up game...". Zit dat dan aan mijn kant of is dat zijn "probleem"?

[ Voor 18% gewijzigd door Mr Pingu op 24-01-2014 14:23 ]

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Topicstarter
Iemand die wil kijken of hij kan connecten?
DM mij dan, alvast bedankt!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Topicstarter
Dat word dus sparen voor een fatsoenlijke router/switch. Grrr KPN :(

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:51
Zelfs dan kan het niet, omdat DMZ niet werkt.

Haal je modem los, en bel KPN dat hij stuk is en het powerlampje blijft knipperen. Ze proberen hem te benaderen, wat niet lukt.
Sturen je kosteloos een nieuw modem omdat het modem onderdeel van de dienst is.
Met wat geluk krijg je het nieuwe model.

Je kan ook direct het nieuwe model vragen, maar dat hangt af van de medewerker.

[ Voor 80% gewijzigd door jeroen3 op 28-01-2014 19:08 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
jeroen3 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:06:
Zelfs dan kan het niet, omdat DMZ niet werkt.

Haal je modem los, en bel KPN dat hij stuk is en het powerlampje blijft knipperen. Ze proberen hem te benaderen, wat niet lukt.
Sturen je kosteloos een nieuw modem omdat het modem onderdeel van de dienst is.
Met wat geluk krijg je het nieuwe model.

Je kan ook direct het nieuwe model vragen, maar dat hangt af van de medewerker.
_/-\o_
Pagina: 1