Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

dell of lenovo

Pagina: 1
Acties:

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
hallo allemaal,

mijn laptopje van dell is na 6 jaar trouwe dienst overleden en ik ben al eentijdje aan het kijken naar een nieuwe. Ik heb wat op dat moment een best wel goede laptop gekocht waardoor ik er een lange tijd mee vooruit kan zelfs met 3d programma's en matlab,labview,rending etc, beeldverwerking,spartan.... etc.

Ik ben dus nu weer op zoek naar een laptop die kwa hardware weer een tijd vooruit kan met rekenintensieve programma's. daarnaast moet er minimaal een 1920x1080 scherm in zitten met goede kleurbalans voor maken van logo's en photoshop etc .... .

Ook moet de laptop moet stevig zijn als een tank. ik weet dat ik niet de meest handige persoon van mijzelf ben en daarnaast reis ik veel met de laptop ! :X

Goede videokaart en processor lijken mij dus een logische gevolgstrekking uit de bovenstaande punten.
Hdd en ram maakt niet zoveel uit want die upgrade ik zelf toch wel (over algemeen goedkoper).

door deze criteria ben ik op de volgende laptops gekomen :
Dell precision m4800
of de nieuwe lenovo thinkpad w540

waarbij ik de i7 4800mQ wilde nemen met 8 gb geheugen en waar mopgelijk het hoge resolutie scherm.
Echter waar ik nog mee zit:

1: je kunt kiezen de firepro m5100 of de nvidea k2100m volgens de specs is de eerste beter (notebookcheck) maar kan er ook geen benchmarks van vinden. de tweede, is goede videokaart en bied goede ondersteuning aan de programma's die ik gebruik (zo ver ik weet) en wat daarnaast ook leuk is dat ik met c code direct de gpu kan aanspreken.
dus: Echter weet ik nu niet welke slimmer is om erin te doen ? iemand een idee ?

2: voor welk merk ik moet kiezen, ikzelf heb goede ervaringen met dell, als wat kapot was aan mijn laptop was het altijd binnen 24 uur gemaakt zonder zeuren top ! Maar ik hoor van lenovo dat het echt hele goede laptops zijn van de bussiness lijn maar kan wederom van deze laptop nog geen reviews vinden die substanciele inhoud bevatten. Van de precision wel staat hele goede op notebookcheck en daar komt die er goed van af, alleen je kunt geen optimus gebruiken ... ik weet niet hoe erg dat is buiten dan dat je batery wat minder lang mee gaat
dus : zijn er bepaalde features die ik nog over het hoofd heb gezien die mij over de streep kunnen trekken

als je het tot zover gered hebt met lezen :*) ,

bij voorbaat dank voor je reactie,
peter

Verwijderd

Ik heb ook lang tussen deze 2 modellen getwijfeld. Het zijn alle 2 absoluut goeie merken en waarschijnlijk ook beide goede laptops.

De Firepro M5100 vs Nvidea K2100M, tsja .. puur gevoelsmatig zou ik voor de Nvidea kiezen. Dit komt ook wel doordat de Quadro kaart van Nvidea meer ondersteunt wordt door Adobe en voornamelijk voor After Effects is dit bij mij wel handig. Misschien moet je even goed uitzoeken wat door de door jou gebruikte software het leukst vind en je keuze daar op baseren. Mocht je echter voor de Firepro kaart gaan dan valt de Lenovo gelijk af.

Qua garantie val je je volgens mij sowieso geen buil aan de zakelijke modellen van beide. Beide merken geven 3 jaar on site garantie volgens mij. Over de Lenovo W540 is wel al wat te vinden, maar geen echte pro reviews. Wat ik er over lees is dat mensen vallen over de touchpad/toetsenbord, omdat de knoppen van de touchpad geïntregeerd zijn en omdat het toetsenbord een numpad heeft gekregen en de thinklights plaats hebben gemaakt voor back lit toetsenbord verlichting. De één vind de laptop minder dan de W530 van Lenovo, maar de ander heeft er weer weinig op aan te merken. Wel worden de bouwkwaliteit en vooral ook het scherm de hemel in geprezen.

Ik zelf heb uiteindelijk voor de Lenovo gekezen, dit omdat ik gevoelsmatig een voorkeur voor Lenovo heb en omdat de langere accutijd voor mij noodzakelijk is, aangezien ik veel onderweg ben. Daarnaast heb ik ook een beetje een zwak voor die lompe thinkpads :P.

• pwghost
Bedankt voor je reactie maartjepaartje, is heel informatief en dus de ondersteuning gaan uitzoeken voor de videokaarten. zou je mij kunnen vertellen hoe lang de lenovo laptop in de parktijk meegaat op 1 battery lading ?

Zou je me daarnaast kunnen vertellen of alle onderdelen dus ook videokaart en cpu te verwisselen zijn ?
dit kan namelijk bij de dell laptop wel ?

Is er verder nog wat bekend over de optimus bij de lenovo laptops ? Want ik weet van de dell laptops dat optimus niet werkt.

alvast bedankt

peter

Verwijderd

De laptop is in bestelling en nog niet binnen gekomen helaas, als ik hem krijg schrijf ik uiteraard m'n bevindingen hier ergens op :). Wat ik heb gehoord is dat de standaard batterij zo'n 5-6 uur meegaat met wifi aan. Ik heb echter de batterij met grotere capaciteit, dus ik hoop dat hij dan zo'n uurtje of 9 gaat halen, al ben ik ook niet ontevreden als hij het 7 uur vol houdt op één lading.

Je kunt de laptop configureren op de website zelf van Lenovo, net zoals bij Dell. Of daarna alles nog vervangbaar is, dat weet ik niet, volgens mij gaat dit bij laptops altijd wat minder makkelijk. Zaken als opslag en intern geheugen zijn natuurlijk wel makkelijk te "upgraden".

Van wat ik heb gehoord werkt optimus bij de Lenovo laptop wel, dat is ook het punt bij de Dell, waardoor hij een mindere accuduur heeft.

• pwghost
ik heb even opgezocht bij lenovo zit de videokaart erop gesoldeerd : http://download.lenovo.co..._hmm_en_sp40a26003_01.pdf

dat vind ik opzicht best wel een minpunt, kan ik later nooit kiezen om daarmee nog een upgrade te doen.
Bij dell kan ik niet echt vinden of het nu eeen driver issue is of echt hardwarematig weet u hier meer over ?

ik kan echter niks vinden over de firepro m5100 en of de amd switch technology wel of niet werk ??

bij voorbaat dank,
peter

Verwijderd

Dat zou best kunnen inderdaad, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat bij de Dell niet het geval is, maar ik kan er ook niet zo 123 iets over vinden. Daarnaast .. vergis je niet in de prijs van die quadro's, zeker voor laptops is een hogere serie erg duur.

Ik heb er wel iets over gelezen en volgens mij heb ik ook gezien dat men Optimus wel werkend heeft gekregen, maar zeker weten doe ik het niet.

Offtopic: zeg maar je hoor ;).

• pwghost
zo inderdaad ik schrok wel mooi van die prijzen. Hopelijk komt vandaag de offerte binnen en dan kan ik kiezen. Ik denk dat ik ga voor de firepro want die heeft op papier een stuk meer kracht. Maar als ik deze kies word die dan gewoon in die mxm poort geschroefd ?

en programmas die ik veel gebruik (http://www.amd.com/US/PRO...artner-solutions-dcc.aspx)

Echter kan ik nergens een supported program list vinden van de nvidea videokaart, weet iemand die ?
Pagina: 1