Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afbeeldingen vastzetten Word 2007

Pagina: 1
Acties:

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 10:49
Mijn eindstation, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ben al tijden aan het googlen hoe je in Word 2007 afbeeldingen vast kan zetten, zodat ze niet meer naar beneden schuiven als de vorige pagina iets te lang is bijvoorbeeld.

Het zit zo. Ik heb een document met tekst en afbeeldingen, nu heb ik ook een aantal pagina's met alleen maar afbeeldingen en die moeten te allen tijde op die pagina blijven. Ik heb al zitten kloten met koptekst en voetteksten, anker vergrendeling (in-uitgeschakeld), object met tekst verplaatsen (in-uitgeschakeld), pagina-einde. Het mag allemaal niet baten of het ligt aan mij 8-).

Weet iemand toevallig een oplossing om een hele pagina op slot te gooien die ik dan alleen voor die afbeeldingen kan gebruiken? Of dat ik elke pagina gewoon op slot gooi, dat ie dus nooit automatisch verder gaat op een andere pagina.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Is het wel toegestaan dat alle afbeeldingen samen naar een nieuwe pagina springen? Mogelijk dat je dan een opmaakprofiel kunt maken zodat je binnen dat opmaakprofiel kunt regelen dat het altijd bij elkaar blijft. Sectie einde met overgang naar nieuwe pagina voor de afbeeldingen en dan op die pagina een opmaakprofiel om de images / paragraven bij elkaar te houden.

Desktop | Server | Laptop

• Blueflame_Core
Nou je moet het een beetje zo zien. Het is een boekje. Dus stel dat pagina 3, 7 en 10 afbeeldingen bevatten dan wil ik niet dat ze op eens op pagina 4,8 en 11 staan. Maar eigenlijk geldt dit ook voor de andere pagina's uiteraard. Het schopt elke keer je inhoudsopgave in de war. Ik betwijfel of het mogelijk is, misschien is dit ook wel de een van de zwaktes van Word.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gebruik je stijlen en de inhoudsopgavegenerator?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zet de plaatjes in een tekstbox (wrapping top/bottom en zonder lijntjes om de box). Dan verspringt inderdaad hooguit de hele pagina maar dat is wel handmatig op te lossen, als alle tekst verder volledig af is.
Blueflame_Core schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:45:
Ik betwijfel of het mogelijk is, misschien is dit ook wel de een van de zwaktes van Word.
Een van de zwaktes van een hamer is dat het zo lastig is om mee te zagen. Word is een tekstverwerker, geen DTP-tool. Daarom zit ook Publisher in de Office-suite. Al zijn er ook krachtigere tools dan Publisher.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb misschien te lang geen inhoudsopgave-behoevende documenten in Word gemaakt, maar houdt Word niet zelf de inhoudsopgave bij als je't zo instelt? Of schopt die hem zelf hoe dan ook weer in de war?

• Blueflame_Core
Een van de zwaktes van een hamer is dat het zo lastig is om mee te zagen. Word is een tekstverwerker, geen DTP-tool. Daarom zit ook Publisher in de Office-suite. Al zijn er ook krachtigere tools dan Publisher.
(y)(y) hahaha je hebt helemaal gelijk. Zouden ze bij microsoft toch eens iets mee moeten doen, fusie tussen beide of zo aangezien Word toch meer wordt gebruikt onder consumenten.

Afijn om weer even ontopic te blijven. Ik zal het gelijk proberen, jullie horen of het gelukt is of niet.

@begintmeta Word houdt dit inderdaad bij zodra ik op tabel bijwerken klik. Het probleem met dat verschuiven is alleen dat je soms blanco pagina's krijgt, of pagina's met maar 1 regel tekst bijvoorbeeld.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Irritant, zijn er misschien weer functies om dat te voorkomn?

Ik gebruik doorgaans latex voor complexere documenten. Dan heb ik wel niet zo'n enorme controle op waar exact de tabel/afbeelding komt te staan, maar het eindresultaat ziet er normaalgesprokenprima uit en inhoudsopgaves, afbeeldingslijsten etc. kloppen ook.

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 23-01-2014 10:58 ]

• Blueflame_Core
Zo'n tekstvak gaat helaas ook niet helpen, want dan kun je niet makkelijk de afbeeldingen wijzigen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zolang afbeeldingen en tekst nog regelmatig wijzigen moet je je nog helemaal niet druk maken om te opmaak. En andersom kan je de opmaak ook alvast bepalen met placeholders.

Waarom is het lastiger om binnen een vak een afbeelding te wijzigen? Het gaat wel iets makkelijker als je eerst layout / wrapping / etc. goed zet in een leeg Word doc en dan pas kopieer, selecteer oude plaatje, delete, plak.
begintmeta schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:42:
Ik gebruik doorgaans latex voor complexere documenten.
Latex gebruiken levert inderdaad mooie documenten op. Maar voor veel mensen is het een te stijle leercurve, helaas. Sowieso is een hele harde scheiding tussen vorm en inhoud erg aan te raden, ook binnen tekstverwerkers als Word.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1