Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie en gamen

Pagina: 1
Acties:

• aiko464
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-10 12:09
Hallo allemaal,

het is weer is tijd voor een nieuwe laptop. En aangezien ik amper verstand van laptops heb kom ik bij jullie vragen om hulp:P

Wat ik graag zou willen dat de laptop kan doen is voor mijn studie de gebruikelijke office dingen, maar dit kan elke laptop wel?
Voor mijn studie moet ik ook af en toe een maand naar het buitenland. In die tijd zou ik wel graag door willen blijven gamen dus zou het fijn zijn als de laptop de volgende games een beetje ok kan runnen; DayZ standalone, WoW, Final Fantasy XIV en LoL.

Qua prijs blijf ik het liefst rond de 700 euro hangen. Maar als er een laptop iets voor een beetje meer die beduidend beter is dan geef ik liever een beetje meer uit.

Ik zelf zat te denken aan een Lenovo ThinkPad E540 met de Intel Core i5-4200M Processor, E540 NV N14P-GV2+ Graphics,2GB, 8gb ram en Full HD scherm. Met de kortingcode die ik hier ergens op het forum heb gevonden kom ik dan op €712.60 wat ik wel een mooie prijs vond.

Maar zoals ik al eerder zei heb ik er niet zoveel verstand van dus hebben jullie misschien betere suggesties?

Verwijderd

Nou, je hebt zelf al een prima suggestie aangedragen. Ik denk dat je voor het geld ook geen betere keus zult vinden. De games die je wilt spelen zullen volgens mij wel goed gaan draaien op deze Lenovo.

Eventueel zou je kunnen kijken naar een Asus N56, die is in de aanbieding bij scheer en foppen geloof ik, maar dan zul je wel snel moeten beslissen. Die zit iets boven je budget (749,-), maar dan heb je ook een prima laptop.

i7 quadcore
6gb intern geheugen
500gb hardeschijf
Nvidea GT740M (zelfde graphics card als in de lenovo).
Full HD scherm.

Het grote voordeel van de Asus is dan de i7 quadcore, versus de i5 dualcore in de lenovo. Of je daar veel gaat merken met jouw gebrek? Ik betwijfel het.

Voordeel van de lenovo is wel weer dat je een betere accuduur hebt, zeker als je de extra grote batterij erbij neemt.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De Asus is met GT750M.. En de Asus heeft beter scherm ;-) Voor de cpu hoef je het idd niet te doen bij jouw gebruik.

• aiko464
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-10 12:09
Bedankt voor de reacties!
De Asus lijkt me beter aangezien je voor 3 tientjes een net iets betere laptop krijgt.

Ik kwam vandaag ook nog pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2OC-225NL tegen. Deze heeft dezelfde grafische kaart/prijs alleen een i5 processor en jullie hadden al aangegeven dat ik het voor de cpu niet hoeft te doen.
Is de Asus dan nog steeds de beste optie?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Ja.. De MSI heeft slechte bouwkwaliteit, slechte koeling, slechte invoerapparatuur, slechter scherm....

Verwijderd

lucash schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 00:25:
De Asus is met GT750M.. En de Asus heeft beter scherm ;-) Voor de cpu hoef je het idd niet te doen bij jouw gebruik.
De asus heeft "waarschijnlijk" een beter scherm. Tot er reviews beschikbaar zijn zou ik dit toch niet als feit neerzetten ;).
Pagina: 1