Externe HDD via SATA

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb hier van een maat van me 2 Seagate externe HDD. Bedoeling is om beide schijven via SATA in een PC te stoppen welke als streambak gaat werken.
Nu hebben we de schijven er zo in gezet,maar dan herkend Win 7 de data die er opstaat niet.

Daarom heb ik toen via mijn PC en USB 3 alle data naar 1 schijf overgezet.Toen de eerste schijf NTFS geformateerd.Toen alle data daan weer op schijf 2 gezet en schijf 1 geformateerd. (alles in windows 8)

Toen data verdeeld over beide schijven en weer terug gezet in zijn PC intern via SATA.

Maar wederom herkend Win 7 data niet.Vraag gewoom om te formateren.
Drives krijgen wel een letter toegewezen

Iemand een idee hoe we dit voor elkaar kunnen krijgen zonder data verlies?

iRacing Profile Flickr

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik snap ook iet waarom het niet werkt, maar dan zou ik de data nog een keer verhuizen naar een andere schijf en de lege schijf in de pc hangen (niet via usb) en dan zo maar formatteren en de data daarna weer terug verhuizen.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je probleem is waarschijnlijk dat de usb-sata converter 4k sectoren laat zien, terwijl wanneer je de disk via sata aansluit hij 512B sectoren heeft.
Oftewel, de partitietabel voor USB is niet compatible met die voor sata.

Oplossing: Schijf formatteren terwijl hij via sata is aangelsloten, en dan de data erop. Daarna kun je hem dus niet meer via usb uitlezen.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dit is wat ik te zien krijg in windows te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/95749101-54A9-4EFE-B6E4-BBAF897C5BDD_zps2tadjzds.jpg

Dat betekend dat ik nu alle data weer via mijn USB 3 aansluiting op 1schijf moet zetten.
Dan de eerste schijf formateren via SATA. Dan de tweede schijf op zijn PC via USB alle data weer naar de eerste schijf (SATA) moet overpompen.

En dan weer de tweede schijf via SATA formateren.

Pff dat wordt wat, want op die PC krijg ik geen een poort op USB 2.0 werkend terwijl drivers wel geinstalleerd zijn.

iRacing Profile Flickr

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
Uit je verhaal maak ik op dat het lukt om alle data op 1 schijf te krijgen en die via usb uit te lezen.

Verder lijkt het erop dat je alles via USB voorbereid.

Waarom niet alles op schijf 1 via usb, schijf 2 in je systeem hangen en formatteren. Alles op schijf 2 plaatsen door schijf 1 via usb te koppelen en direct naar schijf 2 op sata te kopieren. Dan schijf 1 in je systeem, formatteren en binnen windows de data te verdelen?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ja dat ga ik nu ook doen.
Ben op dit moment alles op 1 schijf aan het zetten via USB 3.0.

Dan ga ik 1 schijf aansluiten op SATA, formateer de schijf.

Dan sluit ik de tweede USB schijf en pomp alles via USB op de via SATA in Windows geformateerd schijf.

Probleem is dat ik ruim 2 TB aan data moet overpompen.
Dat gaat lang duren als je dat op een PC moet doen welke geen USB 3.0 heeft

iRacing Profile Flickr

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
seninha schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:28:
Dit is wat ik te zien krijg in windows te zien:
Ja, dat is een sectorgrootte probleem.
Zoals je ziet is de primaire partitie 350GB, wat precies 1/8 van de volledig 2800GB is. De partitiegrootte wordt in sectoren gedefinieerd, dus als alle sectoren 8 maal zo groot waren (4kB ipv 512B) zou die partitie de hele schijf omspannen.
Pagina: 1