Toon posts:

Cooler Master Storm Striker ventilatorenconnectors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het eerst (en waarschijnlijk ook voor het laatst) heb ik zelf een computer in elkaar gezet. Het grote spul zit er inmiddels allemaal op. Ik heb alleen nog een paar kabeltjes aan de kast hangen, die ik ergens in moet prikken. Dat zijn de aansluitingen voor de ventilatoren en front panel.
De Kast die ik heb is de Cooler Master Storm Striker
Het Moederbord dat ik gebruik is de MSI Z87-G43

Vraag 1: Ik heb drie platte connectoren, female met twee gaatjes. Connector Power SW, Connector Reset SW en Connector HDD led. Ik ben er inmiddels achter, dat deze op de JFP1 komen. Hierbij zit nog een apparte connector met twee gaatjes en een soort bracket. Waar moet deze op?

Vraag 2: Er zit een zwarte soort molexkabel op, met drie pins.Kan deze gewoon op de female molex van de voeding?

Vraag 3:Dan heb ik nog een hele rare: Drie zilverkleurige draden komen vanaf de Top Fan en gaan naar een wit blokje, en deze zit weer aangesloten aan een zwart blokje. Uit dit zwarte blokje komt een zwarte en een bruine draad die naar de Front Fan lopen, en een zwart en bruine draad die naar een Zwart blokje gaan. Dit zwarte blokje heeft twee pins in plaats van drie.Waar moet dit blokje op?

Ik zou het geweldig vinden als ik de oplossing snel zal vinden, want ik kan niet wachten om het hele spul te laten draaien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak eens een foto van die bracket met 2 gaatjes, want dat zegt me zo niets.

2: Als het past op een molex, moet het op een molex
3. als het past op een fanheader, dan moet het op een fanheader

Maak anders wat foto's.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 07:48

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. De kabel op de foto is dus een kabel voor een extra led van de ventilator. Beide leds van de frontventilatoren zijn al gekoppeld, dus dit is een reserve led connector. Vraag 1 en 2 zijn hiermee inmiddels beantwoord. In de user guide van de stormstriker is niet te achterhalen waar op het moederbord de connectors aangesloten moeten worden. Misschien ook wel logisch gezien het feit dat er zo veel soorten moederborden zijn. Ik zal me nog meer gaan verdiepen in het forum, of de support van de coolermaster.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 07:48
Daar staat toch vast wel een naam van het beestje bij?
Of waar de kabel vandaan komt?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het middelste blokje. Hij komt van de top, en frontventilatoren. Er zitten twee pinnetjes in in plaats van drie.
http://cdn.overclock.net/2/27/276f793b_img1115jf.jpeg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dat plaatje dat je linkt staat toch precies bij wat het is?

Verwijderd

Topicstarter
Ja natuurlijk, hij moet ergens stroom vandaan halen. Maar het is zo,n raar blokje. Op de voeding past hij volgens mij niet.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Volgens mij moet die 'gekke molex' op de controller worden aangesloten en de Fan Power op een Fan Power header op je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor! Kabeltjes hangen er gewoon bij als reserve. Alles draait gewoon. Sorry hoor dat ik jullie hiermee lastig heb gevallen, maar ik heb nog nooit een computer gebouwd...........
Pagina: 1