Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidskaart erg luid

Pagina: 1
Acties:

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hallo allemaal

Ik heb voor een vriend een pc gebouwd. Nu bleek de geluidskaart het niet goed te doen, dus hebben we een externe geluidskaart gebruikt. Het betreft de Creative SB X-Fi Play.

Nu is het zo dat hij zijn koptelefoon heeft aangesloten op de externe geluidskaart. Punt is dat deze een volume geeft wat heel erg hoog is, volgens mij bedoeld voor mijn "normale" speakers.

Het geluid staat nu op 1% en is nog erg hard. In windows of software het geluid standaard zachter zetten werkt niet, het blijft even hard.

De front-panel gebruiken is geen optie want dat werkt natuurlijk niet op een externe geluidkaart :+

Is er een oplossing hiervoor? Want het geluid op 1% is te doen, maar 0% is natuurlijk te stil en 2% is veel te hard.

Alvast bedankt!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ja je kan beginnen om de losse volume regelaars van de wave out / aplikaties zachter te zetten zodat je meer ruimte hebt op de master volume

Iperf

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt toch wel de hele applicatieset geïnstalleerd zodat je kan opgeven dat er een koptelefoon in zit, ipv speakers? En indien beschikbaar (kan niet zo snel vinden) ook de juiste uitgang, dus headphones ipv speaker out.

Commandline FTW | Tweakt met mate