Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-05 13:05
Heey Medetweakers,

Ik heb op het forum veel gelezen over de WDR4300 maar mijn probleem heb ik nog niet kunnen vinden.
Het is namelijk als volgt:

Ik heb een TP-Link WDR4300 achter een EPC3925(UPC). Op de EPC3925 alles uitgezet en de WDR4300 in de DMZ gezet dmv van een static IP. Alles verder goed op de WDR4300 kunnen instellen op 1 dingetje na.
Hier thuis heb ik 2 dochters met een smartphone maar die mogen maar een bepaald gedeelte van de dag op internet. Namelijk van 07:00 tot 20:30 maar ik krijg dit niet goed voor elkaar op de WDR4300. Verder moet iedereen wel gewoon internet hebben via de WIFI.

Het enigste wat ik tot nu toe voor elkaar heb gekregen is de totale internet toegang voor iedereen aan en uitzetten maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. De handleiding van de router vind ik vaag op dat punt omdat ze het alleen maar hebben over specifieke website toegang of het blokkeren van bepaalde websites.

Wie kan mij hierin helpen of een duidelijk uitleg geven zodat ik eruit kom.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59

lier

MikroTik nerd

Als ik kijk in deze handleiding, dan staat op pagina 85 - 87 exact beschreven wat je wil blokkeren voor welk MAC adres op welke tijden.

Op het TP-Link site staat een duidelijk voorbeeld. Deze heb ik gevonden met behulp van Google :-P

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
Die had ik ook al gevonden maar met het parental control verhaal is het zo dat het alleen per website kan en ik wil dat het hele internet er dan uit ligt inclusief whatsapp en youtube enzovoorts en niet alleen specifieke websites.

Maar iig bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:34
Dhr_Soulslayer schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:18:
Ik heb een TP-Link WDR4300 achter een EPC3925(UPC). Op de EPC3925 alles uitgezet en de WDR4300 in de DMZ gezet dmv van een static IP.
Zet de UPC-modem in BRIDGE mode!!
Geen oplossing voor je huidge probleem, wel voor toekomstige problemen.

As far as I know kun je idd alleen per website een rule instellen.

Al vaker aangehaald hier: Dit is misschien technisch wel te doen, maar er komt een moment dat ze slimmer worden dan papa. Als iets niet mag, is het erg verleidelijk om toch te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Miyamoto op 22-01-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
Miyamoto schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:10:
[...]

Zet de UPC-modem in BRIDGE mode!!
Geen oplossing voor je huidge probleem, wel voor toekomstige problemen.

As far as I know kun je idd alleen per website een rule instellen.

Al vaker aangehaald hier: Dit is misschien technisch wel te doen, maar er komt een moment dat ze slimmer worden dan papa. Als iets niet mag, is het erg verleidelijk om toch te doen.
Helaas betreft het hier een zakelijke verbinding en is de bridge modus niet ondersteund vanuit UPC en niet enabeld in de webinterface. Altijd het zelfde gezeik met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:48

3DDude

I void warranty's

Heb het nagekeken met de stock firmware van de wdr4300 is het niet mogelijk.. :(
* heb zelf ook de wdr4300*

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Installeer DD-WRT.

Daarnaast: Zet DHCP op de UPC aan, zet DD-WRT als DHCP-Relay op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59

lier

MikroTik nerd

Een oplossing is door gebruik te maken van white lists, daarmee geef je een device alleen toegang tot die lijst gedurende een bepaalde tijd. Al het overige verkeer wordt tegen gehouden (althans, zo lees ik het):

http://www.tp-link.com/en/article/?faqid=453

Ik zie alleen niet of deze rule alleen voor (bijvoorbeeld) poort 80 en 443 geldt of dat al het verkeer tegen gehouden wordt...kleine moeite om het even te proberen, toch!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 20:52

Cyphax

Moderator LNX
Dhr_Soulslayer schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:20:
[...]

Helaas betreft het hier een zakelijke verbinding en is de bridge modus niet ondersteund vanuit UPC en niet enabeld in de webinterface. Altijd het zelfde gezeik met UPC.
offtopic:
Wij hebben een zakelijke verbinding van UPC op kantoor, en het modem staat in bridge. Dat is een iets ander abonnement waarbij je 5 IP-adressen krijgt, geen digitale TV meer kunt gebruiken en een paar euro meer per maand betaalt, maar dan heb je het modem ook in bridge. Je moet daar UPC even voor bellen omdat je zelf niet het modem in bridge mode kunt zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 23-01-2014 09:05 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 23:48

Det

Was het inmiddels nog gelukt TS? Voor de aankomende nerdjes hier thuis heb ik vandaag de access control op m'n WDR4300 ook aan moeten zetten. Was even puzzelen maar uiteindelijk heb ik alle verkeer geblokkeerd door onder Target de volledige poortrangen van 1 t/m 6636 op te geven. Alle devices die ik via het mac adress dat target meegeeft worden vervolgens afgeschermt van het internet. Lijkt vooralsnog prima te werken.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/w7h4dx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
Hmm ja allemaal bedankt voor de reacties. De oplossing van DET ga ik eens proberen en zo niet dan horen jullie terug.
Pagina: 1