Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_kraster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-08 16:01
Goedenavond tweakers,

Ik heb sinds een poosje nu de: pricewatch: Asus N750JV-T4090H

Ik heb alleen 1 probleem tijdens een spel spelen ( denk hierbij aan call of duty 2 ) dat de laptop niet zo goed koelt en daardoor langzamer hand steeds warmer wordt en na een poosje heet is en dat is niet zo prettig.

Ik heb geprobeerd speedfan te installeren maar als ik speedfan probeer te openen krijg ik de volgende foutmelding: "Error <SPEEDFAN Driver Not Installed> is SPEEDFAN service started" heb geprobeerd het probleem te google maar er is niet veel informatie over beschikbaar.

Weet iemand een ander programma voor fan control? of moet ik in de bios fan settings aanpassen zo ja hoe kan ik dat het beste doen

groeten,
Rick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:58
Speedfan is niet echt een oplossing om je warmte probleem te verhelpen. Een laptop wijzigt de fanspeed obv de temperatuur in je laptop. Hij zal dus tijdens games op 100% draaien en bijv. in windows niet of op een lage snelheid. Je kunt proberen je laptop open te maken en het stof uit je ventilator en heatsinks halen met bijv. stofzuiger (houd wel je fan even vast met je hand) of een busje lucht.

Een lastigere optie is de standaard koelpasta te vervangen met een betere zoals AS5 of welke je voorkeur heeft. Dit heeft in mijn geval een paar graden geholpen.

Tijdens het gamen kun je proberen de achterkant van de laptop iets te verhogen door bijv twee frisdrank dopjes onder je laptop te plaatsen. Je laptop kan dan beter lucht aanzuigen.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020