Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Versterker/receiver voor boekenplank speakers + subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 14:05
Beste Tweakers,

Ik heb op mijn kamer een onkyo tx-sr508 i.c.m een Canton Movie 120 MX 5.1 set staan voor films.

Ik heb ook nog twee sony boekenplank speakers van een kapotte sony ex 880 MD hifi set staan.

De sony speakers wil ik graag op mijn bureau plaatsen zodat ik tijdens werk/computeren mooi stereo geluid heb. Daarbij wil ik gebruik maken van de sub van mijn canton movie 120 MX.

De onkyo heb ik met een RC kabel aangesloten op de rode ingang van de subwoofer (rechts) dus de witte ingang is nog open (links). Deze ingang wil ik voor de tweede versterker gebruiken. Ik ben nu op zoek naar een betaalbare eindversterker of receiver met een (low power) sub uitgang en koptelefoon ingang.

Kan iemand mij een goedkope (eind)versterker/receiver aanraden (het liefst sub €100)?

[ Voor 3% gewijzigd door IngamerX op 22-01-2014 20:53 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het lijkt me makkelijker om de high level inputs te gebruiken, dan kun je willekeurig welke versterker gebruiken. Goedkope stereo amps met pre outs zijn zeldzaam. Al naar T ampjes gekeken?

• IngamerX
T-amp, had ik nog niet eerder van gehoord, nu één en ander gelezen en ben behoorlijk enthousiast geraakt. Alleen geen sub out bij 100 euro modelletjes.

High level is een optie, maar ook daarvoor moet er op een versterker wel ook een derde aansluiting zitten. Of ik moet speakersnoeren gaan splitsen met kroonsteentjes, maar dat gaat alsnog ten koste van de kwaliteit van de sub bass.

Naja wel jammer, op dat goedkope MT logic hifi receivertje zit wel een RC sub uitgang, alleen kan ik daar heen bass/treble mee instellen. En dat is echt kansloos.

• wagenveld
  • Niet online
Nee pre out ga je echt niet vinden denk ik zo in dat budget. Beste kans heb je dan nog om tweedehands een simpele oudere receiver te scoren.
High level is op zich geen probleem hoor, gewoon speakers en subwoofer samen in de speaker terminals op de versterker. Sub heeft hoge weerstand dus zal geen noemenswaardig effect op de speakers hebben.
Hoeveel bass je dan krijgt is wel afhankelijk van die Canton, ik zie zo niet of daar wat aan in te stellen valt met crossovers etc. Je kunt het eens testen met je huidige versterker.

• IngamerX
Yep, op de Canton sub zit een crossover.

Het is vervelend/jammer dat zone 2 op de onkyo zo beperkt is. Speakers aansluiten en klaar, geen opties om de bass/treble te regelen o.i.d. En ik wil ook niet zo'n grote receiver op mijn bureau. Dus ik moet eventjes kijken. Erg jammer dat de sony ex 880 md is overleden. Was een lekker compacte hi-fi receiver en klonk mooier/beter dan de Onkyo. De onkyo produceert een erg schel en "digitaal" geluid.

• wagenveld
  • Niet online
Ik zou dan gewoon die boekenplank speakertjes op een T ampje doen en klaar. Je kunt altijd nog testen met de subwoofer erbij immers. Voor ~40$ heb je er 1 op ebay, vergeet de stroom adapter niet.
Pagina: 1