Toon posts:

Toshiba L70-A-12W Geeft geen goed geluid uit speakers. HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb pas een Toshiba laptop type L70-A-12W aangeschaft.
Harstikke blij ermee, prima laptop totdat ik een muziekje wilde gaan luisteren.
Ik plugde mijn speaker set erin en tot mijn verbazing kwam er een zwaar tegenvallend geluid uit.
Het geluid was zachter, schel en totaal geen bass. Toen dacht ik in eerste instantie dat het me speakers waren, dus koppelde ik mijn iPod op me speakers en er kwam prachtig hard geluid uit.
Toen heb ik mijn koptelefoon op mijn laptop aangesloten en gaf weer het zachte rare geluid voor mij dus het teken dat de speakers in orde waren en het aan de laptop ligt).
Voor alle zekerheid nog even de koptelefoon in me iPod gedaan en dat was ook in orde.
Daarna heb ik veder naar mijn weten alle instellingen gecheckt en geprobeerd maar het geluid blijft zo.
Toen heb ik contact opgenomen met Redcoon waar ik dus deze laptop heb gekocht, en moest hem naar hun opsturen voor garantie en vervolgens hebben ze een nieuwe opgestuurd.

Nu blijkt bij de nieuwe precies hetzelfde defect/foute instelling te zijn.
Zacht, schel en totaal geen bass. Ik heb dus de instellingen enz veder gecheckt maar ik kom er niet uit.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en zijn er meer met ditzelfde probleem?
Alvast bedankt!!

Verwijderd

Heb je drivers gecheckt? Op het probleem gegoogled?

Ik heb toch echt het idee dat je weer een kapotte hebt gekregen.

Wat je ook kan proberen is een equalizer gebruiken en de bass voluit e.d. Speel er gewoon mee en kijk of dat wat uitmaakt.

Edit: ik denk dat dit topic in het Complete Systemen & Laptops gedeelte hoort, verplaatsen? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 21:24 ]

• jm20101
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
En werken de ingebouwde speaker(s) in de laptop wel naar behoren?
Als dat het geval is vermoed ik dat de 3,5mm jack plug niet goed in de aansluiting wilt (dan krijg je een raar vervormd geluid zonder bass).

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 19:49

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Klikt het stekkertje wel goed vast?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Verwijderd

Topicstarter
Op google niks kunnen vinden en ik denk dat het echt een instelling is. Of het zou een massa productie fout zijn wat me heel sterk lijk. Het stekkertje zit gewoon goed en wat betreft het geluid van de ingebouwde speakers, het is moeilijk te horen maar volgens mij komt er hetzelfde geluid uit. Vantweekend maar even langs de computerwinkel.

Ps: wat me wel opviel, ik kon bij de instellingen het één en ander aanvinken en zodra ik iets van huiskamer correctie aanvinkde had ik gelijk goed geluid maar gelijk daarna gaf die een melding dat die daarbij de interne microfoon moest calibreren. Toen dat gebeurd was was het geluid weer zoals eerst.

Verwijderd

Lijkt mij een driver probleempje: http://www.toshiba.nl/inn...OSID=46&driverLanguage=42
Probeer deze eens.
Pagina: 1