Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell XPS 15 of de nieuwere versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit een beetje te twijfelen tussen twee XPS modellen (de wat oudere XPS 15 of de geupgrade XPS 15 versie). De oudere versie kan ik voor €791,- euro kopen met 15% vipdeal korting en 10% vip korting het nieuwere model kost €1530,- euro met 10% vip korting. Voor welke zouden jullie gaan.

Specs van de oude XPS zijn:
Intel® Core™ i5-3210M processor (2,50 GHz met Turbo Boost 2.0 tot 3,10 GHz)
LCD-backcover in Silver Aluminium met 15,6" (1.080 p) Full HD witte led-beeldscherm met TrueLife en voor Skype gecertificeerde HD-webcam
4GB1 DDR3 SDRAM at 1600MHz
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2 GB nVidia GeForce GT 640M
8x cd/dvd-brander met laadsleuf (dubbellaags dvd+/-r-station)
Dell Wireless 1901 (802.11a/b/g/n), Bluetooth v4.0

Specs van de nieuwe XPS zijn:
De 4e generatie Intel® Core™ i5-4200H processor (3M cache, tot 3,4 GHz)
39,6 cm (15,6 ") led-backlit aanraakbeeldscherm met Truelife en Full HD-resolutie (1.920 x 1.080)
8GB1 Dual Channel DDR3L at 1600MHz
500 GB SATA-harde schijf (5.400 rpm) + 32 GB mSATA harde schijf
NVIDIA® GeForce® GT 750 M 2 GB

Is het prijsverschil van meer dan €700 euro daadwerkelijk gerechtvaardigd. Design is op kleine details na exact hetzelfde. Is het hebben van meer dan 4GB ram noodzakelijk als je er voornamelijk films erop kijkt en soms erop gamet (voornamelijk alleen Football manager 2014 ).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 20:24 ]

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:42
Even terzijde; Ik ben ook naar de XPS15 aan het kijken. Is die VIP-korting universeel of alleen voor jou? ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Daar moet je je voor aanmelden op de website, dan krijg je 10% extra korting.

Verwijderd

Topicstarter
Of zijn er betere opties voor rond de €800 euro dat er ook nog eens premium uitziet.

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 10:41
Voor films en gamen is 4GB RAM voldoende. Snap alleen de vergelijking niet helemaal. Een laptop van €750 versus één van €1500. Moest ik een budget van €1500 euro hebben zou ik voor de nieuwere versie gaan vanwege het QHD scherm maar que prestaties (en wat jij er mee gaat doen) is de oudere meer dan voldoende denk ik :)

Verwijderd

Je vraagstelling is een beetje raar .. want je vergelijkt 2 laptops met elkaar uit totaal verschillende prijsstellingen en vervolgens vraag je om een betere optie van rond de 800,-. Wat is nou precies je budget?

Of het prijsverschil geregdvaardigd is? Naar mijn inziens niet, ik bedoel: wat krijg je voor die 700,-? 4GB meer RAM (wat je voor ongeveer 30/40 euro ook zelf erin kunt zetten), een iets betere videokaart waar je nauwelijks gebruik van gaat maken (70/100 euro), minder opslagruimte (misschien wel een caching SSD, maar als je echt iets snels wil, dan knal je er gewoon een volledige SSD in), nieuwere generatie processor (prijsverschil zal rond de 50 euro zijn gok ik) en je hebt een touchscreen. Ik denk dat als je alles bij elkaar optelt je ongeveer op zo'n 350,- uitkomt maximaal (wat een te rechtvaardigen prijs zou zijn). Natuurlijk werkt het zo niet en zetten ze een lekker hoge prijs op die nieuwere, wat wel logisch is, maar door bovenstaande wil ik alleen duidelijk maken dat het die 700,- in prijs verschil niet rechtvaardigd. Als het nou een heel nieuw apparaat was met geweldige specificaties voor het geld, oké .. maar dat valt wel mee.

Anyway, voor jouw eisen heb je helemaal geen laptop van 1500,- nodig en als je dan toch zo valt op het uiterlijk van die XPS dan zou ik voor de oude gaan. Anders kan je kijken naar de Asus N56, heeft veel meer power en bied daarnaast erg veel waar voor z'n geld.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 09:54
Ik ga mee met maartjepaartje!

Zelf heb ik ook gisteren mijn Asus N56 binnen gekregen (i7 3630QM, 6GB ram en een geforce 750m) voor maar 855 euro.

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-11 18:35
Het design is totaal veranderd, in de eerste plaats weegt de oude XPS 15 2.6 kg en de nieuwe 2.0 kg, verder zijn ze qua uiterlijk ook niet hetzelfde.

Die nieuwe XPS 15 met Full HD en dual-core processor lijkt me een uitzonderlijk slechte deal, je kunt dan beter naar de Asus N56 kijken, of de Acer V7 als je graag een lichte laptop wilt, zie de best buy guides van de afgelopen maanden. De voornaamste reden waarom je een XPS 15 zou willen kopen is als je er een quad-core proc in zet (er zijn maar weinig quad-core laptops), en het nieuwe model kun je met 3200x1800 scherm krijgen.

Verwijderd

Het verschil in design en in gewicht vind ik alsnog geen 700,- waard, maar als ik op de Dell site kijk heeft de nieuwe XPS 15 inch (die van 1699 zonder korting) een i7 4702hq processor, dit is een i7 quadcore processor en rechtvaardigd het prijsverschil al iets meer. Daarnaast heb je dan een QHD scherm en 16gb geheugen. De laptop die de TS onder de aandacht bracht kost nu 1399,- zonder korting, iets wat natuurlijk een veel minder groot verschil meebrengt, hier was mijn beoordeling dan ook eerst op toegepast.

Dus, nu kun je voor die 1699,- (1530,- met korting) nu een laptop krijgen met:
i7 quad
16GB werkgeheugen
QHD Touchscreen
Nvidea GT750M 2 GB DDR5 kaart
1TB hardeschijf

Dit veranderd de situatie enorm en rechtvaardigd het prijsverschil wel naar mijn mening. Ik denk dat het wel een mooie laptop is, met een mooi aansprekend design en nouja .. ook is hij natuurlijk redelijk portable door het lage gewicht. Het enige wat ik jammer vind is dat je geen grotere batterij kunt selecteren en als je dat zou willen, dan moet je gelijk het duurste model pakken. De enige zorg die ik heb is de koeling, die lijkt onder full load niet zo geweldig. Verder wordt de laptop trouwens goed beoordeeld, google maar eens :).

Of je beter naar een andere laptop kunt kijken? Tsja, dat moet je zelf weten. De Asus N56 is natuurlijk een bewezen prima laptop, maar qua specs haalt hij het niet helemaal bij de XPS, al is hij wel een stuk goedkoper. Hij is natuurlijk ook een stuk minder "sexy".
Pagina: 1