[Win 8.1] OS vast in updates, drive gelocked

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 13:42
He allemaal,

Op mijn laptop (Asus R500V) heb ik Windows 8.1 draaien. Deze zit momenteel vast in een update cycle. Wanneer ik de laptop start, krijg ik de melding te zien 'Bijwerken, even geduld', maar op deze melding blijft hij hangen. Dit probleem had ik voor de update naar 8.1 ook al eens, maar toen ging het na een aantal keer aan/uit ineens weer goed. Nu is het probleem dus terug.

Ik heb middels een recovery disk het volgende geprobeerd:
- Systeemherstel (voert uit, maar schiet ik niets mee op)
- Refresh your PC
- Reset your PC

Deze laatste twee opties werkten niet, ze geven aan dat mijn drive gelocked is. Na veel googelen e.d. heb ik mbv diskpart geprobeerd te kijken wat er gelocked is, maar hier kan ik niets vinden en kan ik dus ook niet unlocken. Ik heb inmiddels wel alle persoonlijke data eraf weten te halen, dus ik ben bereid om over te gaan op drastisch maatregelen. Maar ik heb het idee dat wanneer ik de schijf weet te unlocken ik de windows update weer een kans geef om te voltooien.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:37

TommieW

Numa numa.

Zit er geen "recovery partitie" op je laptop?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 13:42
Die had ik dan toch moeten branden? Dat heb ik dus destijds verzaakt. Dus volgens mij niet?

Bij een reset geeft ie aan: "Unable to reset your pc. A required drive partition is missing."

[ Voor 34% gewijzigd door Koeniepoenie op 23-01-2014 20:06 ]

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337