Ik heb een ga970a ud3 1.2 rev moederbord waarvan de laatste tijd tijdens het spelen van games de northbridge absurd heet wordt en idle ook heter dan normaal is. De mosfet cooling vertrouw ik ook niet helemaal want de heatsinks zijn identiek. Op verschillende fora heb ik gelezen dat dit een vaker voorkomend verhaal is met deze moederborden. Nu is de vraag welke northbridge en eventueel mosfet heatsinks zijn er te koop die passen op dit bord ? Ik heb verschillende sites bezocht informatique etc. maar nergens wordt duidelijk aangegeven of deze op het bord past en of het een goede heatsink is.
Throttling en problemen beginnen als temperatuursoftware 60 graden aangeven, nu neem ik aan dat deze hoger liggen dan de aangegeven 60 graden aangezien dit normale temperaturen zijn.(cpu blijft onder de 45 graden en wordt gekoelt door een waterkoeling(corsair h50).
Zijn er mensen die heatsinks kunnen aanraden voor northbridge en eventueel mosfet?
Throttling en problemen beginnen als temperatuursoftware 60 graden aangeven, nu neem ik aan dat deze hoger liggen dan de aangegeven 60 graden aangezien dit normale temperaturen zijn.(cpu blijft onder de 45 graden en wordt gekoelt door een waterkoeling(corsair h50).
Zijn er mensen die heatsinks kunnen aanraden voor northbridge en eventueel mosfet?
[ Voor 4% gewijzigd door HenkdeFries op 22-01-2014 19:58 ]