Inventor/Solidworks configuratie

Pagina: 1
Acties:

• D!rk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-02 12:50
Hallo,

Omdat ik even uit geweest ben qua volgen van de laatste hardware ontwikkelingen zou ik graag willen weten wat jullie van mijn systeemconfiguratie vinden, mijn budget is 500e euro, maar liever zit ik er wat meer onder ;)

Ik wil met het onderstaande configuratie dualbooten tussen Windows 7 en Ubuntu.
Op W7 ga ik me bezig houden met Inventor 2014 en Solidworks voor studie doeleinden, de hoeveelheid parts zullen m.i. beperkt blijven tot max. 1000 onderdelen. Gamen ben ik zeker niet van plan

Op Ubuntu zal ik de computer slechts gebruiken voor het reguliere emailen/surfen/typewerk etc.Graag zou ik willen weten of de videokaart voor mijn beoogde gebruik volstaat, of wellicht overkill is en een goedkoper alternatief is... ...dit geldt eigenlijk ook voor de processor. Ik heb begrepen uit diverse fora dat Intel i5 of i7 wordt geprefereerd boven AMD daar Inventor slechts op één 'core' draait. Maar verder heb ik er nauwelijk kaas van gegeten :$

Om het systeem sneller te maken heb ik gekozen voor een 128gb SSD dit wil ik combineren met een 'langzamere' hardeschijf die ik nog over heb. Op de harde schijf zal ik dan voornamelijk gebruiken voor opslag, zal de de hardeschijf in deze configuratie geen 'bottleneck' zijn qua snelheidswinst?

Groet,

Dirk

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In princiepe gezien het budget wel ok lijkt me, je moet dan toch afwegingen maken. Als je alleen maar dit soort cad werk doet is die quadro 600 ook wel prima. Solidworks zou ook nog wel prima lopen op een goedkoop GTX-je, ik heb het onderhand op een hoop gamekaarten, ook low end goed zien draaien. (omdat veel CAD software heel erg op de cpu leunt)

Ik ken alleen inventor niet zo goed, en of die moeilijk doet met gamekaarten? Ik zie wel bij Autodesk dat inventor op Direct3D loopt en het vereist iig geen Quadro..

http://usa.autodesk.com/a...d=15402497&linkID=9242018

Want dan zou je bijv. ook een gtx 640 kunnen overwegen en het geld in wat anders steken? Die Quadro zal wel sneller zijn maar bijv. een i5 4670 met meer turbo is ook erg fijn bij dit soort software.

Ik zou zelf voor die voeding vervangen door een wat betere als kan (seasonic 360 watt?)

specs

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 15:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Amd werkt beter met solidworks (amd gamekaarten dan)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• D!rk
Hallo Maratropa,

Je bedoelt wellicht de GTX 650 Ti ? Ik dan de GTX 640 niet vinden in pricewatch, klopt dat?

Groet,

Dirk

P.S. klopt de card interface wel? Ik zie dat de GTX 650 van een PCI-e 3.0 x16 voorzien is en het moederbord niet... :?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Pci 3.0 en 2.0 zijn gewoon met elkaar compatible.

Wat Stef zegt kan ook, AMD werkt ook prima.

Ik bedoelde zoiets als dit: pricewatch: Asus GT640-2GD3

Maar het is lastig iets aanraden omdat ik niet echt weet hoe zwaar je belasting gaat zijn. Heb je niet een voorbeeld van een systeem waar je nu op werkt en die goed loopt?

Maar ik heb SW (openGl app) goed zien lopen op een gtx 260, gtx 670, gtx 720m, HD4850, HD5470mobility, etc.

Je kunt laag inzetten door een bijv een 640 te proberen, als dat goed werkt prima, en is er toch meer nodig dan hem ruilen voor iets stevigers. Ruilen voor iets duurder zullen ze zelden moeilijk over doen, en als er iets makkelijk te veranderen is, is het wel de gpu..?

specs

• D!rk
Hallo,

Het is even geleden dat ik gepost heb. Het onderstaande lijstje zou ik assembleren. Ik heb het moederbord vervangen door één met een PCI aansluiting. Voor de grafische kaart heb ik toch gekozen voor een iets betere... ...de meerprijs daarvan weegt niet op tegen de kosten van het eventuele retourneren en testkosten...

Wat vinden jullie er van?

Groet,

Dirk

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 169,70€ 169,70
1ASRock Intel H81 H81M-GL€ 42,53€ 42,53
1MSI N650Ti PE 1GD5/OC€ 111,95€ 111,95
1Cooler Master N200 Closed€ 33,-€ 33,-
1AOC i2269Vwm Zwart€ 119,70€ 119,70
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,-€ 66,-
1be quiet! System Power 7 400W€ 41,91€ 41,91
1Samsung 840 EVO 120GB€ 76,45€ 76,45