Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding niet compatible met SuperMicro X9SCM-F?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik aardig wat ZFS NASsen gebouwd, die vaker wel dan niet met "digitale ducttape" bij elkaar werden gehouden, maar wilde het voor een nieuwe build makkelijk houden.

Daarom op aanraden van verschillende fora, waaronder GoT, gekozen voor een SuperMicro X9SCM-F moederbord als basis.

Hier een G2030 en 16GB ECC geheugen in, beide delen komen uit machines waar ze door mij zelf werkend uit zijn gehaald.

Helaas krijg ik, eenmaal samengevoegd, het gebeuren niet opgestart, beeld blijft zwart en krijg een varia aan biepjes te horen.

Nu is na allerlei omzwervingen en testen het vermoeden gerezen dat de PSU wel eens de boosdoener kan zijn. Het betreft een Corsair VX550.
Corsair zelf bezweert dat het een EPS12V en 'dus' een SSI compatible voeding is, wat dit moederbord eist.

Vraag 1 - heeft Corsair gelijk?

Vraag 2 - van welke voedingen is bevestigd dat ze in de praktijk goed met de X9SCM-F samenwerken?

Verwijderd

Hoi DeKoning!,

Misschien is het beter je topic te verplaatsen naar Overige Hardware (OH) ? Je vraag concentreert zich namelijk op de voeding en ZFS of opslagtechnologie heeft eigenlijk niets met jouw probleem te maken.

Zelf denk ik ook aan de minimale belasting; misschien dat die voeding van jou gewend is om minimaal 40W te trekken. Had je de schijven ook aangesloten? Ik neem aan dat je ook de 4 of 6 pins ATX 12-volt stekker hebt aangesloten, naast de 24-polige ATX stekker? EPS enzo ken ik niet zo, anderen die je daar goed mee kunnen helpen hoop ik!

Heb je zelf de mogelijkheid om er een willekeurige voeding in te gooien, zodat je de voeding kunt uitsluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi CiPHER,

Kan ik dat op een elegante manier verplaatsen of is het knippen-plakken? Nog nooit een topic verplaatst, namelijk.

Goed idee van de minimale belasting; ik had de schijven inderdaad niet aangesloten (wilde eerst het bord/cpu/mem testen) maar nu blijkt ook na aansluiten van de disks dat de boel niet werkt.

Er zit op de Corsair voeding een keurige 8-polige (2x4) aansluiting die volgens de makers alle EPS12V borden moet kunnen bedienen. Ik twijfel er aan.

De enige 'serieuze' voedingen die ik heb, zitten in machines die ik liever niet wil slopen, mede uit oogpunt van voorkomen van echtelijke ruzies over tijdsbesteding en rondslingerende hardware ;)

SuperMicro reageerde 'SuperSnel' op m'n hulpgeroep en zij vermoeden ook een PSU probleem in de richting van EPS/SSI compatibiliteit.

Het doet even pijn, maar ga zo een SSI-gecertificeerde voeding bestelling. Als zelfs dat geen soelaas biedt, kan het SuperMicro bord ge-RMA'd.

Verwijderd

Verplaatsen kunnen alleen mods. Maar ik dacht ik leg het eerst aan je voor. :)

Bij deze: move OT->OH.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55
Sinds wanneer is deze CPU / mem / moederbord combinatie compatible?

Welk geheugen gebruik je exact?

Beep codes zelf al opgezocht?

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

80000

mrox

Ik heb vorig jaar een X9SCM-iiF gekocht en verschillende fora afgestruind voor de voeding. De analyse was:
- Supermicro bouwt server moederborden en zijn picky m.b.t de voeding, verschillende treads van voedingen die niet werken in combinatie met supermicro's moederborden ondanks marketing labels op de doos van de voeding. Kan me de uitleg niet helemaal voor de geest halen, maar iemand gaf een verklaring.

Meeste combinatie's die ik gelezen hebben die succesvol werkten zijn de seasonic psu's.
Ik heb zelf dan ook een X650 80+ gold, verschillende mensen die bevestigden dat een x650 werkt. (Beetje overkill wat ik er mee doe, maar goed aangezien de compementen van verschillende leveranciers moest komen, wilde ik geen risico lopen dat de combinatie niet zou werken). Draait nu 24/7 meer dan een jaar, zonder problemen.

Alternatief is om een Supermicro voeding te nemen als je zeker wil weten dat het niet daar aan ligt, maar had ergens ook nog gelezen dat seasonic de OEM is voor de Supermicro's voedingen, maar kan die claim niet meer terug vinden.

Check anders deze, de OEM's voor de verschillende voedingen:
http://whirlpool.net.au/wiki/psu_manufacturers

Corsair VX-550 word niet door Seasonic gebouwd volgens die url.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55
Ik heb een Coolermaster 600W Silent Pro hangen aan mijn Supermicro X9SRA. Supermicro X9SCM-F en al mijn X8SIL-F moederborden zitten weliswaar in SUpermicro kasten met Supermicro voedingen, doch is de ATX power connector van de voeding maar 20 pins ipv 24 pins. Dus om nou te zeggen dat ze moeilijk zouden zijn met voedingen.....

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Pagina: 1