Toon posts:

Laptop valt uit bij beweging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik beschik over een laptop van het merk Asus K53SJ. Het probleem met mijn laptop is dat deze uitvalt (standby-modus). Dit gebeurt wanneer de laptop bewogen wordt (gekanteld wordt). Het uitvallen gebeurt overigens niet bij het laden van Windows. Wel zie ik het scherm zwart flikkeren :|

Wat heb ik gedaan om het probleem op te lossen ?

- Accu verwijderd en op netspanning getest.
- Netspanning ontkoppeld en op accu getest.
- Nieuwe accu gekocht en getest.
- Laptop open geschroefd en gecontroleerd op losse contacten, beschadigingen en kabelbreuk.

Helaas hebben de bovenstaande testen niet aan een oplossing geleid.

Wie kan mij helpen met dit probleem ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Sommige laptops beschikken over sensoren welke "beweging" meten. Zodra deze te veel g krachten meten schakelen ze het systeem uit om schade voorkomen aan beweegbare onderdelen (lees: harde schijf).

Ik weet niet of dit in jouw laptop ingebouwd zit, ik weet ook niet of dit de laptop in standby zet zou zetten of gewoon power killed.

Ik zou om te beginnen eens alle driver en firmware updates draaien, wellicht dat dit helpt:
http://www.asus.com/nl/support/Product-Search/?keyword=K53s

Let wel op: Firmware updates vallen vaak niet onder de garantie tenzij het wordt aangeraden, dus als je nog garantie hebt wellicht eerst even met de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een vermoeden dat het aan de harde schijf zou liggen. Zodra ik op dat plek waar de harde schijf gemonteerd is vastpak valt ie sneller uit dan op andere plekken.

Overigens heb ik mijn laptop voorzien van een nieuw Windows, met daarin de laatste versie drivers.

Als het een sensor probleem is wat kan ik daaraan doen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zit de hardeschijf goed aangeduwd in de connector ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:06:
zit de hardeschijf goed aangeduwd in de connector ?
Naar mijn weten wel. Ik heb de HDD bekeken en opnieuw aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Waarmee heb je de contacten en kabelbreuken gecheckt? Een multimeter? Dat is denk ik de enige manier om zeker te weten dat het daar niet aan ligt.

Naar mijn idee kan het namelijk alleen maar die sensor zijn, los contact of kabelbreukje.

Life is too short to drink bad whisky

Pagina: 1