SD card UHS-I vraagje

Pagina: 1
Acties:

• teddysleep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-01 19:31
Dag iedereen,

Ik zit met een vraagje waarop ik niet meteen een antwoord vind op google. Ik ga binnenkort volgende sd kaar taanschaffen voor mijn camera: http://www.samsung.com/uk...btype=sd-plus-accessories Deze kaart, die 32 GB groot is, geeft de "nieuwe" UHS-I standaard. Nu vroeg ik mij af of ik dit kaart veilig kan gebruiken in mijn eee900 (oud) pc met de onboard geheugenkaartlezer. Het zit namelijk zo dat ik dit oude beestje altijd meeneem op vakantie op 's avods de foto's over te zetten. Ik begon er aan te twijfelen door volgende post die ik op dpreview.com tegen kwam door een user met meer dan 2000 posts (dus wrs wel betrouwbaar?)
UHS-1 is an interface spec, be careful to use it in computers and cameras which are rated for it, or you will blow the card up. I destroyed two that way before I bought the UHS-1 compatible USB adapter. It does give higher speed, if your computer can handle it. My laptop is faster with the UHS-1 card, but only when running the Transcend ExpressCard adapter. USB is the limiting factor otherwise.
source: FZ-200 and SD cards. Does UHS-I make a difference?: Panasonic Compact Camera Talk Forum: Digital Photography Review , 2de post.

Uiteraard wil ik mijn gloednieuw sd kaartje niet "opblazen" zoals die user aanhaalt. (dat sd kaartje is nog het minste, de foto's zou ik nog erger vinden).

Weet iemand of ik dit sd kaartje veilig kan gebruiken met oudere apperatuur?

Bedankt.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Apart verhaal van die gesloopte kaartjes. Lijkt me vrij stug dat je UHS-1 kaartjes kapot gaan als je ze in een oudere kaartlezer stopt. Als dat echt zo kritisch was geweest, dan hadden ze het wel fysiek onmogelijk gemaakt. Samsung meldt daar zelf ook niks over en geeft nota bene aan dat snelheden lager uitvallen als je een reader gebruikt die geen UHS-1 ondersteunt. Dat impliceert dat je prima die reader kunt gebruiken, maar enkel op een lagere snelheid uitkomt.

Die eee900 ondersteunt SDHC, toch? Dat zou op zich voldoende moeten zijn. Je zal alleen geen voordeel hebben van de hogere snelheid die het kaartje kan leveren.

En als je twijfelt kan je natuurlijk ook gewoon een normaal SDHC kaartje kopen, in plaats van een UHS-1 versie. Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar er zijn er maar weinig die daadwerkelijk profijt hebben van snelheden boven de normale Class 10 snelheden volgens mij?

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2014 16:36 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• teddysleep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-01 19:31
Tja gezien de scherpe prijs van dit UHS-I kaartje, zou ik hem wel is willen proberen (ik weet wel dat ik geen/amper winst zal merken op prestaties). Ik ben van plan de FZ200 van panasonic aan te schaffen.