Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help: Backpacker op wereldreis, de ideale laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tech savvy tweakeraars,

Begin februari stap ik het vliegtuig in, om voor 7 maanden verschillende continenten te bezoeken en ben van plan een laptop mee te nemen om m'n sociale media en blog bij te houden, HD films af te spelen (via een harddisk) en om m'n foto's/video's van m'n camera en GoPro2 te ordenen, te uploaden en over te zetten naar m'n harddisk. Bewerken van de geschoten pareltjes zal gelimiteerd zijn, hoewel het wel ideaal zou zijn om m'n geschoten videos (min. 720p HD) te kunnen editen maar is wellicht te veel gevraagd.

Op dit moment gebruik ik een 13'' MacBook 2008 2GHz Duo Intel Core, 4GB werkgeheugen, Video: NVIDIA GeForce 9400M 256 MB en 160GB opslag. Deze oude jongen heeft bij intensief gebruik van Netflix en Photoshop af en toe al de nodige moeite, en zeker gezien het gewicht (een goede 2,2KG), de inmiddels matige accu en Apple als gewild merk onder dieven in hostels etc, lijkt het me handig om een andere netbook/tablet aan te schaffen.

Maar mijn vraag is, welke? Een tablet/iPad leek me niet ideaal omdat ik daarvoor een converter nodig heb voor m'n externe harde schijf. En qua netbooks is de keuze ook gelimiteerd gezien m'n budget. Max. 400EUR.

Zijn Chromebooks out of the question, of toch het overwegen waard? En anders dit wellicht m'n beste optie pricewatch: Asus Transformer Book T100 Grijs? Of toch een iPad 64GB aanschaffen voor 400EUR in Hong-Kong (waar ik 3 dagen verblijf).

Ik hoop dat jullie me enigszins kunnen inlichten!

Alvast bedankt

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-11 18:52
Ik heb een vorig jaar tijdens het reizen ook gebruik gemaakt van de asus transformer T100. Beviel me uitstekend! Moet wel zeggen dat een HD film afspelen via een harddisk niet vloeiend mogelijk is.