Ik kan alleen een mening vanuit mijn perspectief geven dus doe ik dat maar.
Ik heb een megadrive, n64, ps2 en een x360 welke allemaal stof aan het happen zijn, terwijl mijn PC elke dag aanstaat.
Voor gamen op de PC is Steam het ultieme platform, persoonlijk heb ik hier al 170 games aan mijn account hangen, waarvan ik de meeste voor een prikkie uit een winter / summersale heb gehaald.
Daarnaast hou ik erg van RTS (vooral van Relic eigenlijk) en heb ik in het verleden een hoop MMO's gespeeld (WoW, Warhammer Online, Rift, The Secret World, Guildwars 2, EVE Online, etc.). Dit zijn genres welke je niet op consoles kan spelen wegens toetsenbord en muis.
Blizzard games zijn ook vrijwel exclusief voor de PC (muv diablo 3) welke ik persoonlijk de beste gamedev vind.
Muis en toetsenbord zijn in de meeste gernes superieur aan gamepads (indien correct geimplementeerd), maar mocht een game echt alleen goed werken met een gamepad, (denk aan Dark Souls) dan kan je altijd nog een x360 controller aan je PC hangen. Je noemde BF4, toetsenbord en muis all the way.
Naast gamen kan je van alles verder met je PC doen, maar je hebt al een laptop dus dat is minder belangrijk.
Qua geld is een PC natuurlijk wel duurder, maar dat hangt net weer van je eisen af, maar qua prijs/grafische kwaliteit is een PS4/XBO niet te verslaan. Games zijn wel goedkoper op PC, daarnaast hoef je geen apart abonnement te hebben voor online play (tenzij je een MMO met abonnementsvorm gaat spelen, maar dat is logisch).
Daarnaast is wat basiskennis van hoe PC's werken er handig om te hebben om bepaalde dingen goed werkend te krijgen (denk wederom aan Dark Souls, of aan de 60 fps cap van Skyrim).
Ik denk dat wel zo'n beetje alles is.
Argument is valide (wederom, denk aan Dark Souls) maar de voorbeelden snap ik niet helemaal, ik heb zowel Tomb Raider als Batman Arkham Origins uitgespeeld, en beide games speelden prima weg...
/edit
Overigens gebruik ik Dark Souls als voorbeeld voor alle slechte eigenschappen van de PC, wat niet betekend dat Dark Souls een slecht spel is, integendeel zelfs, het is alleen slecht geport.
Maar na wat knutselen met community patches werkt zelfs Dark Souls ook gewoon dusdanig goed dat ik het spel heb uitgespeeld.
Daarnaast zijn écht slechte ports een stuk zeldzamer als vroeger gelukkig.
[
Voor 22% gewijzigd door
pica op 22-01-2014 18:54
]