Budgetlaptopadvies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 21:19
Op dit moment ben ik een laptop aan het uitzoeken voor m'n oma. Belangrijk is dat het scherm groot genoeg is, 15,4" of groter en een res. van 1366x768 bijvoorbeeld. Hoger is niet nodig. Hij moet makkelijk te gebruiken zijn en daarnaast goedkoop. Verdere dingen (harde schijf-grootte, batterijduur, kleur, merk) zijn niet belangrijk.

Ik vergelijk mobile cpu's altijd via deze link.
Aan de hand daarvan kwam ik hier op uit: http://tweakers.net/price...;357908;360552/categorie/

Ik wil er sowieso een ssd in doen (80euro) om ´m toch een boost te geven en een draadloze muis (15euro). Dan zou de i3-laptop toch al weer zo'n 505euro kosten en dat is behoorlijk wat geld (in dit geval). De i3-cpu staat op plaats 126 en de cpu's van de rest rond plaats 250.
De rest van de laptops hebben cpu's die in de link daarboven al snel op plaats 350 of zelfs boven de 500 uitkomen.

De andere 3 laptops zitten wat betreft cpu-snelheid redelijk dicht bij elkaar. Ik vraag me af of de goedkoopste van de 3 (Toshiba Satelite C70) met een ssd al snel genoeg is voor m'n oma. Scheelt toch weer 100 euro.

Wat ze doet is browsen en mail versturen, minimaal dus.

Wat denken jullie?

edit: Ik ben ook nog aan het kijken voor een goedkope 2ehandse core2duo pc of eventueel een NUC.

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 22-01-2014 14:45 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 13:00
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT3FMH)
Of misschien de goedkopere variant die je zelf al gevonden hebt. Lijkt me met een ssd prima.
Bovendien zijn de ervaringen met de Lenovo B590 goed (voor dit budget dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:00
Voor browsen en e-mailen ga je echt geen verschil merken tussen een i3 of een Celeron.
Daar heeft zelfs een smartphone/tablet geen enkel moeite mee.

Ik zou als ik jou was dus gewoon kiezen voor een goedkope laptop met een goede bouwkwaliteit.
Zet er vervolgens Teamviewer op, zodat je haar op afstand kan helpen, wanneer ze ergens niet uit komt.

Intel of Zotac barebone is inderdaad ook goede. Dan kun je er een 23" monitor bij zetten.
Heb je dan wel weer iets meer ruimte voor nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door wappiewappie op 26-01-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 21:19
Bedankt voor de reacties. Uiteindelijk hebben we alsnog besloten om toch een normale pc te kopen.

Ik heb m'n oma namelijk een tijdje met mijn laptop laten werken en waar we toen achter kwamen is dat ze het toetsenbord heel onoverzichtelijk vind en dat het allemaal te dicht op elkaar zit, wat ik eigenlijk ook wel snap. Een laptop + normaal toetsenbord zou kunnen, maar dan zit ze net te ver af (voor een 15,6" scherm).

:D