2.2 jaar oude Philips LED tv stuk en geen garantie

Pagina: 1
Acties:

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 14:50
Ik probeer de tv vandaag aan te doen via de schakelaar maar ik hoor alleen een soort van elektriciteit schokje verder niets.

Tv is gekocht 11/2011.
Het betreft het model uit 2010:
46PFL7605H/12
1200 euro voor neergeteld toen.

Philips gebeld: ja mogelijk willen we je toch in de garantie opnemen als het defect bij ons bekend is...
Mooi! Ik bel vandaag voor een afspraak bij E-Care.

Je moet maximaal 170 euro ophoesten voor de tv.

WTF just happend ?

Ik heb al 30 jaar Philips (elke keer nieuwe modellen) maar die oude doen het allemaal nog.

Vorige keer zelfde gezeik met de Philips soundbar, is gerepareerd (precies met zelfde fout terug gekomen).

Is dit de kwaliteit van Philips nu ? Van service verwacht ik niets meer maar zo te zien is de kwaliteit ook echt achteruit gegaan.

Iemand een goedkopere oplossing ? Ik koop hierna geen Philips meer in iedergeval

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 10:30
in gebreke stellen. heel simpel.

ook NA de commerciële garantie mag je er van uit gaan dat ze een degelijk product leveren. er is ook nog een wettelijke garantie.

als je rechtsbijstand hebt, schakel die gewoon in. succes!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Philips heeft volgens mij zelf niets meer van doen met dergelijke consumentenelektronica. Het Japansa Funai heeft het overgenomen op het gebied van audio-, video- en multimediaproducten, hoofdtelefoons en andere accessoires. De televisie activiteiten zijn overgedaan aan het Chinese TP Vision.

Conclusies over wat dit voor gevolgen heeft over de kwaliteit mag je zelf trekken. :+

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Dat electriciteitsschokje wat je hoort, is waarschijnlijk het relais. Als een soort beveiliging wordt de televisie meteen na inschakelen weer uitgeschakeld. Er zal dan iets zijn met een chip die doorgebrand is of iets dergelijks. Mogelijk moet de voeding vervangen worden. Enkele jaren geleden waren er hele series plasma tv's van Panasonic die hier last van hadden. Mijn Panasonic heeft het precies 5 jaar volgehouden en toen was het over. Maar na 2 jaar mag je verwachten dat het kosteloos gerepareerd wordt.

Het is niet zozeer TP Vision of Philips of wat dan ook hoor. Er zit steeds meer electronica in apparatuur als tv's en de kans dat er iets doorbrandt of niet helemaal koosjer meer is, wordt helaas steeds groter.

Volgens mij is er geen merk tv dat hier nooit last van heeft.

• lf2
Nou morgen nog eens bellen en proberen het op de garantie te spelen.

Top reacties daar kan ik wel wat mee

[ Voor 22% gewijzigd door lf2 op 22-01-2014 18:28 ]

Verwijderd

S1NN3D schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:16:
Philips heeft volgens mij zelf niets meer van doen met dergelijke consumentenelektronica. Het Japansa Funai heeft het overgenomen op het gebied van audio-, video- en multimediaproducten, hoofdtelefoons en andere accessoires. De televisie activiteiten zijn overgedaan aan het Chinese TP Vision.

Conclusies over wat dit voor gevolgen heeft over de kwaliteit mag je zelf trekken. :+
Funai heeft het niet overgenomen, dat was wel de bedoeling maar Philips heeft de deal afgeblazen.

MegaJurk heeft trouwens gelijk, het is niet zo zeer het merk dat de oorzaak is (ook niet het feit dat een merk in Chinese handen valt), het is de electronica... Een TV moet de dag van vandaag een halve computer zijn, dus er komt enorm veel bij kijken en dat is niet enkel voor TV´s.

Maar wat natuurlijk geen excuus mag zijn voor het falen van een product na 3 jaar.

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
je moet helemaal niet bij philips zijn.
je hebt garantie bij de verkoper.
dus meld je eerst eens bij de verkoper, wil deze ook geen coulance bieden, dan kun je eens gaan denken aan de rechtsbijstand en dat soort zaken.

overigens betekent coulance niet dat het gratis gerepareerd moet worden, maar dat de reparatie kosten naar verhouding worden verdeeld. als de levensduur van een tv op 8 jaar wordt ingeschat dan betaal jij 2.2/8 van deze prijs en de verkoper (8-2.2)/8 van deze prijs.

hier staat het ook goed verwoord:

http://www.kieskeurig.nl/...27AA58DE3C12574AB00374E15

• lf2
Wat een klantenservice om te huilen.

Eerst mijn beklag gedaan over het feit dat de tv zo snel stuk is.

Krijg ik een grote mond of mijn bon wel "echt" uit 2011 is aangezien de tv van 2010 is.

Om te huilen

Philips E Care meer Philips dont care.

• lf2
Weet je wat stuk blijkt te zijn....de schakelaar en het kabeltje....

ik dacht oke gelukkig kost niets...

Wat blijkt, 170 euro toch!

WTF ?!! WAAR KAN JE ONDERDELEN KOPEN IK KAN HET ZELF MAKEN

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:19
Ik heb een hekel aan aannames, maar waarom neem ik aan dat jij heel onaardig en heel onrustig bent geweest aan de telefoon?

Waarom ben je, zoals al is aangeraden, niet naar de winkel gegaan?

De Philips klantenservice is bij mij altijd geweldig geweest. Altijd meedenkend en dingen die niet onder garantie vallen (je laat wat vallen en het is stuk -> "oh, wat naar voor u, ik stuur een nieuwe op") waren geen probleem.

En heb je rechtsbijstand?
lf2 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:58:
WTF ?!! WAAR KAN JE ONDERDELEN KOPEN IK KAN HET ZELF MAKEN
OOOEHHHWAAAAHHH!!1//!1
Ik verstond je niet. Nog een keer? Wat zei Google overigens?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• lf2
Bol.com zei je moet het met Philips regelen.

Dat jij een keer geluk hebt met Philips betekent niet dat dat standaard is.

De soundbar was stuk binnen half jaar 2x opgestuurd kwam steeds met dezelfde probleem terug (gebonk uit woofer zomaar)

Ik ben altijd vriendelijk gebleven maar dat kan ik van de klantenservice totaal niet zeggen die mij voor oplichter probeert uit te maken (heb je de tv wel zeker uit 2011)

Heb al 2 weken geen tv. Het is echt waardeloos nooit meer Philips.

Iemand die weet waar ik onderdelen kan vinden ? Google vind ik het eigenlijk niet echt terug.

En serieuze vraag... Wat is de beste merk voor een tv nu in de 1000 euro segment

Verwijderd

Siempie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:27:
De Philips klantenservice is bij mij altijd geweldig geweest. Altijd meedenkend en dingen die niet onder garantie vallen (je laat wat vallen en het is stuk -> "oh, wat naar voor u, ik stuur een nieuwe op") waren geen probleem.
Bij mij helaas niet, stang stofzuiger kapot, kon 70 euro betalen voor een nieuwe na 2 jaar. Nu is een stofzuiger geen tv, maar ik werd ook niet vriendelijk te woord gestaan, philips komt er hier niet meer in.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 23:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

BOL.com mag dat aangeven, maar zij zijn bij wet de verkopende partij. Daar kun je ze op wijzen middels een aangetekend schrijven, vergezeld van een document (consuwijzer oid) waarin staat dat je als consument het recht hebt op een aanvullende garantie i.v.m. de nominale levenduur van een product. 2 jaar is geen nominale levensduur van een televisie.

Kost je even wat moeite, maar dit is de beste procedure.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:29

Bever!

3

Je moet je boosheid richten aan BOL die je weigert te helpen terwijl ze dit verplicht zijn. Je garantie kan je ook bij hun claimen tot ruim 5 jaar. Economische levensduur is geloof ik zelfs nog wat langer
Pagina: 1