Game PC voor zoontje van 12 (LOL en Minecraft)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:01

P_Tingen

omdat het KAN

EnoRM94 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:58:
Waarom is iedereen hier altijd zo gebrand op een SSD, ikzelf beschouw het als een misbare luxe en met zo'n budget en die leeftijd al helemaal ;)
Tja, een SSD is als een hele dikke peper in de reet van je pc. Echt alles gaat tig keer zo snel en dat is lekkâh!
Ook kun je wat makkelijker volstaan met 4GB geheugen als je een SSD hebt; mocht er geswapt worden dan gaat dat toch retesnel. Ik zou in ieder geval niet meer zonder willen.

In het geval hier is een SSD misschien niet zo'n harde eis. De nadruk zal op gamen liggen en dan kun je beter investeren in de GPU. Maar ja, de consensus hier was al dat een A8 erg geschikt zou zijn. Als ik dan een courante A8 neem, een bijpassend moederbord (met USB3 en Sata600) en vlot geheugen ben ik € 168 kwijt:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-6600K Boxed€ 85,70€ 85,70
1ASRock FM2A88M-HD+€ 47,26€ 47,26
1Crucial BLS4G3D18ADS3CEU€ 35,61€ 35,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 168,57

Als je uitgaat van een harde eis van € 300 heb je nog € 130 over. Daar moet je dan kast, evt voeding en schijf van kopen.

Combineer ik dat met de kast en voeding die WiLLoW_TieN voorstelde dan kom ik op zo'n systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool V3X Devil Red Edition€ 21,80€ 21,80
1Corsair VS350€ 28,-€ 28,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 77,44€ 77,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 295,81

Ja, je hebt niet een shitload aan opslag, maar TS zei al:
VAnTurenhout schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:46:
Er staat een NAS in de meterkast waar zijn data op kan
dus dat is niet zo'n heikel punt lijkt mij. En anders maar sparen. Een HDD kan echt heel gemakkelijk bijgeprikt worden als tweede schijf. Voor wat betreft voeding: geen idee of de voedingen die TS heeft kwalitatief goed zijn, maar met 250W lijken ze me voor bovenstaand systeem zwaar zat. Een A8 en een SSD trekken samen echt geen 250W.

Ik denk dat je hier een heel mooi compromis hebt tussen snelheid, gamability en budget.

... en gaat over tot de orde van de dag

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:10
jorisderoo schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:53:
[...]

Over het budget is wel een big deal aangezien we het hier over een 12 jarige hebben. 8)7 |:(
Dat jij nou op die leeftijd zo rijk was......
Zijn Papa kan toch evt. iets bijspringen ? Dit zodat diezelfde Papa dan later makkelijker kan upgraden ?
Verder vind ik jou post totaal nutteloos ;)

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:56:
[...]

Zijn Papa kan toch evt. iets bijspringen ? Dit zodat diezelfde Papa dan later makkelijker kan upgraden ?
Verder vind ik jou post totaal nutteloos ;)
Zijn Papa springt waarschijnlijk al best wat bij. Het wordt de PC van mijn zoon en daar moet hij zelf voor gaan zorgen. Wil hij upgraden later? Prima, mag hij zelf voor sparen.
Ik weet niet beter, ik moest ook sparen voor als ik iets wilde hebben, en nog. Geen geld nu? Jammer, dan wacht je maar even. Hij heeft voorlopig nog wel een manier om zijn spellen te doen, dus heel veel haast heeft hij niet (al denk hij daar zelf anders over) Ik zie het ook als een les naar hem toe. Helaas ziet hij het nog niet zo heel goed in...Hij heeft net 20 euro aan LOL PaySafe cards gekocht..ondanks onze adviezen dat niet te doen. Hoort er allemaal bij, bij de les.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Die kast van de Medion zou prima zijn, daar past alles in en heb je cardreader en dvd drive erbij wat ook nog wel eens nuttig kan zijn. Zoals ik al stelde kan je volgens mij dus beter een Intel cpu kopen zodat je zoon er over een jaar of 2 er een i5 in kan gooien, dan heb je eigenlijk het beste wat je kan hebben voor 9/10 games. Dan kom ik op een volgend lijstje.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 33,95€ 33,95
1ASRock Intel H81 H81M-HDS€ 39,99€ 39,99
1Crucial CT51264BA160BJ€ 30,25€ 30,25
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 36,99€ 36,99
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 66,70€ 66,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 207,88

En dan een 2de hands 7850 erbij kopen.
Alle versies in de pricewatch
http://tweakers.net/categ...d5v-QoKuuA4nA72Zhhx7b3_AA
Bijvoorbeeld deze, moet wel lukken voor minder dan 100 euro denk ik want ze zijn nieuw voor 130 te krijgen
V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7850 2GB

PassMark - G3D Mark score
HD 8670D: 810
HD 7850: 3708....
YouTube: Battlefield 3: Semper fidelis on sapphire 7850 2gb and intel celeron g540

Volgends mij heb je zo een veel sneller systeem, die Celeron word systematisch onderschat en hij hoeft niks te veranderen aan z'n pc om er later de beste quad core voor gaming in te doen.
http://www.anandtech.com/...ing-cpu-september-2013/10
Anders zit hij over een paar jaar met een cpu mbo en waarschijnlijk dan ook ram (ddr4) upgrade, dat kost je veel meer

[ Voor 3% gewijzigd door Flaat op 23-01-2014 13:03 ]

• WiLLoW_TieN
@ Flaat jou Youtube link is wel BF4 ingame op 1280*1024... ;)

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-04 13:39
VAnTurenhout schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:05:
[...]

Zijn Papa springt waarschijnlijk al best wat bij. Het wordt de PC van mijn zoon en daar moet hij zelf voor gaan zorgen. Wil hij upgraden later? Prima, mag hij zelf voor sparen.
Ik weet niet beter, ik moest ook sparen voor als ik iets wilde hebben, en nog. Geen geld nu? Jammer, dan wacht je maar even. Hij heeft voorlopig nog wel een manier om zijn spellen te doen, dus heel veel haast heeft hij niet (al denk hij daar zelf anders over) Ik zie het ook als een les naar hem toe. Helaas ziet hij het nog niet zo heel goed in...Hij heeft net 20 euro aan LOL PaySafe cards gekocht..ondanks onze adviezen dat niet te doen. Hoort er allemaal bij, bij de les.
Even als reactie op de paysafecards voor League of Legends: ik zou dit simpelweg verbieden.. het enige wat er met dit geld gekocht kan worden zijn champions of zogeheten "skins" de champions kunnen gratis worden geunlocked en de skins voegen niks toe aan de gameplay.. dit is gewoon geldverspilling.

• Flaat
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:58:
@ Flaat jou Youtube link is wel BF4 ingame op 1280*1024... ;)
BF 3 zelfs, maar idd niet opgelet. Zal ff zoeken naar een beter voorbeeld. In elk geval zal een celeron niet 3000 3dmark punten aan bottlenek geven :)

• VAnTurenhout
Maar waarom zou ik nou een Intel moeten nemen in plaats van een AMD? Is dat puur voorkeur of praat je ook over kwaliteitsverschil? Ik hoorde een collega zeggen dat AMD grafisch sterker is?

En kan ik met een ASRock FM2A88M-HD+ nooit meer upgraden en met een ASRock Intel H81 H81M-DGS wel ? (bijvoorbeeld)

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 10:47
VAnTurenhout schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:35:
Maar waarom zou ik nou een Intel moeten nemen in plaats van een AMD? Is dat puur voorkeur of praat je ook over kwaliteitsverschil? Ik hoorde een collega zeggen dat AMD grafisch sterker is?

En kan ik met een ASRock FM2A88M-HD+ nooit meer upgraden en met een ASRock Intel H81 H81M-DGS wel ? (bijvoorbeeld)
Je kunt gewoon upgraden naar een nieuwere processor met FM2 of FM2+ socket met de ASRock FM2A88M-HD+. Wat Flaat bedoeld is dat je er dan later een i5 4xxx of 5xxx in kan zetten. Al is die over 2 jaar ook weer verouderd dus ik zie daar het nut niet zo van in. Tegen die tijd kan je zoon al een baantje hebben dus dan is het geld toch zo bij elkaar :)
De amd is inderdaad grafisch sterker dan de intel. Flaat raadde daarom een tweede hands videokaart aan.

[ Voor 6% gewijzigd door jorisderoo op 23-01-2014 12:46 ]

Mijn PC

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:01

P_Tingen

omdat het KAN

Ik denk dat er niet zoveel verschil is tussen het Intel of AMD pad. Als je nu kiest voor een FM2+ moederbord kun je over een paar jaar een snellere A10 of zo erin doen. De A10 is sowieso al sneller dan de A8, tel er dan nog 2 of 3 generaties bij en je hebt het over een processor die minimaal 50% sneller is dan je huidige A8.

Met een Intelconfiguratie zul je iets vergelijkbaars kunnen doen en het hangt dan denk ik meer van merkenvoorkeur af.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:28
AMD is minder sterk dan Intel op rauwe processorkracht, maar de ingebouwde grafische chip is wel sneller.
Als je geen losse videokaart zou kopen, dan is een AMD wel aan te raden.
Koop je wel een losse videokaart, dan kan de grafische chip nog wel ingezet worden om OpenCL berekeningn te maken voor de programma's die dit ondersteunen (denk vooral richting foto en/of videobewerkingsprogramma's).
Zie ook de laatste review op tweakers: reviews: AMD Kaveri: cpu en gpu op gelijke voet

In de voorgestelde AMD build zit geen losse videokaart, en in de voorgestelde Intel build wordt aangeraden om een snelle 2e hands kaart aan te schaffen. In principe zal de Intel dan beter zijn: meer rauwe processorkracht en een snelle (2e handse) videokaart.

Later upgraden zit er bij de Intel wel niet meer in: het is een H81 bord met ondersteuning voor Ivy Bridge processoren. De opvolger (Haswel) zit op een andere socket. Je kan uiteraard wel binnen Ivy Bridge upgraden naar een i5.
Edit: foutje van de firma. De gekozen cpu en moederbord is wel Haswel en kan dus in de toekomst geüpgrade worden naar een Broadwell i5 bv.
Geen idee wat AMD van plan is na de nieuwe Kaveri serie, kans bestaat wel dat die nog op FM2+ blijven en dus in de toekomst nog te upgraden valt naar een nieuwe serie.

[ Voor 12% gewijzigd door Malantur op 23-01-2014 13:14 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Flaat
VAnTurenhout schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:35:

Met dedicated gpu doen intel cpu's het in heel veel games beter, amd is inderdaad sterker als het gaat om integrated gpu maar die zijn bij lange na niet zo sterk als een dedicated zoals je kan zien aan de 3dmark scores. Met een socket fm2+ moederbord (zoals de ASRock FM2A88M-HD+ ) kan je wel upgrades doen maar dan wordt vooral de integrated gpu sterker en de cpu zelf niet veel, dat terwijl je dus niks aan de integrated gpu hebt als je bijvoorbeeld een 7850 hebt. Als je een sterkere cpu wil kom je voor gaming dus 9/10 keer bij intel uit, de i5 is daarvoor dus de beste koop (prijs/prestatie) en de i7's de hoogste prestaties.

Het verhaal hierboven dat je i5 over een paar jaar veroudert is is onzin, mensen die in 2011 een sandy bridge i5 2400 hebben gekocht hoeven echt nog niet te upgraden naar haswell want er is in games mischien 5% verschil.
Malantur schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:49:
Later upgraden zit er bij de Intel wel niet meer in: het is een H81 bord met ondersteuning voor Ivy Bridge processoren. De opvolger (Haswel) zit op een andere socket. Je kan uiteraard wel binnen Ivy Bridge upgraden naar een i5.
Geen idee wat AMD van plan is na de nieuwe Kaveri serie, kans bestaat wel dat die nog op FM2+ blijven en dus in de toekomst nog te upgraden valt naar een nieuwe serie.
Uhm dude, h81 is gewoon een haswell chipset en er kan dus gewoon een haswell i5 in, en al zou het een ivy bridge chipset zijn zou het nog niet uitmaken want er is zo goed als geen verschil in game prestaties tussen haswell en ivy bridge.

M'n posts komen mischien fanboy achtig over, maar het tegengestelde is waar, ik zou graag willen dat ik je een AMD kon aanraden. Punt is dat ik veel ervaring heb met low budget pc's door zelf jaren bouwen en ben 2x de fout in gegaan om amd te kopen, uiteindelijk wil je een i5 of i7 hebben als je een goede game pc wil waar je cpu geen bottleneck voor je gpu is in een boel games, wat dus bij AMD het geval is. Dus zeg ik koop een pc waar je later gewoon die i5 in kan droppen, dat is uiteindelijk beter voor je budget.

[ Voor 34% gewijzigd door Flaat op 23-01-2014 13:05 ]

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:13
Als je meer toekomstzekerheid wil (alsnog korte termijn, 2-4 jaar) is intel mischien een beter idee. Echter als je dat geld nu bespaard kan je dat later in je upgrade stoppen, welke het dan weer waard is. Ik zou dus gewoon kijken naar wat je NU nodig hebt.

ik zou lekker voor dit systeem gaan, en de jongen dan eerst even uit de voeten laten met een SSD + de nas. Gok dat hij nog niet superveel download en de ssd is ruim zat voor windows + lol + minecraft + nog wat spul. Zorgt er gelijk ook voor dat ie t allemaal netjes houd.

Mocht ie dan ruimte te kort komen heeft hij ook gelijk een mooi iets om voor te sparen/ooit kado te vragen.

een ssd later toevoegen is een stuk lastiger omdat je daarbij de windows install opnieuw wilt doen, wat weer extra tijd en moeite kost, waarbij een hdd bijprikken 2 min werk is.
Combineer ik dat met de kast en voeding die WiLLoW_TieN voorstelde dan kom ik op zo'n systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair VS350€ 28,-€ 28,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 77,44€ 77,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 295,81

android since G1.

• jorisderoo
@flaat: Inderdaad hoeven mensen nu niet te upgraden vanaf sandy bridge omdat zij dit nou eenmaal hebben. Maar om over 2/3 jaar hardware te kopen van 2/3 jaar terug? Dan kun je beter gewoon verdergaan met de volgende generatie. Ivy bridge naar hasswel was inderdaad een kleine stap op CPU gebied, er werd vooral gefocust op energie en graphics voor laptops. Misschien is skylake wel weer een enorme stap voorwaarts. En aangezien intel dan waarschijnlijk weer een andere socket gebruikt.....

Mijn PC

• Flaat
coredalae schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:06:
Als je meer toekomstzekerheid wil (alsnog korte termijn, 2-4 jaar) is intel mischien een beter idee. Echter als je dat geld nu bespaard kan je dat later in je upgrade stoppen, welke het dan weer waard is. Ik zou dus gewoon kijken naar wat je NU nodig hebt.

ik zou lekker voor dit systeem gaan, en de jongen dan eerst even uit de voeten laten met een SSD + de nas. Gok dat hij nog niet superveel download en de ssd is ruim zat voor windows + lol + minecraft + nog wat spul. Zorgt er gelijk ook voor dat ie t allemaal netjes houd.

Mocht ie dan ruimte te kort komen heeft hij ook gelijk een mooi iets om voor te sparen/ooit kado te vragen.

een ssd later toevoegen is een stuk lastiger omdat je daarbij de windows install opnieuw wilt doen, wat weer extra tijd en moeite kost, waarbij een hdd bijprikken 2 min werk is.

[...]
Maar het is dus niet goedkoper, dus bespaar je niks en heb je nu minder prestaties dan een celeron met een 7850...

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:06
Flaat schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Maar het is dus niet goedkoper, dus bespaar je niks en heb je nu minder prestaties dan een celeron met een 7850...
Ga je er alleen wel van uit dat je 2e hands moet kopen en je oude kast gaat hergebruiken. Dat is natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken...

Overigens vind ik het advies an sich wel prima. 200-250W voor een oude voeding is met een A8 prima (setup zal max 120W verbruiken. Overigens zou ik wat minder snel een HD7850 op een hele oude voeding aansluiten (heeft de voeding wel 6/8 pins aansluitingen?)

Overigens kan met dit budget een 2e hands onderdeel ook een groot verschil opleveren. Echter is een A8 ook prima wanneer de beste jongen nu gewoon LoL en minecraft wil spelen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-04 15:58
Is meer dan 4GB niet aan te raden vanwege het feit dat de grafische chip ook een deel van het geheugen tot zich neemt? met 2-3GB netto aan geheugen wordt het misschien snel krap.

De wijzen komen uit het Oosten!

• jorisderoo
NoepZor schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:19:
Is meer dan 4GB niet aan te raden vanwege het feit dat de grafische chip ook een deel van het geheugen tot zich neemt? met 2-3GB netto aan geheugen wordt het misschien snel krap.
Er kan altijd later nog een extra reepje ram bij geprikt worden. En weet uit ervaring met dit soort systemen dat 4 gb voldoende is voor de meeste spelletjes

(Dit topic begint echt uit de hand te lopen ;) al bijna 100 reacties)

[ Voor 7% gewijzigd door jorisderoo op 23-01-2014 13:24 ]

Mijn PC

• Flaat
jaapsander schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:16:
[...]

Ga je er alleen wel van uit dat je 2e hands moet kopen en je oude kast gaat hergebruiken. Dat is natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken...

Overigens vind ik het advies an sich wel prima. 200-250W voor een oude voeding is met een A8 prima (setup zal max 120W verbruiken. Overigens zou ik wat minder snel een HD7850 op een hele oude voeding aansluiten (heeft de voeding wel 6/8 pins aansluitingen?)

Overigens kan met dit budget een 2e hands onderdeel ook een groot verschil opleveren. Echter is een A8 ook prima wanneer de beste jongen nu gewoon LoL en minecraft wil spelen.
Klopt het is appels en peren vergelijken, ik kijk er alleen naar vanuit hoe ik het zou doen, budget is laag dus alles wat je kan hergebruiken en 2de hands kan kopen van mensen met goede feedback op tweakers moet je dus gewoon doen. Tevens zit er wel een voeding in m'n lijstje 430watt zelfs om nog een beetje futureproof te zijn.

Einde draad spam nu, moet werken :P

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-04 20:10
Volgens mij kun je voor 300 euro gewoon een PC bestellen met alle eisen van de TS hoor; inclusief videokaart. Voor 20 euro meer kun je de HDD verwisselen voor een SSD, of ervoor kiezen de kast te laten voor wat hij is (Medion oid) en de SSD te nemen: pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB
Deze machine geeft toch wel een beetje meer "bang for buck" dan een APU.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 33,95€ 33,95
1ASRock Intel H81 H81M-DGS€ 38,48€ 38,48
1Sapphire Radeon HD 7770 1GB GDDR5€ 88,50€ 88,50
1WD Blue WD5000AAKX, 500GB€ 39,95€ 39,95
1Fractal Design Core 1000 USB 2.0€ 28,89€ 28,89
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,-€ 32,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 292,02

[ Voor 5% gewijzigd door eBait op 23-01-2014 13:35 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bartallstar schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:21:
[...]

Even als reactie op de paysafecards voor League of Legends: ik zou dit simpelweg verbieden.. het enige wat er met dit geld gekocht kan worden zijn champions of zogeheten "skins" de champions kunnen gratis worden geunlocked en de skins voegen niks toe aan de gameplay.. dit is gewoon geldverspilling.
[offtopic]
Al ben ik het eens met je opmerking, toch denk ik dat afgezien van de feitelijke zaken die je neerzet een deel opvoeding ook belangrijk is.
Het is goed als een ouder een kind eigen zaken leert ontdekken, uiteraard met goede sturing en begeleiding. Verbieden is over het algemeen niet altijd direct een goed idee.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

De hier gegeven adviezen zijn geweldig (ik verbaas me erover wat je voor 300 euro nog in elkaar kan zetten) maar ik vraag me toch af of met een budget als dit een nieuwe PC wel de beste keuze is. Een 2e hands PC kost meestal een fractie van de nieuwprijs en is een heel stuk sneller/beter dan een echt budget model.

Daar zie ik voor minder dan 300 euro volledige PC's met mid-range videokaarten (die heel wat krachtiger zijn dan de videochip die ingebouwd zit in deze processor). Het is niet nieuw... maar misschien wel het overwegen waard.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• VAnTurenhout
Wolfboy schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:16:
De hier gegeven adviezen zijn geweldig (ik verbaas me erover wat je voor 300 euro nog in elkaar kan zetten) maar ik vraag me toch af of met een budget als dit een nieuwe PC wel de beste keuze is. Een 2e hands PC kost meestal een fractie van de nieuwprijs en is een heel stuk sneller/beter dan een echt budget model.

Daar zie ik voor minder dan 300 euro volledige PC's met mid-range videokaarten (die heel wat krachtiger zijn dan de videochip die ingebouwd zit in deze processor). Het is niet nieuw... maar misschien wel het overwegen waard.
Dat heeft voor mij twee redenen:

1. Ik weet niet voldoende van de componenten om te beoordelen of het wel goed werkt als ik het tweedehands koop. Ik kan dus makkelijk gefopt worden. Hoe naief misschien ook, ik acht die kans kleiner wanneer ik bij een winkel koop

2. Omdat ik niet veel weet van die componenten, is het lastig om te beoordelen of een tweedehands component ook wel geschikt is voor mijn doel.
Er wordt hier zoveel waardevol advies gegeven en ik denk dat dat beter gaat bij nieuwe componenten dan dat ik voor elke aanbieding een forumtopic moet gaan aanmaken.

• Flaat
VAnTurenhout schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:22:
[...]

Dat heeft voor mij twee redenen:

1. Ik weet niet voldoende van de componenten om te beoordelen of het wel goed werkt als ik het tweedehands koop. Ik kan dus makkelijk gefopt worden. Hoe naief misschien ook, ik acht die kans kleiner wanneer ik bij een winkel koop

2. Omdat ik niet veel weet van die componenten, is het lastig om te beoordelen of een tweedehands component ook wel geschikt is voor mijn doel.
Er wordt hier zoveel waardevol advies gegeven en ik denk dat dat beter gaat bij nieuwe componenten dan dat ik voor elke aanbieding een forumtopic moet gaan aanmaken.
Zolang je van mensen met feedback op deze site koopt kan er echt zo goed als niks mis gaan (hoe meer hoe beter uiteraard), tevens kan je als je ergens een oog op hebt gewoon hier linken dan kunnen we advies geven. Complete systemen 2dehands is inderdaad wat lastig maar toch wel het overwegen waard. Losse 2dehands videokaarten van recente series is wat makkelijker misschien.

De videokaarten waar je naar moet kijken zijn 7750, 7770, gtx 650ti, 7790, gtx650ti boost (verwarrend maar waar), 7850, 7870, gtx660 en gtx660ti op volgorde van performance de laaste 3 zullen waarschijnlijk buiten de pricerange zitten maar ik noem ze wel even.

• VAnTurenhout
Ik kom nog even terug op deze samenstelling. Zoonlief is zijn netbook aan het verkopen om daardoor wat sneller aan zijn beudget te kunnen komen, maar nu hebben we de pech dat de laptop van mijn vrouw gestorven is (zie andere posting daarover). Dit bracht me op het idee om ook zo'n systeem te maken voor haar.

Ik wil best een ander topic openen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik dit systeem ook best voor haar kan bestellen? Ze doet in principe niet veel anders dan word/excel en surfen. maar wil ook nog wel eens de mogelijkheid hebben om Photoshop en Indesign naast elkaar open te hebben.(Ze is grafisch vormgever).
Het is niet nodig om een Mac te gaan aanschaffen...

Als ik me goed heb laten informeren zou het genoemde systeem dan best kunnen passen, maar zou ik misschien beter voor een Intel kunnen gaan in plaats van een AMD voor dit werk?

Dan hebben we nog een Wacom Tablet in huis die ook moet werken, maar dat zal verder niet zo'n probleem zijn lijkt me.

• WiLLoW_TieN
Zou toch nog eens aandachtig hier naar kijken.

Mobo met USB3.0 ( 4x ) en Sata-600 ( SSD ooit ! )

Op dat mobo kan later nog evt. een FX-6300 ( 95w ) of een ( oudere ) FX-8100 ( = 95w )

Bron --> Wikipedia: List of AMD FX microprocessors

En kan altijd nog een sneller GPU in ( met ( evt. ) een sterkere voeding )

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-4130 Boxed€ 76,10€ 76,10
1MSI 760GMA-P34 (FX)€ 48,50€ 48,50
1Club3D Radeon HD 7750 1GB DDR3€ 69,99€ 69,99
1Seagate Momentus ST500LM012, 500GB€ 35,98€ 35,98
1Corsair VS350€ 29,08€ 29,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 311,70

Just trying to help ;)

• VAnTurenhout
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:15:
Zou toch nog eens aandachtig hier naar kijken.

Mobo met USB3.0 ( 4x ) en Sata-600 ( SSD ooit ! )

Op dat mobo kan later nog evt. een FX-6300 ( 95w ) of een ( oudere ) FX-8100 ( = 95w )

Bron --> Wikipedia: List of AMD FX microprocessors

En kan altijd nog een sneller GPU in ( met ( evt. ) een sterkere voeding )

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon HD 7750 1GB DDR3€ 69,99€ 69,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 311,70

Just trying to help ;)
And appreciate it!

Is hier met een reden voor een losse videokaart gekozen?

• WiLLoW_TieN
Ja de FX-4130 heeft geen interne iGPU ;)

Is het een idee om 1 PC te bouwen tbv je zoon & vrouw ? Gewoon bij inloggen 2 accounts ?

Met dit systeem ben je veel flexibeler tbv de toekomst !

( Sata-600 !, USB3.0 !, oa )

Realiseer je wel ik probeer hier met dat budget het onderste uit de kan te halen.

Dus de ( nieuwe ) HD die erin zit is wel 2.5" en 5400rpm !

En voor € 7,51 meer heb je een HD7770-oc met 1 GB DDR5 !

Dit --> pricewatch: Gigabyte GV-R777OC-1GD (rev. 1.0)

[ Voor 47% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-01-2014 11:37 ]

• VAnTurenhout
Ik begrijp je gedachte en waardeer dat ook. Alleen..er zijn heel veel momenten dat zowel mijn vrouw als mijn zoon op de PC willen...dat gaat botsen :-)

Die voor mijn zoon is wel redelijk klaar denk ik.

• WiLLoW_TieN
Ga je dan toch voor je zoon voor zo een AMD CPU met interne GPU tbv Gaming ??

• VAnTurenhout
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:39:
Ga je dan toch voor je zoon voor zo een AMD CPU met interne GPU tbv Gaming ??
Ja, ik denk het wel:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-6600K Boxed€ 85,-€ 85,-
1ASRock FM2A88M-HD+€ 44,98€ 44,98
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,90€ 46,90
1Sharkoon MS140€ 35,10€ 35,10
1Crucial BLS4G3D18ADS3CEU€ 35,26€ 35,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 284,23

Waarbij er nog ruimte is met de kast en voeding, die ik misschien nog even uit een oude PC kan slopen.

• WiLLoW_TieN
Als je dat lijstje nu naast die van mij zet....wat denk je zelf dan....?

HD7750 --> http://www.videocardbench...gpu=Radeon+HD+7750&id=321 ( 1628 )

HD8570D --> http://www.videocardbench...u=Radeon+HD+8570D&id=2553 ( 681 )

Die HD7750 is dus 2,39x vlotter dan de interne HD8570D

Maybe kan je de oude kast en oude voeding ook wel gebruiken tbv mijn build ?

[ Voor 47% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-01-2014 12:38 ]

• VAnTurenhout
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:03:
Als je dat lijstje nu naast die van mij zet....wat denk je zelf dan....?
Is dat een strikvraag? ;)

Ik zie dan iets verschillende systemen, waarbij de een een losse grafische kaart heeft terwijl de ander dat in de CPU heeft zitten. Verder zijn ze redelijk gelijk aan elkaar lijkt het, of moet ik naar de toekomst kijken? Zoals je misschien wel ziet in de vorige postings.... ik probeer wat wijzer te worden over de componenten maar heb er nog niet veel kaas van gegeten..

• WiLLoW_TieN
En die HD7770-oc 1 GB DDR5 die ik noemde ( + € 7,51 ! ) -->

http://www.videocardbench...gpu=Radeon+HD+7770&id=322 ( 2157 ! )

Zo een HD7770 is dus RUIM 3,15x.... vlotter dan de interne GPU van jou A8-6600K !!!

Het moet toch een GAME PC worden ( Dat staat in de topictitel althans.. ) ?

Mijn stiefzoontje van bijna 10 speelt nu ook GTA IV en BF4 op zijn 19" ( 1440*900 ) scherm met

zo een HD7770 1GB DDR5

[ Voor 26% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-01-2014 12:36 ]

• ProAce
  • Laatst online: 21:45
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:12:
Mijn stiefzoontje van bijna 10 speelt nu ook GTA V en BF4 op zijn 19" ( 1440*900 )
Mag ik weten hoe? zou ook graag gta V op mijn pc draaien ;)

• WiLLoW_TieN
ProAce schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:21:
[...]

Mag ik weten hoe? zou ook graag gta V op mijn pc draaien ;)
Erg flauw en voegt ook niks toe...ja my bad 8)7 moet IV zijn !

( @ TS zie ook aub mijn Direct Message ( = DM ))

[ Voor 18% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-01-2014 12:33 ]

• VAnTurenhout
Ik hobbel met de winden mee zie je wel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-R777OC-1GD (rev. 1.0)€ 77,50€ 77,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 268,33

De Case en voeding laat ik even achterwege, want vanavond krijg ik weer een 'oude' desktop van iemand waar e.e.a. in kan zitten.

Maar ik zit even te kijken naar de HDD. zou er veel verschil tussen de SATA 300 en 600 zitten? Misschien voor die paar centjes extra deze maar nemen?

pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB

[ Voor 6% gewijzigd door VAnTurenhout op 29-01-2014 13:34 ]

• WiLLoW_TieN
VAnTurenhout schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:22:
Ik hobbel met de winden mee zie je wel:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 268,33

De Case en voeding laat ik even achterwege, want vanavond krijg ik weer een 'oude' desktop van iemand waar e.e.a. in kan zitten.
Oke... :+

• ProAce
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:24:
[...]

Erg flauw en voegt ook niks toe...ja my bad 8)7 moet IV zijn !

( @ TS zie ook aub mijn Direct Message ( = DM ))
Voegt idd niks toe ;) sorry daarvoor. Daarom hier mijn toevoegingen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 70,30€ 70,30
1MSI A78M-E35€ 46,33€ 46,33
1Gigabyte GV-R726XOC-2GD€ 107,80€ 107,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 290,66

Is dit niet een veel leuker systeem?
CPU: Future proofer socket, Sneller, goedkoper
Moederbord: Sata 600 en USB 3.0
Videokaart: Meer future proof door 2 gb DDR5

lijkt mij meer performance voor ongeveer dezelfde prijs :)

• VAnTurenhout
Als ik de CPU en het moederbord vervang door die van jou, de HDD van mij en de het video/geheugen van Willow neem..

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,90€ 46,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 271,28

Is dit dan een optimale combinatie? (ook naar de prijs kijkend, want 30 euro meer voor een videokaart is me net even te gortig)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:25
Ligt ook aan de prestaties wat het daarvoor geeft dan. Want het blijft een game pc geloof ik.

[ Voor 26% gewijzigd door timmie271 op 29-01-2014 13:54 ]

Gamertag: timmie271

• ProAce
Game pc is een videokaart wel belangrijk, en je komt net boven de 300 euro uit met de r7 260, dus zou die er mooi inhouden ;)
Spaart je zoon maar 2 euro extra voor de vele extra performance die hij krijgt

• WiLLoW_TieN
VAnTurenhout schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:22:

Maar ik zit even te kijken naar de HDD. zou er veel verschil tussen de SATA 300 en 600 zitten? Misschien voor die paar centjes extra deze maar nemen?

pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Paar centen...?...€ 11,-- is best veel op een complet build van MAX. € 300,--

Ik stak dan liever die € 11,-- in de GPU ! Dit bv --> pricewatch: Club3D Radeon HD 7790 '13Series

Ik hield het bij de FX-4130 build. Maar JA das maar mijn nederige persoonlijke mening.

Die R7 260X is idd wel weer een stuk vlotter dan de HD7770 maar ook een stuk duurder...

[ Voor 68% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-01-2014 14:33 ]

• timmie271
  • Laatst online: 23:25
Maar als ik goed gelezen heb dat jullie een NAS hebben kan hij daar ook bestanden kwijt en het hoofdzakelijke dus games en andere dingen gewoon op zijn 500gb schijf zetten. Mijn broertje gebruikt bijvoorbeeld maar 250gb van de 750gb terwijl ik toch echt aan de 1.4 tb van de 2tb zit...

Dus ik zou dan eerst met hem overleggen wat hij er allemaal wil opzetten en desnoods stop je er later nog een schijf in.

Gamertag: timmie271

• VAnTurenhout
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon HD 7790 '13Series€ 91,50€ 91,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 274,36

** ZUCHT ** :) :) :)

Verwijderd

Heeft de behuizing wel ruimte voor een 2,5 inch laptop hardeschijf? En als die dat heeft waarom zet je uberhaubt er zoiets in, is alleen maar traag.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 14:45 ]

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:44:
Heeft de behuizing wel ruimte voor een 2,5 inch laptop hardeschijf?
Dat weet ik vanavond... dan staat er weer een nieuwe behuizing die is afgedankt door een vriend van me.. weet nog niet wat het is.

Maar het laatste systeem wat ik zo heb laten samenstellen door jullie is wat overkill als systeem voor mijn vrouw lijkt me, of niet?

Verwijderd

Ja een HD7790 is een nogal relatief snelle videokaart. Hoe zit het trouwens met de voeding?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 14:47 ]

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:44:
Heeft de behuizing wel ruimte voor een 2,5 inch laptop hardeschijf? En als die dat heeft waarom zet je uberhaubt er zoiets in, is alleen maar traag.
Hoi Uber-Voeding God _/-\o_
Ja dat is een 2,5" 5400rpm ( Was ook al door mij toegelicht in topic ) schijf maar dat is gedaan om enigzins binnen budget te blijven. Het is of FPS of een wat snellere HD. Die 2,5" raak je altijd wel kwijt in een behuizing. De TS zijn zoon heeft nu een laptop. Betwijfel of daar een 7200rpm HD ( of SSD ;) ) inzit....maar denk wel dat hij een glimlach zou krijgen van een HD7770/7790.
Het moet tenslotte met dit ( beperkte ) budget een GAME PC worden toch ?

[ Voor 14% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-01-2014 15:28 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 15:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:52:
[...]

Hoi Uber-Voeding God. Ja dat is een 2,5" 5400rpm schijf maar dat is gedaan om enigzins binnen budget te blijven. Het is of FPS of een wat snellere HD. De TS zijn zoon heeft nu een laptop. Betwijfel of daar een 7200rpm ( of SSD ;) ) inzit....maar denk wel dat hij een glimlach zou krijgen van een HD7770/7790
offtopic:
Oh almachtige -The_Mask- _/-\o_
* Frozen ziet dat mensen hem na doen :o

Ik ben overigens voor een Graka + 7200rpm hdd. Het is een gamepc, die 3 tellen langer wachten bij het opstarten zal het zoontje van 12 geen last van hebben. Ik bedoel wat kost een 500gb harde schijf nowadays? Trek een mooie graka uit de V&A voor een paar euro en klaar.
Voor graka kan je bijv aan deze denken: V&A aangeboden: Gigabyte GV-R777OC-1GD (rev. 2.0) (en daar een goed bod op doen, ik koekeloer nog even verder)
of zoiets: V&A aangeboden: MSI R6770-MD1GD5
V&A aangeboden: Asus EAH6770 DC/2DI/1GD5

[ Voor 39% gewijzigd door Frozen op 29-01-2014 15:01 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Een 3,5" 7200RPM HDD kost maar enkele euro's meer en is stukken sneller, HDD is wel het traagste onderdeel van de PC om dan ook nog een trage HDD te nemen daar word je denk ik niet echt blij van.

Voor League of Legends en Minecraft is een HD7790 nogal overdreven een APU zal dat net zo goed draaien, dus tenzei er ook nog zware games op gedraait gaan worden is het nogal overdreven in mijn ogen.

• VAnTurenhout
Ik realiseer me dat voor Minecraft en LOL het overdreven is. Maar ik denk dat het wel fijn is als hij net een beetje meer heeft dan waar hij nu behoefte aan heeft. Ik zie dat het budget het wel toelaat

Hij heeft nog een broertje van 8, die over een paar jaar misschien deze PC kan gaan gebruiken als hij zelf weer wat anders wil (en kan betalen). Ik had overigens niet gezien dat het een 2.5" HDD was.

• WiLLoW_TieN
VAnTurenhout schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:03:
Ik had overigens niet gezien dat het een 2.5" HDD was.
Is wel duidelijk @ 11:28 genoemd ;)

Waarom zou een FM2+ platform meer futureproof zijn dan ? Welke ( betaalbare ) 8-Core zou je dan daarop willen zetten zeg over 2 jaar ? Zoals reeds genoemd op mijn gekozen mobo kan een FX-6300 of zelfs een FX-8100. Een HD7770/7790 is gewoon leuk omdat hij dan ook tzt BF4 of GTA 4 kan spelen op Full HD @ LoW ( Maybe Medium door Mantle.. ) Nogmaals met maar € 300,-- is het of FPS heeft voorrang of FPS inleveren tbv het geheel beter. Ik zou het verder bij nieuwe onderdelen houden of idd gratis onderdelen.
Die de TS maybe kan "slachten" uit de donor PC.

[ Voor 38% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-01-2014 15:09 ]

• !mark
  • Laatst online: 21:57
Er komen volgens AMD geen AM3+ CPU's meer. Wel komen er in de toekomst nog FM2+ CPU's

En die 2.5Inch 5400 RPM zou ik doen. Had er ook één in mijn laptop, vreselijk en binnen een week een SSD voor gekocht

• WiLLoW_TieN
!mark schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:07:

En die 2.5Inch 5400 RPM zou ik doen. Had er ook één in mijn laptop, vreselijk en binnen een week een SSD voor gekocht
Denk dat in de eerste zin NIET mist....Maar we hebben een BEPERKT budget...Dus SSD :X

Of het moet een 60GB worden voor € 46,02 maar ja daar krijg je niet eens Win7 & BF4 op, dit --> pricewatch: Kingston SSDNow V300 60GB

[ Voor 18% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-01-2014 15:18 ]

• !mark
Niet mist inderdaad |:(
SSD wordt inderdaad te duur maar een 7200rpm desktop schijf moet wel te doen zijn

• VAnTurenhout
Ik zal vanavond een update geven over de PC die ik gekregen heb.

• WiLLoW_TieN
VAnTurenhout schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:31:
Ik zal vanavond een update geven over de PC die ik gekregen heb.
Met name de voeding is intressant.
Die ( evt.) 2,5" HD raak je altijd wel ergens kwijt. Desnoods dmv 2 lange ty-raps ;)

• VAnTurenhout
De PC eens opengeschroefd.

Er zit een 350V voeding in.
Asus moederbord: http://www.asus.com/Motherboards/M2VTVM/
512 Mb ram
Case is nog wel te gebruiken denk ik,alleen even kijken of ik de USB3.0 kwijt kan
verder niet echt bijzonder dus..

• WiLLoW_TieN
Denk dat o.a -The_Mask- wel een foto van de zijkant van die 350W voeding

kan waarderen met de specs erop ;) Uploaden kan easy via snag.gy

[ Voor 17% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-01-2014 21:06 ]

• !mark
350w voeding zegt weinig, als hij net zo oud is als de rest van de HW heb ik er weinig vertrouwen in

• VAnTurenhout
Maxpower ATX12v - PL350 staat erop..

• !mark
Maak eens een foto van de zijkant, hier moet een soort tabel staan met de verdeling van de rails

• VAnTurenhout
http://snag.gy/9SNxX.jpg

Kijken of dit werkt.

[ Voor 72% gewijzigd door VAnTurenhout op 29-01-2014 21:37 ]

• WiLLoW_TieN
Werkt maar....denk niet dat we hier veel mee kunnen...Ja maybe als je toch voor de AMD gaat met iGPU ?

Verwijderd

Nee die voeding is container vulling, voeding zoals die kan niet 350W stabiel leveren, is van ruk kwaliteit en sloopt PC's.

• !mark
180w op de 12v lijn.
Zeker gezien de leeftijd van dat ding, raad ik je aan dit ding bij het oud vuil te doen

• VAnTurenhout
Ok, jammer.. maar goed, voor 30 euro geen risico lopen denk ik dan...

• !mark
Zeker, gewoon een nieuwe voeding halen, de PC zal je dankbaar zijn :)

• VAnTurenhout
Pfff. ik ben zelf eens begonnen een Photoshop PC samen te stellen, maar dat is nog verrekte lastig..

• WiLLoW_TieN
Zou je niet toch maar nog 2 topics openen ? Dit topic tbv je zoontje zijn Game PC. En dan een topic tbv de ( allround ) PC van je vrouw. En dan nog 1 tbv de hierboven aangekondigde HTPC ;)

• VAnTurenhout
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:27:
Zou je niet toch maar nog 2 topics openen ? Dit topic tbv je zoontje zijn Game PC. En dan een topic tbv de ( allround ) PC van je vrouw. En dan nog 1 tbv de hierboven aangekondigde HTPC ;)
Done. Maar dat heb je al gezien :)

• VAnTurenhout
Ben ik weer....

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-6600K Boxed€ 85,90€ 85,90
1ASRock FM2A88M-HD+€ 45,10€ 45,10
1Aerocool V3X Devil Red Edition€ 21,78€ 21,78
1Crucial BLS4G3D18ADS3CEU€ 40,37€ 40,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 258,21

Is deze PC nog te upgraden over een paar maanden met een externe videokaart?

• WiLLoW_TieN
Ligt eraan welke...Die VS350 kan niet alle kaarten voeden !

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:56
Wil je dan echt een veel betere 'midrange' videokaart of een 'goedkoop' kaartje voor dual graphics?
Indien het eerste dan zou ik gaan voor een Seasonic 430W, indien het tweede moet een Be Quiet system power 350W volstaan (en zelfs de 300W versie zou moeten kunnen)

• VAnTurenhout
Ok, dus ik zal alleen een zwaardere voeding moeten nemen, het bord kan het wel aan?

• WiLLoW_TieN
Ja geen probleem. Een leuke betaalbare voeding is de Corsair CX500 dan !

• VAnTurenhout
Nou, hij heeft bijna genoeg! Nog 15 euro omdat het verzenden nog wat kost en dan gaan we bestellen! :)

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-04 09:10
Voor een paar eurotjes meer heb je een veel snellere hdd
pricewatch: Toshiba DT01ACA050, 500GB

• VAnTurenhout
Ja, ik zat gister ook nog even met het RAM te twijfelen... is 4Gb wel zo slim? Misschien is 26 euro meer (voorschieten) wel beter en dan gelijk 8Gb erin zetten....

• Dunta
4gb kan snel te weinig worden (speel zelf ook minecraft en kom soms al snel richting de 4gb) dus 8gb is zeker een goede optie. Deze wordt het dan:
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

• ProAce
kazuyakevin schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:01:
4gb kan snel te weinig worden (speel zelf ook minecraft en kom soms al snel richting de 4gb) dus 8gb is zeker een goede optie. Deze wordt het dan:
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Ben ik niet met je eens, ik draai minecraft op 3 gb ddr2, en nog twintig andere progjes op 60 fps. Dus het zal prima lopen met 4 gb.

• Dunta
ProAce schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:23:
[...]

Ben ik niet met je eens, ik draai minecraft op 3 gb ddr2, en nog twintig andere progjes op 60 fps. Dus het zal prima lopen met 4 gb.
Dan speel jij Minecraft "vanilla". Veel mensen (including me) vinden dat op een gegeven moment "saai" worden en gaan met mods spelen, dit gebruikt zeer zeker meer geheugen.

En in het algemeen kan je voor die paar tientjes beter 8gb nemen zodat je futureproof bent. Het is lastiger later een identieke 4gb geheugenbank te kopen dan nu 2 tientjes bij te betalen.

• VAnTurenhout
Om het verhaal nog even af te sluiten, dit is het geworden (besteld en op het geheugen na geleverd)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-6600K Boxed€ 84,94€ 84,94
1ASRock FM2A88M-HD+€ 46,10€ 46,10
1Toshiba DT01ACA050, 500GB€ 40,44€ 40,44
1Crucial Ballistix Sport BLS8G3D18ADS3CEU€ 67,10€ 67,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 275,57

Voor de kast gaan we nog even een oude hergebruiken, zoonlief is er nog niet over uit wat hij mooi vindt.
Deze week nog even rustig de kast in elkaar gaan zetten, op zoek naar een IDE/SATA adapter of een sata dvd drive.

Bedankt voor het meedenken allemaal, zonder jullie had ik dit niet voor elkaar gekregen!

• WiLLoW_TieN
En doet hij het :+

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

VAnTurenhout schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:41:
Om het verhaal nog even af te sluiten, dit is het geworden (besteld en op het geheugen na geleverd)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-6600K Boxed€ 84,94€ 84,94
1ASRock FM2A88M-HD+€ 46,10€ 46,10
1Toshiba DT01ACA050, 500GB€ 40,44€ 40,44
1Crucial Ballistix Sport BLS8G3D18ADS3CEU€ 67,10€ 67,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 275,57

Voor de kast gaan we nog even een oude hergebruiken, zoonlief is er nog niet over uit wat hij mooi vindt.
Deze week nog even rustig de kast in elkaar gaan zetten, op zoek naar een IDE/SATA adapter of een sata dvd drive.

Bedankt voor het meedenken allemaal, zonder jullie had ik dit niet voor elkaar gekregen!
8gb ram is imo overbodig.

• VAnTurenhout
Met dank aan WilloW_TieN hebben we leven in de machine. Nu nog een bootable USB stick maken, die ik nu heb werkt niet, en ik heb nog geen DVD speler met Sata aansluiting, dus Windows 8 installeren is de volgende uitdaging

• jorisderoo
VAnTurenhout schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:22:
[...]

Met dank aan WilloW_TieN hebben we leven in de machine. Nu nog een bootable USB stick maken, die ik nu heb werkt niet, en ik heb nog geen DVD speler met Sata aansluiting, dus Windows 8 installeren is de volgende uitdaging
Goed om te horen dat het werkt! Voor het maken van een bootable usb kun je deze tool gebruiken: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool . Deze is van microsoft zelf en werkt goed.

Mijn PC

• VAnTurenhout
Dat kan. maar teveel is niet zo erg denk ik. Beter nu wat te veel, dan dat ik (hij) straks op zoek moet naar een passend 4gb plakje..

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

VAnTurenhout schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:34:
[...]

Dat kan. maar teveel is niet zo erg denk ik. Beter nu wat te veel, dan dat ik (hij) straks op zoek moet naar een passend 4gb plakje..
Maar zo had je ook wel een betere gpu of cpu kunnen kopen. Ik had liever dat geld geinvesteerd in een betere cpu (en dus ook gpu). Daar had je veel meer plezier van kunnen hebben. Lol gebruikt toch maar 2 cores.
Moet je kijken wat voor bazenkaart dit is, voor zo'n leuk prijsje: http://www.anandtech.com/bench/product/1079
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420€ 54,04€ 54,04
1ASRock H81M-DGS R2.0€ 38,36€ 38,36
1Gigabyte GV-R777OC-1GD (rev. 1.0)€ 78,50€ 78,50
1Toshiba DT01ACA050, 500GB€ 39,-€ 39,-
1Crucial CT51264BF160BJ€ 31,-€ 31,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 277,89

• VAnTurenhout
Tsja.. Je zult nooit de juiste keus maken in iedereens ogen. Ik wilde er een punt achter zetten met het gezoek, en had bij deze config een goed gevoel. De tijd zal leren of het de juiste keuze is geweest.

• !mark
VAnTurenhout schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:24:
Tsja.. Je zult nooit de juiste keus maken in iedereens ogen. Ik wilde er een punt achter zetten met het gezoek, en had bij deze config een goed gevoel. De tijd zal leren of het de juiste keuze is geweest.
Heb je ook wel gelijk in hoor, je kunt eeuwig zoeken maar uiteindelijk moet je gewoon de knoop doorhakken.

Komt van iemand die al 3 weken zonder videokaart zit omdat hij geen keus kan maken :'(

• WiLLoW_TieN
!mark schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:32:
[...]

Komt van iemand die al 3 weken zonder videokaart zit omdat hij geen keus kan maken :'(
_O- :+

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

!mark schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:32:
[...]

Heb je ook wel gelijk in hoor, je kunt eeuwig zoeken maar uiteindelijk moet je gewoon de knoop doorhakken.

Wat is je busget, je resolutie en welke games speel je?
Nvidia of amd, zeg t maar

• WiLLoW_TieN
Dit is topic-hijacking...!mark kan toch een eigen topic openen ?

• !mark
Ik bedoelde het ook meer als indicatie, dat wachten niet echt slim is waar ik zelf ook achter ben gekomen.
Het was absoluut niet als topic kaping bedoeld

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20
Frozen schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:05:
[...]

Maar zo had je ook wel een betere gpu of cpu kunnen kopen. Ik had liever dat geld geinvesteerd in een betere cpu (en dus ook gpu). Daar had je veel meer plezier van kunnen hebben. Lol gebruikt toch maar 2 cores.
Moet je kijken wat voor bazenkaart dit is, voor zo'n leuk prijsje: http://www.anandtech.com/bench/product/1079
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420€ 54,04€ 54,04
1ASRock H81M-DGS R2.0€ 38,36€ 38,36
1Gigabyte GV-R777OC-1GD (rev. 1.0)€ 78,50€ 78,50
1Toshiba DT01ACA050, 500GB€ 39,-€ 39,-
1Crucial CT51264BF160BJ€ 31,-€ 31,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 277,89
Die videokaart is zeer slecht leverbaar. Beter kun je dan een pricewatch: MSI Radeon HD 7770 1GB of pricewatch: Club3D Radeon HD 7770 Ghz. Edition doen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Dunta
Zou ik mogen weten waarom je voor 1x8gb bent gegaan in plaats van 2x4 wat een stuk snelle kan lopen?

• VAnTurenhout
1x8 was goedkoper in deze snelheid dan 2x4. Daarnaast, nu kan er nog ooit eens een van 8 bijgeprikt worden, mocht dat nodig zijn. Zou het echt zoveel uitmaken qua snelheid?

• VAnTurenhout
1x8 was goedkoper in deze snelheid dan 2x4. Daarnaast, nu kan er nog ooit eens een van 8 bijgeprikt worden, mocht dat nodig zijn. Zou het echt zoveel uitmaken qua snelheid?
Pagina: 1 2 Laatste