Computer iets meer kracht geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Hallo Tweakers,

Mijn pc wordt een beetje aan de slome kant en kan spellen niet meer spelen als dat ik eerder kon (veel lagere FPS). Ik zou graag willen weten welke component de bottleneck in mijn pc is.

Hier is mijn hele lijst uit mijn inventaris:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 205,60€ 205,60
1Gigabyte GA-P67A-D3-B3€ 0,-€ 0,-
1XFX HD6790 1GB GDDR5 PCI-e€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3250318AS, 250GB€ 39,-€ 39,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Eminent Eminent PCI Sound Card 7.1 met SPDIF€ 18,68€ 18,68
1Cooler Master Elite 310€ 29,-€ 29,-
1Iiyama ProLite E2210HDS-B1 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 205BW Zilver€ 0,-€ 0,-
1Logitech X-530€ 0,-€ 0,-
1Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard€ 144,90€ 144,90
1Logitech G400s Gaming Mouse€ 48,-€ 48,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€ 73,40€ 73,40
1Logitech G230 Stereo Gaming Headset€ 44,-€ 44,-
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 14,-€ 14,-
1XFX Pro 550W€ 52,20€ 52,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 715,73

EDIT: Verkeerde videokaart aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Laatst online: 03-10 13:58
Je video kaart is niet echt sterk die zou je kunnen upgraden

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
moijamie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:52:
Je video kaart is niet echt sterk die zou je kunnen upgraden
Had een verkeerde videokaart aangegeven. Ik weet niet of deze veel beter is? waarschijnlijk niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Dunta op 22-01-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:37
Deze is veel trager dan degene die er eerst stond, deze zou ik upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Deze pc vind ik nogal in onbalans voor gaming met HD6790, ook als het met deze graka is gebouwd en je "meer FPS" kreeg. Als het de kaart is uit je signature (XFX HD7850) zou het al wat beter zijn.

Je weet wel zeker dat de FPS unlocked is, niet bijv. altijd op 30FPS waardoor lijkt alsof je graka traag is? Buiten dat zou het niet gek zijn als het aan de graka ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
marcel87 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:17:
Deze pc vind ik nogal in onbalans voor gaming met HD6790, ook als het met deze graka is gebouwd en je "meer FPS" kreeg. Als het de kaart is uit je signature (XFX HD7850) zou het al wat beter zijn.

Je weet wel zeker dat de FPS unlocked is, niet bijv. altijd op 30FPS waardoor lijkt alsof je graka traag is? Buiten dat zou het niet gek zijn als het aan de graka ligt.
Nee, FPS is niet locked. Ik heb wel geprobeert mijn kaart te overclocken -> 1GHz, maar toen kreeg ik allemaal strepen in mijn beeld en werkte niks meer.

Ik denk dat ik dan toch moet gaan kijken voor een 270x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zich is een 2500K nog snel zat, zeker omdat die dingen nog behoorlijk te OCen zijn. Hoe ver krijg je dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
Niet verder dan stock. Als ik hem naar 4.0GHz overclocked gaat een enkele core naar 90 graden, zelfs met de Scythe Mugen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn je temps dan op stock? Want 90C is wel heel erg warm, dat zou met een goede koeler niet moeten. Tenzij die niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
Stock zit hij op 30/40 graden en 60 graden bij full load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:37
Tweak eens wat aan je voltages, wat waarschijnlijk veel te hoog wordt gezet door je moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Ik zou zeggen schraap wat mankracht bij elkaar en schroef die Mugen 2 nog eens even flink aan! :+

No for real ._.

Daarnaast:

-voltages CPU checken(zoals al eerder vermeld)
-processor lappen, als je het er voor over hebt om je processor te vernietigen :P
-processor overclocken
-nieuwe videokaart er in klappen
-did I already mentioned the SSD? SSD nemen dus! :)

Een 2500K is te nieuw om weg te doen imo, levert nog prima prestatie's en de prestatiewinst met Ivy-bridge of Haswell vind ik eigenlijk wat te weinig om hem in te ruilen of te verkopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
TecHHeaD schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:59:
Ik zou zeggen schraap wat mankracht bij elkaar en schroef die Mugen 2 nog eens even flink aan! :+

No for real ._.

Daarnaast:

-voltages CPU checken(zoals al eerder vermeld)
-processor lappen, als je het er voor over hebt om je processor te vernietigen :P
-processor overclocken
-nieuwe videokaart er in klappen
-did I already mentioned the SSD? SSD nemen dus! :)

Een 2500K is te nieuw om weg te doen imo, levert nog prima prestatie's en de prestatiewinst met Ivy-bridge of Haswell vind ik eigenlijk wat te weinig om hem in te ruilen of te verkopen :/
Oke, op dit moment heb ik niet veel geld om een nieuwe videokaart of SSD te kopen. Wat bedoel je met "Processor lappen"? Ik kan wel even kijken naar de voltages, gebruikte de standaard tool die Gigabyte mee had geleverd. Zit nu op mijn macbook (op school) dus zal het later op de dag even bekijken.

Misschien nieuwe koelpasta?
Of deze hele systeem wegdoen (verkopen) en dan honderd euro erbij stoppen voor een nieuw systeem, of heeft dit geen zin? Wat zou ik voor deze computer nog kunnen krijgen? (zitten wel aardig wat krassen op de behuizing door het verplaatsen naar lans)

[ Voor 12% gewijzigd door Dunta op 22-01-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 17:38

Maximilian

You've been Maxxed...

kazuyakevin schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:35:
[...]

Oke, op dit moment heb ik niet veel geld om een nieuwe videokaart of SSD te kopen. Wat bedoel je met "Processor lappen"? Ik kan wel even kijken naar de voltages, gebruikte de standaard tool die Gigabyte mee had geleverd. Zit nu op mijn macbook (op school) dus zal het later op de dag even bekijken.

Of deze hele systeem wegdoen (verkopen) en dan honderd euro erbij stoppen voor een nieuw systeem, of heeft dit geen zin? Wat zou ik voor deze computer nog kunnen krijgen? (zitten wel aardig wat krassen op de behuizing door het verplaatsen naar lans)
Door onze vriend Wiethoofd een mooie tut over "Proc Lappen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

kazuyakevin schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:35:
[...]

Door onze vriend Wiethoofd een mooie tut over "Proc Lappen"

Nog even my two cents: Ik moet zeggen dat de hardware die je gekozen hebt in eerste instantie goed mee te tweaken en te upgraden valt.

Zoals eerder gezegd kan je met je 2500K erg ver komen, je bord heeft zich bewezen met overclocken redelijk stabiel te kunnen houden.
Een SSD is echt een aanrader, alle data komt tenslotte toch van je disks af.
2x SSD in raid 0 voor Windows Progs en een normale HDD voor je docs and settings bijvoorbeeld.
Je videokaart op marktplaats zetten en 2x een iets goedkopere maar modernere serie videokaart in je systeem zetten and you're good to go denk ik.

edit:

Dit is me nog nooit overkomen, sorry voor de dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Maar wat heeft dit advies voor nut vraag ik me af?
Je kan wel de cpu tunen, lappen, overklokken, maar met een magere kaart als een HD6790... niet HD6970, zal dat in-game maar een paar fps uit maken schat ik zo. Het nut ontgaat me dus even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

marcel87 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:20:
Maar wat heeft dit advies voor nut vraag ik me af?
Je kan wel de cpu tunen, lappen, overklokken, maar met een magere kaart als een HD6790... niet HD6970, zal dat in-game maar een paar fps uit maken schat ik zo. Het nut ontgaat me dus even.
Ik denk dat je ook ontgaat dat er iets meer informatie staat dan alleen lappen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
Mijn videokaart heeft het zich zojuist begeven, computer startte helemaal niet meer op. Videokaart eruit en hij deed het weer. Heb nog garantie dus wordt morgen opgehaald (denk ik). Misschien krijg is wel een nieuwe videokaart, weet niet of ze deze nog hebben, misschien krijg ik wel een 7770 of zo.

Offtopic: Gebruik nu de oude videokaart uit mijn server pricewatch: Asus GeForce 6200 TC 64MB (PCI-e, DVI, TV), EN6200TC256/TD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Cool, kun je moeiteloos mijnenveger spelen :+ Misschien dat Patience ook nog wel lukt :+ Volgens mij is de igp van je cpu sterker :+

Ik zou eens kijken naar een ander kaartje, desnoods tweedehands. Een HD6950 komt bijv. nog leuk mee en heb je voor iets van 100 euro.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
Haha, had even Minecraft geprobeert, toch 30fps, komt waarschijnlijk door de "TurboCache".
Ik heb op dit moment niet veel geld. Heb net weer werk gevonden dus zal ongeveer binnen 2 maanden wel 150 euro hebben, dan deze gpu verkopen en een 270x kopen (of 2e hands ergens).

Offtopic: Of toch maar de geforce 6200 in sli zetten? ^^
Pagina: 1