Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[git]Hoe naar remote server te uploaden?

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
Edit: Naar de server is gelukt. Nu nog terug: Paul in "[git]Hoe naar remote server te uploaden?"

Ik heb een aantal C#-projecten die momenteel alleen op mijn lokale harde schijf staan en die geen enkele vorm van source control kennen. Dat is natuurlijk geen wenselijke situatie.

Helaas gebruik ik Visual Studio Express dus integratie met de IDE zit er niet in, maar dat houdt me natuurlijk niet tegen het met bijvoorbeeld SourceTreeApp en de git-integratie met Explorer handmatig te doen.

Ik loop echter tegen het probleem dat ik blijkbaar de concepten niet snap. Ik heb me het pleuris gezocht (daarbij o.a. uitgekomen op http://git-scm.com/book/en/Getting-Started ) maar om een of andere reden lijkt mijn setup uniek te zijn 8)7 Iedereen gaat er maar vanuit dat je een bestaande repo remote hebt en dat je daar lokaal mee wil gaan werken. Ik heb juist een lokale repo die ik veilig wil stellen door deze (ook) op een server te zetten die mee gaat in de backup.

Ik heb het project lokaal staan, dat wordt de inital commit. Ok, rechter muisknop, git init, rechter muisknop, add all files, rechter muisknop, commit. Ik zie de bestanden in SourceTreeApp, ik zie changes, kan deze stagen, committen, reverten etc. So far so good.

Nu heb ik wel source control, maar staat het alleen nog lokaal. Ik heb een Linux-server waar ik naartoe kan SSH'en. Als ik deze server echter in SourceTreeApp toevoeg en mijn repo die kant op wil pushen dan krijg ik tot dusver 2 verschillende uitkomsten.

Doe ik dat naar een lege map dan krijg ik "$destination does not appear to be a git repository". Nee, klopt, het is een lege map. Echter, als ik er een repository van maak (git init) dan krijg ik de melding "refusing to update checked out branch"... Nou ben ik dus de weg kwijt :P

Andere optie die er lijkt te zijn is 'clone', maar dan kom ik terug op mijn eerdere punt, dat lijkt dus alleen van remote naar lokaal te zijn ipv andersom, en om nu heel veel werk te gaan steken in het éénmalig beschikbaar maken van de bestanden op mijn Windows-bak aan die Linux-machine zodat ik vanuit daar kan clonen is ook zowat...

Bottom line: Hoe krijg ik mijn lokale repo naar een server?

[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 03-02-2014 12:21 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Paul schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:04:
Helaas gebruik ik Visual Studio Express dus integratie met de IDE zit er niet in
Is dat wel zo? Volgens mij is Git (TFS twijfel ik over) gewoon beschikbaar in VS Express (evt. via plugins)? (Ik kan me vergissen).

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 22-01-2014 10:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-11 17:45
Je hebt een bare repository nodig op de server waar je heen kan pushen. git init --bare en de directory moet op .git eindigen. zie

http://bobbelderbos.com/2...de-remote-web-server-git/

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het voordeel van GIT vanuit de IDE is dat de plugin hopelijk snapt wat je in git wil hebben. Dus wel de source code, maar niet de gecompileerde resultaten en prive projectfiles. Normaal gesproken initialiseer ik een daarom een nieuwe repository vanuit mijn IDE, en doe vanuit daar mijn eerste commit. Ik denk dat dat ook met express kan: http://stackoverflow.com/a/14615604

Verder lijkt het mij een misverstand dat je perse een remote zou moeten hebben. In principe kan git prima zonder remote, en als het in een toch al gebackupte directory gaat, dan is er ook al een backup. Je kunt altijd later nog een (of meerdere) remote(s) instellen als je wilt kunnen pushen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Paul
RobIII schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:10:
Is dat wel zo? Volgens mij is Git (TFS twijfel ik over) gewoon beschikbaar in VS Express (evt. via plugins)? (Ik kan me vergissen).
Dat is de 'pest' met Express, in ieder geval de 2010 die ik (momenteel?) gebruik, geen plugins :) Er zijn mensen die het hebben geprobeerd en die zijn in legal trouble gekomen met MS...
pedorus schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:17:
Het voordeel van GIT vanuit de IDE is dat de plugin hopelijk snapt wat je in git wil hebben. Dus wel de source code, maar niet de gecompileerde resultaten en prive projectfiles.
Daarvoor heeft (iig SourceTree, maar kan komen dat het met git mee kwam) een global ignore list :)
In principe kan git prima zonder remote, en als het in een toch al gebackupte directory gaat, dan is er ook al een backup.
True, ik werk momenteel ook zonder remote, maar waar het nu staat wordt het niet gebackupt, lokale werkstations worden niet meegenomen in de backup hier :)
Held *O* Directory eindigt niet eens op .git, ik heb nu toch een remote :)

Eens kijken (ga toch over naar nieuw werkstation) of een modernere Express wel git-integratie heeft :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Paul schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:41:
[...]
Dat is de 'pest' met Express, in ieder geval de 2010 die ik (momenteel?) gebruik, geen plugins :) Er zijn mensen die het hebben geprobeerd en die zijn in legal trouble gekomen met MS...
Again: ik kan me vergissen, maar volgens mij is dat sinds 2012 of 2013 ietwat "verbeterd". Dat zou je even moeten opzoeken (ik zit mobiel nu :P )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RobIII schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:56:
[...]

Again: ik kan me vergissen, maar volgens mij is dat sinds 2012 of 2013 ietwat "verbeterd". Dat zou je even moeten opzoeken (ik zit mobiel nu :P )
Plugins worden volgens mij nog steeds niet supported in de express edities, maar zover ik weet heeft 2013 express wel gewoon default GIT support.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-11 14:09
Paul schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:41:

[...]
Held *O* Directory eindigt niet eens op .git, ik heb nu toch een remote :)
Het werkt inderdaad ook zonder de directory te eindigen met .git, maar dit wordt wel aanzien als een "best practise".

• Paul
In VS 2013 Express for Windows Desktop zit inderdaad git-support *O* zonder SSH support -O-

Back to the drawing board :+

[ Voor 12% gewijzigd door Paul op 22-01-2014 13:09 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Paul
Als ik hier nog even op terug mag komen :+ Nu ik het remote heb wil het het natuurlijk ook naar mijn niewe dev-bak clonen...

Ik heb een Linux-machine met Apache en WebDAV met daarop git-repositories, en een Windows-machine met Visual Studio Express 2013 for Desktop.

Als ik met SSH of HTTP iets wil doen op de repo dan gaat dat perfect met SourceTree, als ik echter (via HTTP, SSH wordt niet ondersteund) een repo clone in VS2013 dan miept deze over 'Early EOF'... Geheel in MS stijl is de 'Early EOF' al de 'detailed' message 8)7 en als ik er naar Google dan krijg ik welgeteld één hit, en die heeft geen oplossing.

Ik heb de 3rd party tools al geïnstalleerd in VS, als ik dan de git bash opstart dan werkt een git clone zonder probleem. Als ik daar `git config --global core.compression 0` ingeef (dat wordt op sommige sites als work around genoemd) dan werkt het in VS nog steeds niet.

Iemand enig idee?

Rhàshan - Aditu Sunlock

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Geen idee, maar misschien iets met line-endings? Iets met een autocrlf optie?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Pagina: 1