Toon posts:

Cel2 533a + Abit BF6 geeft blue screens help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van de week een cel2 533a gekregen met natuurlijk de intentie dat ding te overklokken. ALs eerste geprobeerd op gewone snelheid (533 66mhz) laten lopen, pc start op (duurt wel iets langer dan normaal) en eenmaal in windows een blue screen (vxd blabla) enter drukken komt ie weer terug in windoos maar dan weer een blue screen. Ik heb al een andere converter geprobeerd zelfde probleem. Op 800 mhz hetzelfde probleem. Mijn good old 366@550 erin en geen probs.
Ik heb de 533a ook op een BH6 van een vriend van me geprobeerd ook op de standaard snelheid laten lopen en hier heb ik geen problemen gehad, alleen het overklokken op deze bh6 lukte niet echt.
Heeft iemand ook deze problemen gehad??

mijn systeem:
cel2 533a
Abit BF6
128 mb 100mhz
250 watt atx inwinn
voodoo3 3000
SB live
2x netwerkkaart 3com en AMD
10gb maxtor 7200rpm
philips 48x cdrom
win98 SE

alvast bedankt

Danny

Verwijderd

Ik weet uit ervaring dat de SB Live nogal wat problemen heeft met Coppermine CPU's (Das jou celeron eigenlijk ook) . Eigenlijk pas vanaf 600 Mhz maar goed je weet nooit . Heb je de November drivers van je Live erop staan ? Anders ff proberen , zou kunnen helpen .

Verwijderd

Vertel es wat over je voltage en cooling....

Verwijderd

Topicstarter
voltage is 1.5 volt (kheb ook al hoger geprobeerd) op de standaard snelheid(533). Cooling is een standaard intel cooler.
Ik zit nu op mijn werk en zal vanavond de SB live eruit halen voor test verder heb ik de een na laatste bios dus ik zal vanavond ook de laatste erop zetten.

Verwijderd

Mijn 533a is stabiel op 800Mhz op 1,6V

Hehe nu ook 896 Mhz @ 1,85V
http://geocities.com/tweakerme/wcpuid896.jpg