Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdbosch90
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-04-2022
Hallo allemaal,

Al ongeveer 4,5 jaar gebruik ik nu Android telefoons. De vrijheid en mogelijkheden tot customization zijn voor mij doorslaggevend geweest om altijd voor Android te gaan. Ik ben ook altijd aan het experimenteren geweest met verschillende soorten custom ROMs en dergelijke, om mijn apparaat echt precies te gebruiken zoals ik dat wil. Ik heb het in die tijd ook zelfs nooit overwogen om een Apple apparaat te kopen, ik zou zelfs bijna durven zeggen dat ik anti-Apple was...

Echter, toen ik vorig jaar voor een tablet aan het kijken was kwam hier verandering in. Ik ging naar de Mediamarkt om eens te kijken naar de verschillende Android tablets. Daar aangekomen was ik echter een beetje teleurgesteld... Ik merkte dat de Android tablets lang niet zo soepel draaide als dat mijn telefoons altijd gedaan hebben. Uit nieuwsgierigheid ging ik ook even kijken bij de iPads. Apple apparaten staan er om bekend altijd heel erg soepel te draaien, en ik vond dat dit bij de iPads ook zeker waar was. Ik wilde het experimenteren met custimization en firmware eigelijk beperken tot mijn telefoon, ik was op zoek naar een tablet waar ik niks aan wilde veranderen. Mede hierdoor, maar ook de snelheid en de nieuwsgierigheid om een keer een ander OS te proberen, hebben mij er toe gezet om toen een iPad Mini aan te schaffen. Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds erg tevreden met dit apparaat.

Ondanks mijn tevredenheid over de iPad dacht ik nog steeds altijd bij een Android telefoon te willen blijven. Nu merk ik echter dat ik de laatste tijd niet zo veel meer bezig ben met custom ROMs en dergelijke. In plaats van om de maand een nieuwe ROM te installeren die me eindeloze mogelijkheden geeft, heb ik de afgelopen tijd mijn ROMs zo lang mogelijk hetzelfde gehouden en pas gewisseld als ik er een vond die snel en stabiel draaide. Ik heb de laaste tijd dan ook serieus overwogen om eens over te stappen op een iPhone. Ik ben echter nog niet helemaal overtuigd.

Nou loopt mijn abonnement voorlopig nog niet af, en of ik dan voor een 5/c/s ga, of liever wacht op de 6 laat ik nog even in het midden, maar ik was wel nieuwsgierig naar hoe andere mensen de overstap van Android naar iPhone hebben ervaren? Ik kan mezelf bijvoorbeeld voorstellen dat ik de widgets ga missen, maar ook bijvoorbeeld de openheid met betrekking tot verschillende soorten bestanden. (bv. zip en rar bestanden en die ter plekke zelfs uitpakken).

Ik probeer hier absoluut geen Android vs iOS topic te starten, ik ben gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van mensen die zijn overgestapt. Welke dingen miste jullie aan Android en welke zaken zijn weer zeer goed bevallen op iPhone? En voor andere mensen waarom viel jullie keuze op iPhone?

Ik hoop van jullie te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:02
Ik heb een jaartje een Android gehad (Galaxy Ace) en dat was wat frustrerend: soms hangen/reboots en regelmatig te weinig intern geheugen. Nieuwsgierigheid ('wat vindt men er zo geweldig aan?') en een bonus van m'n werk waren de reden om een iPhone te gaan proberen.

Wat goed bevalt: overzichtelijk, duidelijke structuur, dingen die werken gewoon.
Waar ik in het begin moeite mee had: dingen die niet kunnen zoals je homescreen aanpassen met widgets, lockscreen aanpassen, andere mailclients. Na enkele maanden raak je wel gewend aan die beperkingen. Een andere belangrijk punt wat ik mistte: automatisch geluid uit 's-nachts. Dat heeft Apple met iOS6 heel netjes opgelost.

Anyway, als m'n telefoon (iPhone 4S) vervangen moet worden, dan is de kans behoorlijk groot dat het toch weer een iPhone gaat worden. Enkel de absurde prijs doet mij twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Een Galaxy Ace is misschien niet de beste Android ervaring die je kunt hebben. Ik heb zelf een aantal mid-range en high-end Android telefoons gehad en voor algemene taken vind ik dat er weinig verschil is tussen Android en iOS. Browsen, mailen, bellen werken op Android en iOS vergelijkbaar.

De reden voor mij persoonlijk om voor de iPhone te gaan zijn:
- ik ben geen betere camera op een Android telefoon tegen gekomen
- door de iPad en mijn Mac maak ik veel gebruik van de photostream
- het appsaanbod voor iOS is groter en in het algemeen denk ik dat de kwaliteit van apps wat beter is
- door de iPad en eerdere iPhones heb ik inmiddels aardig wat apps aangeschaft, waaronder Tomtom. In dat opzicht is het ook zonde om weer te switchen naar een ander OS.

Wat ik erg gaaf vind aan Android:
- de volledige aanpasbaarheid van de UI
- grotere schermen
- mogelijkheid van het draaien van custom Roms

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Ik heb beide gehad. iPod 4, en Galaxy S3/4's mee gewerkt.

Het ligt vooral aan hoeveel je bereid bent uit te geven. Want elke nieuwe iPhone die je koopt loopt gegarandeerd soepel en dat is niet het geval bij Android. Als je van plan bent te jailbreaken kan een iPhone ook erg tof zijn, je krijgt dan echt superveel functies erbij. Maar als dat niet kan verkies ik toch een Android boven een iPhone. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:24
Tenzij je weer een Android neemt waar je Miui V5 op kan draaien ( of een nieuwere versie als die er is )

Dan heb je weer een slick werkende Android Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdbosch90
Ik heb zelf dan de Galaxy S en de Galaxy S3 gehad. Het vastlopen is wel iets waar je tegenaan loopt als je een beetje met custom ROMs speelt :P Maar dat is iets om voor lief te nemen. Ze zijn nou eenmaal niet altijd stabiel.

Verder moet ik inderdaad wel toegeven dat hoewel de Android Market erg open is, dit ook zij nadelen heeft. Voor alles is een app te vinden, maar de apps uit de App Store van Apple zien er over het algemeen toch wel een stuk gelikter uit heb ik op mijn iPad gemerkt. Verder is de prijs inderdaad ook nog wel een struikelblok, en een wat groter scherm op een iPhone zou ik denk ik ook wel prettig vinden...

Op mijn galaxy S3 heb ik MIUI v5 gedraaid, maar ik vond de snelheid tegenvallen vergeleken met Cyanogenmod 11 waar ik nu op zit :) Miui ziet er wel weer erg strak uit moet ik wel zeggen :)

[ Voor 8% gewijzigd door mvdbosch90 op 22-01-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Laatst online: 10-09 09:31

EnnaN

Toys in the attic

Vergeet ook niet dat je los van custom roms makkelijker 'eigen' apps kan draaien op android. Als iemand 'even' een appje voor je in elkaar wil draaien dan is dat (zelfs al wil je dat via de market doen) na finishen ofwel direct te doen door de APK te installeren, ofwel binnen 24h (meestal veul sneller) uit de market te halen.

Een app via de iphone thingy duurt 'iets' langer ..

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdbosch90
Ja, dat klopt, android is helemaal open om je eigen APK's te installeren... ook handig wanneer ik niet zo'n zin heb om te betalen voor een app :P Echt zelf apps maken heb ik nooit gedaan echter... Maar er is inderdaad voor alles wat je niet bevalt een alternatief... contacten app, sms app, equalizers voor mediaspelers, file explorers... Ik ben echter op mijn iPad nog geen dingen tegen gekomen waar echt niet mee te leven is waar geen alternatief voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:23
Iphone 1 gehad, toen niet echt tevreden mee, daarna jarenlang android gehad naar tevredenheid en sinds 2 maanden terug op IOS met Iphone 5s. Ik zou nu geen android toestel willen, IOS bevalt mij nu uitstekend en ook de iphone zelf, zeker qua batterijduur en prestaties.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
Ik heb zelf twee jaar geleden de overstap gemaakt van adroid (se x10) naar iOs (iPhone 4s). Ik was het gezeur met android zat. Traag werkende interface, verplicht custom roms installeren om basis functies werkend te krijgen.Geen of slecht update beleid. Heb nooit spijt gehad, maar iOs is ook niet de heilige graal. Remote apps installeren gaat bv niet op iOs. Eigen apps installeren ook niet zonder dev account. Nu naar twee jaar heeft de iPhone nog steeds updates, en ook de 7.1 komt binnenkort gewoon naar de 4s. Maar als je nu toch aan het kijken bent naar een nieuw os, waarom ook niet kijken naar windows phone 8?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdbosch90
Vervelend dat mensen ook slechte ervaringen hebben met Android... Ik heb er nooit echt problemen mee gehad, maar ik hoor inderdaad dat de eerdere en low-end toestellen af en toe erg langzaam zijn. De rede voor mij om over te stappen is echt dat ik niet meer zo'n interesse heb in het eindeloze customizen en experimenteren en omdat ik ook wel eens iets anders wil proberen na 4,5 jaar :)

WP8 is inderdaad ook een mogelijkheid. Een vriend van me heeft een Nokia Lumia 920 en ik moet zeggen dat die wel echt rete soepel draait. Ik heb echter het idee dat het app aanbod bij WP8 nog wat minder is, maar ik zal er zeker eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 18:16
Sinds ongeveer een jaar gebruiker van een iPhone 5, daarvoor een HTC android gehad. Beide hebben plus en minpunten. iPhone heeft momenteel toch mijn voorkeur omdat ik het fijn vind dat ik minder hoef te tweaken (!) dan bij android. Apple heeft standaard al de meest logische keuzes gemaakt, waardoor je minder behoefte hebt aan customizen. Ik had verwacht dat ik widgets zou missen, maar nee dus ;). Ios ziet er wel saaier uit, maar ja het is voor mij ook voornamelijk een gebruiksvoorwerp. Ik heb geen zin (meer) om eindeloos van alles te tweaken/proberen, misschien is het de leeftijd ;).

Een ander belangrijk punt vindt ik het upgraden van het besturingssysteem. Bij de HTC heb ik net geen jaar moeten wachten voordat de upgrade van 2.3 naar 4.0 kwam. Dat was voor mij echt een afknapper. Bij Apple is dat beter geregeld. Overigens sinds een paar maanden een Android tablet, maar dan wel een Nexus apparaat. Twee weken na de release van KitKat werd deze netjes bijgewerkt. Dus het kan wel bij Android, alleen niet bij HTC/Samsung enzovoort.

[ Voor 3% gewijzigd door upje op 23-01-2014 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verkeerde in vrijwel dezelfde als de TS. Na bijna 6 jaar met Android telefoons te hebben gelopen, ben ik overgestapt naar iOS en het bevalt me tot nu toe uitstekend. Ongeveer twee jaar geleden heb ik een iPad 2 aangeschaft, dus ik had al enige ervaring met iOS opgedaan. Vergeleken met Android tablets liep de iPad gewoon veel soepeler. Zelfs de huidige Galaxy tabs kunnen mij bijvoorbeeld nog steeds niet bekoren omdat er nog steeds veel lag in de interface zit.
Ik mis het customizen van Android totaal niet omdat ik al een hele tijd geen customs ROMS meer op mn telefoon zette en ook de widgets mis ik niet echt omdat ik mijn homescreen op een gegeven moment bijna niet meer veranderde. Daar komt bij dat ik uiteindelijk homescreens had met alleen maar shortcuts van apps (dus eigenlijk net als iOS). Dit zijn natuurlijk allemaal persoonlijke dingen, maar ik zie zoals gezegd wel enige overeenkomsten met de TS en kan hem een overstap naar iOS/iPhone dan ook aanraden als de prijs uiteraard geen issue vormt want het zijn natuurlijk erg dure telefoons.
Uiteindelijk heb ik door een erg aantrekkelijke deal een 5S kunnen scoren tegen een mooie prijs dus toen was de keuze snel gemaakt. Ik ben er nog steeds erg blij mee en vind het eigenlijk wel een verademing tov Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:21

Metalfreak

Hoije woh!

Ik beschik één keer in de drie weken over een iPhone (4) in verband met consignatiedienst, maar ik voel me altijd gehandicapt met dat ding t.o.v. mijn Galaxy S3. Grootste nadeel vind ik nog wel die ene knop die de ene keer dit en de andere keer dat doet. Ook vind ik het apparaat erg zwaar, maar dat zou met de iPhone 5 al minder moeten zijn.

Maar iPhones zijn ook niet de heilige graal inderdaad, ik heb hier op hetw werk al vanalles voorbij zien komen: kapotte knopppen, accu's die nog maar een uur of twee mee gaan, speakers die niet meer functioneren enz.
Edit: en ik kan er weer eentje toevoegen: mobiel bereik dat volledig wegvalt.

[ Voor 6% gewijzigd door Metalfreak op 23-01-2014 11:32 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:36
Ik ben van een HTC Desire overgestapt op een 4S, dit was toen een verademing. De iPhone was snel, alles werkte en geen crashes.

Met de Desire heb ik bijzonder veel roms gedraaid, voornamelijk Miui. M'n iPhone was gejailbreakt na 3 maanden :P

Echter mag ik over 2 weken weer verlengen, en ik zit nu te kijken naar de Note 3. Wellicht dat het wat persoonlijk is, maar ik hou van variatie. Ik heb iOS nu wel gezien en stap dus over naar android. Over 2 jaar zie ik wel weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Zelf heb ik ook erg lang met Android gelopen en het begon met een LG GW620 (~5 a 6 jaar geleden). Hierna ben ik altijd "trouw" gebleven aan Android.
Helaas heb ik een periode gehad waarin mijn telefoons of snel kapot gingen of ik er helemaal op uitgekeken was en had om de twee á drie maanden een ander toestel waar de iPhone 4 vanzelf inrolde. De overgang vond ik zelf erg gemakkelijk en viel me niets tegen. Hierna werden de rollen omgedraaid en liep ik meer met een iPhone dan met een Android toestel. Tegenwoordig doe ik alweer 1,5 jaar met mijn iPhone 5 en ben er nog redelijk tevreden mee.

Het Android gevoel begint echter weer terug te komen gezien ik de "ontwikkelingen" van iPhone niet bijzonder vind en ik mag rond juni/juli verlengen. Ik hoop dat ze rond die tijd wat meer info hebben over de opvolger anders ga ik toch maar weer bij het groene kamp kijken.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:30
Metalfreak schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:00:
Ik beschik één keer in de drie weken over een iPhone (4) in verband met consignatiedienst, maar ik voel me altijd gehandicapt met dat ding t.o.v. mijn Galaxy S3. Grootste nadeel vind ik nog wel die ene knop die de ene keer dit en de andere keer dat doet. Ook vind ik het apparaat erg zwaar, maar dat zou met de iPhone 5 al minder moeten zijn.

Maar iPhones zijn ook niet de heilige graal inderdaad, ik heb hier op hetw werk al vanalles voorbij zien komen: kapotte knopppen, accu's die nog maar een uur of twee mee gaan, speakers die niet meer functioneren enz.
Zonder een waardeoordeel te willen geven op noch Android noch iOS:

De home knop op een iPhone doet maar één ding. Terug naar het springboard.
Tenzij je dubbelklikt, dan is het altijd het multitask menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdbosch90
Misschien is inderdaad ook wel de behoefte om weer iets nieuws te proberen dat ik eens wil overstappen op iPhone, wat ik hier bij meer mensen lees :)
Het Android gevoel begint echter weer terug te komen gezien ik de "ontwikkelingen" van iPhone niet bijzonder vind en ik mag rond juni/juli verlengen. Ik hoop dat ze rond die tijd wat meer info hebben over de opvolger anders ga ik toch maar weer bij het groene kamp kijken.
Ik ben inderdaad ook wel nieuwsgierig naar de volgende. Nu overstappen van mijn Galaxy S3 naar de iPhone 5s is een duur grapje en ik weet niet of ik het dat waard vind gezien de verschillen tussen de iPhone 5s en de Galaxy S3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mvdbosch90 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:16:
Misschien is inderdaad ook wel de behoefte om weer iets nieuws te proberen [...]
Dat gevoel ken ik. Mijn eerste smartphone was een iPhone 3G (daarvoor wel een PDA gehad met Windows Mobile, maar nooit een telefoon). Daaropvolgend een aantal Androids versleten. Toen vooral overgestapt omdat ik iOS te beperkt vond. Daarna nog een Windows Phone gehad, en inmiddels weer een iPhone.

Final verdict? Alles heeft zijn voor- en nadelen :+

Voordelen voor mij van iOS zijn de kwaliteit van de apps, de updates die volledig door Apple worden uitgerold, en de toch wel goede accuduur vergeleken met de andere toestellen die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf altijd een gebruiker geweest van Windows/Android telefoons.
Nadat ik een iPod Touch heb gekocht is mijn afkeer van Apple veel minder geworden.
Vlak daarna heb ik een iPhone 4 gekocht en nogmaals nadat deze gejat is.

Vervolgens een iPad mini gekocht voor mijn vele vliegreizen voor werk.

Inmiddels met veel plezier een 5s enige tijd in mijn bezit.

Het mooie van de Apple telefoons & iPad mini vind ik juist het simpele en dat het niet nodig is om te tweaken.

Ik heb mijn iPad mini gejailbreaked, maar hier alweer spijt van. Ik zit er wel aan te denken om een Apple TV te kopen zodra de nieuwste versie jailbreak heeft.
Dit alles alleen vanwege XMBC. De apple TV zal verder alleen gebruikt worden voor Fifa 14 & Netflix.

Ik denk vooral naarmate de techniek meer mogelijk maakt we op zoek zijn naar soepeler en goed werkend en Apple die daar voorheen voor werd verfoeid deelt daar nu de grootste klappen mee uit.
(onder andere op veiligheid waar ze nog maar weinig afdoen voor RIM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoons van Xiaomi staan hoog in het vaandel bij mij. De Mi2s bevalt enorm goed, en dat is terwijl ik je verhaal herken. Ik ben het klieren met custom ROMs zat, ik wil gewoon een telefoon die werkt. En dat bied Xiaomi voor een hele schappelijke prijs. Ik heb ook na zitten denken over een iPhone, maar ben toen hiervoor gegaan: http://www.ibuygou.com/p-...sories_sets-5771-eur.html
Tot nu toe nog geen enkele spijt. Met die batterij hou ik het overigens drie dagen vol op een lading. Overigens is een high-end telefoon kopen erg aan te raden bij Android. Die Galaxy Ace- en Pocket series bijvoorbeeld is gewoon ongelooflijke troep. Echt niet kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdbosch90
Ik heb zelf inderdaad ook een tijdje MIUI gebruikt op zowel mijn Galaxy S als de Galaxy S3. Deze rom ziet er wel het meest gelikt uit van allemaal, maar werd echt een stuk langzamer naarmate hij er langer op stond. Nu is dit bij Android sowieso wel een beetje het geval, maar ik vond dit bij MIUI veel erger dan bij andere roms. Ik weet niet of dit ook het geval is op Xiaomi's eigen telefoons...
Maargoed, gister even bij de mediamarkt geweest om eens te kijken, maar ik was wel zeer onder de indruk van de snelheid van het apparaat. Apps openen allemaal zo direct dat het lijkt alsof ze al open staan. Verder is het ook een mooi apparaat... ligt fijn in de hand... Ik neig er steeds meer naar toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:52

Res-q

Redder in nood?

Grappig, heb zelf ook afgelopen weekend de overstap gemaakt van Android naar iOS. Al ruim 4 jaar Android gebruiker (eerst een HTC Wildfire, daarna een Galaxy S+ i9001), maar had een barst in het scherm, en was na een tijdje toch wel erg traag geworden, ook na een aantal custom roms te hebben geprobeerd en de telefoon te hebben overgeklokt.

Zaterdag in een soort van impuls een iPhone 4s gekocht, en dat is wel de beste aankoop die ik sinds lange tijd heb gedaan. Zoals voorgangers ook al aangeven: 'het werkt gewoon'. Het werkt snel, ziet er mooi uit, en nu ook wel betaalbaar (een 4s is nu verkrijgbaar vanaf €349). Dan wel niet het topmodel, maar voor mijn wensen goed genoeg en snel zat.

Ik ben er blij mee, en kan het iedereen aanraden die twijfelt :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik kom ook van een Android Galaxy S af en heb nu inmiddels een IPhone 4S, 2x een IPad 2 en sinds gisteren een macbook pro.
Ik zie nog wel eens dat mensen steeds switchen tussen telefoon soorten, maar kan me daar niets bij voorstellen. Ik maak bijvoorbeeld intensief gebruik van ITunes Match. Met een android telefoon zou ik dat al niet meer kunnen gebruiken. Daarnaast heb je ook geld uitgegeven aan apps en die zou je op een android weer opnieuw moeten kopen. Ik heb mezelf dus min of meer beperkt tot Apple producten.
Een Apple TV zal er voorlopig niet komen. Ik kijk zelf amper TV en heb dus nooit een serieuze investering gedaan in een fatsoenlijke TV. Mijn tv heeft dus ook geen HDMI aansluiting en is dus nog een groot bakbeest dat minstens een halve meter de kamer in komt. Een Apple TV heeft dus niet veel meerwaarde al zou ik dat wel leuk vinden.

Ik zie mezelf voorlopig dus ook niet overstappen op een niet-Apple platform.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb zelf geen Android gehad maar twee vrienden van mij hebben er een (Galaxy S3 en zo'n LG ding). Een andere vriend heeft ooit een iOS overboord gegooid en alles van Android genomen (dat ging er 3 dagen later ook weer uit in ruil voor Apple).

Ik heb af en toe wel eens wat in handen en het geeft echt altijd een foutmelding, crash of iets.
Foto's van events waar ik met mijn Android (S3) ben geweest gooi ik standaard weg (erg slecht).
Ik vind Android er chaotisch uit zien.
Apple is niet heilig maar de samenhang is beter te vinden en kost weinig moeite.
Sinds ik een Macbook, iPad en iPhone heb ben ik de helft van mijn tijd niet meer bezig met het herinstalleren, customizen, testen en tweaken en ik moet je zeggen: dat is een enorme bevrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

iAmRenzo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:49:
Ik heb zelf geen Android gehad maar twee vrienden van mij hebben er een (Galaxy S3 en zo'n LG ding). Een andere vriend heeft ooit een iOS overboord gegooid en alles van Android genomen (dat ging er 3 dagen later ook weer uit in ruil voor Apple).

Ik heb af en toe wel eens wat in handen en het geeft echt altijd een foutmelding, crash of iets.
Foto's van events waar ik met mijn Android (S3) ben geweest gooi ik standaard weg (erg slecht).
Ik vind Android er chaotisch uit zien.
Apple is niet heilig maar de samenhang is beter te vinden en kost weinig moeite.
Sinds ik een Macbook, iPad en iPhone heb ben ik de helft van mijn tijd niet meer bezig met het herinstalleren, customizen, testen en tweaken en ik moet je zeggen: dat is een enorme bevrijding.
Dat laatste is natuurlijk je eigen keuze. Een aantal vrienden van mij zijn hier vaak mee bezig en mijn zwager maakt zelfs thema's op XDA. Een ander deel heeft er geen verstand van, boeit het niet en doet het ook niet.
Met Android kreeg ik inderdaad ook wel eens ".... werkt niet meer" zonder enige aanleiding maar ging er meer vanuit dat dit kwam door een custom rom of firmware die ik er altijd opzette. Dat Android er chaotisch uitzien is ook een beetje smaak. Vriend van me heeft een nieuwsfeed en wat andere widget's waar hij heel blij mee is. Zelf houd ik meer van het opgeruimde.

Ik blijf voor nu nog trouw aan mijn iPhone maar dat ligt er sterk aan wat de iPhone 6 gaat doen. Als die tegenvalt ben ik weer bij het groene kamp te vinden hoe fijn ik de iPhone ook vind.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:05
mvdbosch90 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:30:
Ik probeer hier absoluut geen Android vs iOS topic te starten, ik ben gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van mensen die zijn overgestapt. Welke dingen miste jullie aan Android en welke zaken zijn weer zeer goed bevallen op iPhone? En voor andere mensen waarom viel jullie keuze op iPhone?
Hey,

Hier nog een reactie van iemand die overgestapt is van Android naar IOS. Na dik 4 jaar een Android (HTC Desire, HTC One X) te hebben gebruikt voelde ik er mij vertrouwd mee. Ik las de XDA fora, rootte mijn smartphones, speelde met custom ROMs (voornamelijk MIUI) enz. Beide HTC's hebben echter problemen gehad, en telkens nét na hun 2 jaar wettelijke garantie periode. Ondertussen ben ik ook van werk veranderd en daar kreeg ik een iPhone 5, een telefoon die ik tot daarvoor maar al te graag bashte.
Ik heb de iPhone 5 bijna een jaar en mijn ervaringen zijn als diehard-Apple-basher verontrustend: het is een magnifiek toestel (hardware+software).

Het allereerste wat mij op viel was de batterijduur. Ik bel en whatsapp nog evenveel nu als vroeger, maar het verschil in batterijduur is fenomenaal. Ik haal gemakkelijk 48 tot 72u autonomie met die iPhone, iets waar ik met eender welke HTC alleen maar van kon dromen.

Een tweede detail dat mij opviel is dat die "it just works" slogan van Apple ook effectief van toepassing is. Ik download een .pdf en die komt automatisch in iBooks bevoorbeeld. Deed ik hetzelfde op mijn Android dan stond die ergens in /sdcard/Download en kon ik die vanuit Adobe Reader openen. Het is gewoon nét dat ietsje meer zeg maar.

AppStore: dit is dubbel. Ik begrijp wel dat Apple alles wil controleren om hun AppStore zo rommelvrij te houden als mogelijk en hun klanten alleen maar stabiele apps te laten downloaden, maar of het echt zo strikt moet weet ik niet. Het valt wel op hoe veel apps en games eerst voor iPhone uitkomen en pas daarna voor Android en Windows Mobile.

De oortjes die bij de iPhone kwamen klinken voor standaard oortjes best goed. Ik vind die witte kleur een beetje dom, zeker aangezien ik een zwarte iPhone heb, maar toch was dit beter dan de Beats-rommel die HTC mee leverde.

Enkele weken nadat ik de iPhone gekregen had, ging ik met m'n vriendin op reis. Daar heb ik een week foto's gemaakt met de iPhone en hoewel de One X ook een 8mp camera heeft, zijn de iPhone foto's gewoon mooier.

Toen ik mijn Android nog had, had ik ook een BMW. Die bluetooth connectie werd soms verbroken, het streamen van muziek over bluetooth naar mijn auto ging niet altijd even vlot. Ondertussen heb ik een Audi en een iPhone en dat werkt wel zoals je verwacht. Of dus eigen is aan Apple vs HTC of BMW vs Audi durf ik niet zeggen, maar het was voor mij wel een positieve ervaring, vandaar ik het toch mee deel.

De Settings: Misschien klinkt dit wat raar maar het was een aangename verandering. In Android heeft bijna elke app zijn eigen in-app settings en dan moet je gaan zoeken naar het menu "settings", "options", "preferences" enz. Totale chaos dus. Bij IOS heb je "settings" en daaronder zitten de settings van elke app/game. Simpel maar geniaal. Lekker gecentralizeerd.

iMessage: prachtig geïntegreerd in die Message app van IOS. Hier laat Apple zien wat het kan als ze willen. Ik sta er nog steeds van versteld hoe mooi die automatisch switch tussen messaging over 3G/wifi indien beschikbaar en een gewone SMS via mijn provider.

Weet je wat mij nog het meest opviel? De apps + games die ik vroeger gebruikte, gebruik ik nu nog: Whatsapp, Worms, Touring Mobilis, ForeverMap, FlipBoard, TuneInRadio, Endomondo,... Dus in prakijk verandert er niet zo veel als gebruiker. Ja je OS is anders, maar je apps blijven wel dezelfde. Het is een beetje zoals Firefox starten onder Linux en daarvoor onder Windows. Ik ben niet iemand die elke dag een nieuwe app of game wil installeren. Die ik hierboven opsomde heb ik erop gezet en verder niks. Ik heb geen Facebook, geen Twitter, geen LinkedIn, geen foto sharing apps, geen location sharing apps zoals Foursquare enz. Dat scheelt heel veel voor je batterij.

Is het dan allemaal zo geweldig? Natuurlijk niet. Ik vloek enorm hard op iTunes maar ben blij dat ik toch gewoon foto's van m'n iPhone kan halen via PC, zonder iTunes. Verder vind ik dat iPhone5-eigen-oplaadkabeltje degoutant. Ook het feit dat Apple niet toe laat dat ik 4G gebruik op mijn Belgisch netwerk vind ik verschrikkelijk. Ik zal nooit een Apple fanboy worden, maar die iPhone 5 is alvast een schitterend product.

tl;dr
- Was Apple/iPhone hater en Android fan
- Kreeg iPhone 5
- Love every minute of it.

[ Voor 6% gewijzigd door H1MSELF1SH op 01-02-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:38

skoozie

SCSI

H1MSELF1SH schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 09:27:
[...]

tl;dr
- Kreeg iPhone 5
had Iphone 4, dankzij Itunes synchronisatie, wat een eeuwigheid duurde door de apps en fotoos etc, liep ik rond met slechts 3 muziek albums op mn telefoon. had gejailbreaked zodat ik afspraken op mn startscreen kon zien en ik kon tetheren, soms handig voor mijn werk.
na 2 jaar iphone naar android gegaan, heb nu anderhalf jaar een stock HTC One S, wil ik wat anders? altijd! Maar het wordt wel weer Android. De Iphones vind ik te duur. en ik was helemaal omver geblazen toen ik mijn android voor het eerst aanslooot op de computer, ik kreeg 4 keuzes!
- opladen
- benaderen als harddrive (en dus makkelijk muziek erop/eraf)
- mobiel het internet van je computer laten gebruiken
- computer het internet van je mobiel laten gebruiken

ik blijf nog eventjes bij Android, tenzij Apple met een feature komt waar je niet zonder kunt, maar dat betwijfel ik

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:24
Ook hier een android gebruiker die steeds sterker overweegt naar iphone over te stappen. De reactie's in dit topic maken dit gevoel steeds sterker.
Ik moet me bedwingen om niet direct naar de winkel te gaan en voor 349 een 4s te gaan halen. Warme tegenhoudt is het feit dat ik bang ben dat 8gb toch net iets te weinig zal zijn, voor foto's etc zal ik er genoeg aan hebben want die kun je er regelmatig afplukken maar aangezien ik gewend ben de telefoon ook als navigatie te gebruiken wil ik dat ook met de iphone weer gaan doen en dan vrees ik dat die 8gb aan de krappe kant zal zijn om de kaarten op te slaan.
Tevens gaan we komende zomer op vakantie naar de USA en is het met de huidige dollarkoers slechts een klein verschil in prijs met de 5s. Nadeel is dat de Amerikaanse types in Nederland niet op 4g gaan werken, maar ik zie mezelf voorlopig toch niet op 4g overstappen.
Kortom : ik hoop dat de dollarkoers in juli ook nog gunstig zal zijn en dan zal de overstap een feit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:21
ArwinV schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:00:
Ook hier een android gebruiker die steeds sterker overweegt naar iphone over te stappen. De reactie's in dit topic maken dit gevoel steeds sterker.
Ik moet me bedwingen om niet direct naar de winkel te gaan en voor 349 een 4s te gaan halen. Warme tegenhoudt is het feit dat ik bang ben dat 8gb toch net iets te weinig zal zijn, voor foto's etc zal ik er genoeg aan hebben want die kun je er regelmatig afplukken maar aangezien ik gewend ben de telefoon ook als navigatie te gebruiken wil ik dat ook met de iphone weer gaan doen en dan vrees ik dat die 8gb aan de krappe kant zal zijn om de kaarten op te slaan.
Tevens gaan we komende zomer op vakantie naar de USA en is het met de huidige dollarkoers slechts een klein verschil in prijs met de 5s. Nadeel is dat de Amerikaanse types in Nederland niet op 4g gaan werken, maar ik zie mezelf voorlopig toch niet op 4g overstappen.
Kortom : ik hoop dat de dollarkoers in juli ook nog gunstig zal zijn en dan zal de overstap een feit zijn.
Gewoon even goed opletten, er zijn 5s modellen in de USA die gewoon in NL werken.

Even verder ontopic. Ik heb een aantal jaar geleden een HTC Desire gehad, leuk ding maar nadat ik een iMac had gekocht toch ook redelijk snel een iPhone aangeschaft.

De manier waarop Apple producten samen werken is gewoon fantastisch. Geen moeilijk gedoe, het werkt gewoon out of the box. Er zijn uiteraard wat minder tweak opties maar daar had ik juist geen behoefte aan. Daarnaast blijft ik de iPhone 5s de mooiste telefoon qua design vinden dus dan is de keus uiteindelijk snel gemaakt. Ik upgrade elk jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door SquareOne op 01-02-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Bij mij is de omslag gekomen toen ik laatst een nieuw toestel moest uitzoeken voor m'n schoonzus.

Ook ik had hele slechte ervaringen met de Galaxy Ace. Deze ervaringen hadden mij echter wel heel duidelijk gemaakt wat de minimale specs voor een Android toestel moeten zijn. Ga je daar onder dan heb je gewoon een uitdaging. Conclusie: De Galaxy Core voldoet aan al die minimale eisen.
Vervolgens gekeken naar Apple en daar is de iPhone 4S op dit moment het minimale wat er te krijgen is. Let wel dat ook hier geld: Minimaal en dus minimale specs maar helaas niet meer in de Apple trend "Alles werkt, zelfs op het minimale": De 4S wordt al door menig app niet meer ondersteund en de verhalen van vrienden van instabiliteit zijn legio.

Maar zelfs als we er van uit gaan dat deze twee concurrenten serieuze concurrenten van elkaar zijn:
Galaxy Core; € 165
iPhone 4S; € 330
letterlijk twee keer zo duur.

Ik heb lang en uitgebreid gekeken naar mijn gebruikspatroon en daar komt een hele simpele conclusie uit: Android levert mij alles wat ik nodig heb in een telefoon, voor een fractie van de prijs die Apple vraagt.

Let wel: Bij mijn selectie van een tablet kwam die conclusie anders uit ;)

Het hele verhaal staat of valt met je gebruik. Wil je spelletjes spelen op je telefoon? Ga dan voor apple. Wil je vooral bellen en je telefoonscherm gebruiken voor allerlei informatie (weer, EMail, berichten, facebook, etc.) dan is Android net zo geschikt maar veel goedkoper.

En als je waarde hecht aan "De manier waarop Apple producten samenwerken" dan moet je voor een Windows phone gaan; dat werkt allemaal net zo mooi samen maar wederom voor een fractie van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAmRenzo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:49:

Ik weet niet wat jij allemaal met je telefoon doet maar ik heb al een aantal jaren Android sinds ik mijn 3GS na 4 maanden ingeruild had voor een Desire. Maar dat herinstalleren, testen en tweaken is iets waar ik nauwelijks tijd in heb hoeven steken in die jaren.
Customizen is geen verplichten, dat is een kwestie van smaak of je wel of geen widgets wil en waar je wel of geen icoontjes wilt. Wat dat betreft zit jij dan veel beter bij Apple waar je niets kunt customizen.

iOS of Android is voor ieder persoonlijk, hoewel bv een iPad er mooi uitziet wil ik niet meer terug. Al is het alleen maar omdat je je scheel betaald voor een iPhone terwijl je voor veel minder geld en minstens even goede WP of Androidtoestel hebt. Ieder zijn/haar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:46
Ik ben van Android naar iOS gegaan met de iPhone 4... Ik wilde eigenlijk niet meer terug naar Android omdat ik het te traag en log vond, maar was mn iPhone 4 verloren na een nachtje stappen en besloot daarom maar voor de wat goedkopere Galaxy S2 te gaan. Die beviel prima dus daarna verder gegaan met de Xiaomi mi2 en Xiaomi mi2s en het is mij inmiddels wel duidelijk dat iOS er niet meer inkomt.

Voor mij biedt Android gewoon net wat meer dan iOS en daarnaast vind ik persoonlijk de opvatting "het werkt gewoon onder iOS" ook niet echt kloppen. Ik heb een jaar geleden ofzo nog even kort een iPhone 4 gehad en dat heeft er eigenlijk voor gezorgd dat mijn goede herinneringen aan iOS in elkaar zijn gestort. Ik had het idee dat alles super traag was en door de nieuwe skin in de App Store was zelfs het browsen naar apps een verschrikkelijke ervaring.

Die iPhone dan ook maar snel weer verkocht en inmiddels een paar telefoons verder bij een Lenovo 820T.
Helaas weer eens een telefoon verloren en daardoor dit keer voor een budgettoestel van 50 euro gekozen. Goedkoop is de 820T wel, maar het is geen goede keuze geweest. De telefoon doet mij enigszins denken aan mijn meest recente ervaring met de iPhone 4, simpelweg te traag en zelfs bij het openen van apps en switchen tussen apps moet ik geregeld 5 tot 10 seconden wachten.

Persoonlijk is een snelle telefoon voor mij het belangrijkst en vind ik Android iets fijner dan iOS (hoewel het allebei prima is). Aangezien Android telefoons echter de helft of nog minder kosten, is voor mij de keuze eenvoudig gemaakt en ga ik voor Android.

Tot slot denk ik eigenlijk dat mijn volgende telefoon gewoon een Windows Phone 8 toestel moet zijn, omdat je daar eenvoudiger een goedkope telefoon kan scoren die niet teveel laggen. Ik heb echter (vooral vanwege de berichten over het gebrek aan apps) nog niet de keuze durven maken voor een WP8 toestel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdbosch90
tl;dr
- Kreeg iPhone 5
Ik heb het helemaal gelezen, en ik heb het idee dat ik me na de overstap heel erg kan vinden in dit verhaal. (Afgezien van de BMW en Audi, gezien de iPhone 5S al bijna buiten het budget valt :P ) Ik ben zo nu en dan al op marktplaats aan het kijken of er een iPhone 5S op komt voor een mooie prijs. Na mijn wintersport volgende week maar eens wat actiever op zoek gaan :) Ik ben wel overtuigd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52
Ik heb hier zowel een Galaxy S3(prive) als een iPhone 5(van de zaak). In mijn ogen hebben beide telefoons hun voors en tegens. Beide OS'en hebben een totaal verschillende filosofie over hoe een OS tegenover de gebruiker staat. Voor ieder OS valt wel iets te zeggen zowel in positieve zin als negatieve zin. Beide telefoons bevallen me prima al vind ik dat iOS net "even meer af" voelt.

Overigens zal ik geen Android telefoon prive meer aanschaffen. Naar alle waarschijnlijkheid ga ik voor een Nokia met Windows Phone, dit komt omdat ik een beetje klaar ben met Android. Dit heeft niet Android zelf te maken, maar met de randzaken om het OS heen. Het updatebeleid vind ik gewoon niet goed geregeld in Android. Je bent overgeleverd aan de grillen van leverancier en provider of en wanneer je een update krijgt. Updates zijn niet alleen cosmetisch van aard maar gaan ook over veiligheid en oplossen van bugs. Natuurlijk heb je een goede community zoals XDA waar je roms kunt downloaden maar ik kom ook in een levensfase dat ik steeds minder tijd heb om met telefoons te prutsen lees: gezin met kinderen.
Daarbij vind ik Google steeds vervelender worden met hun services die ze er doorheen proberen te drukken. Neem nu Google+, wil je een recensie achterlaten van een App jawel een Google+ account. Gebruik je Google Hangouts een melding of ik die wil koppelen aan een Google+ account en ga zo maar door.
Hoe gek het ook mag klinken van het gesloten model van Apple heb ik er totaal geen last van dit soort ongein. Ik gebruik iCloud alleen voor backups en voor de rest betrek ik alles via Oulook.com(mail, agenda, adresboek). Geen centje pijn en mijn Apple ID kan zonder probleem gekoppeld worden aan een non Apple account. Waarom kan ik dat allemaal niet met het oh zo vrije Google :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Momenteel heb ik een Nexus 4 bovengehaald maar als de iPhone 6 een groter scherm gaat krijgen ga ik ook terug overstappen.
Had een iPhone 5 maar kon niet meer gewoon worden aan 4 inch schermen ( 4 inch is voor mij persoonlijk net iets te klein )

Android heeft teveel fragmentatie en apps die er gewoon beter uitzien / werken op iOS, ook is iOS gemaakt voor iPhones en iPhones voor iOS en die combo werkt gewoon zalig vlot ( zeker als je nooit meer dan 1 iPhone versie achterloopt )

Je krijgt ook altijd je updates van Apple zodra ze er zijn en je bent niet afhankelijk van een merk zoals Samsung of HTC die pas maanden later updaten of soms je toestel niet meer updaten.
De controle van Apple over wat in de store komt betekend geen malware en sommige apps komen eerst op iOS en later pas op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Ga over naar iOS, dan synchroniseert het ook met je iPhone. Ook is iOS veiliger (mijn mening!) dan Android, alles gaat ook soepeler.

Ik heb een iPad 4de generatie en een iPhone 5S. Echt alles werkt zo goed. Alle foto's en notities synchroniseren snel. En de services van Google? Die werken nog beter dan op mijn Android-tabletje. :)

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic dit, interessant om te lezen :) Ik heb zelf een Xiaomi Mi2s, vanwege de geweldige prijs/kwaliteit verhouding. Voor 270 Euro krijg je een enorm snelle telefoon met lange updates, 32GB, grote accu (3100MAh), en zeer goede oortjes ( uit ervaring: tien keer beter dan alle Apple oordoppen.) MIUI lijkt enigszins op iOS ( of andersom... maar laten we het daar niet over hebben) dus als ik zou overstappen zou dat geen probleem zijn. Ik ben ook een lichte gebruiker, dus wat apps betreft zou ik ook geen problemen hebben met iOS.

Maar, die prijs. Ik wil best eens een iPhone, gewoon om het eens te proberen ( ik heb een iPhone 3g gehad, maar dat is niet echt relevant meer) maar ze zijn gewoon zo duur dat ik daar geen zin in heb. 6,700 Euro voor een telefoon vind ik gewoon te veel. Maar, als ik wat meer te besteden had zou ik mezelf best zien overstappen naar een iPhone. Ik moet zeggen dat ik op elke Android-telefoon wel weer wat gehad hebt. Het is nog nooit zo geweest dat alles werkt, en dat word ik gewoon zat. Toen ik van mijn Oppo Find 5 ( wat een ramp, koop nooit Oppo) kwam heb ik dus ook sterk getwijfeld op een iPhone te kopen, maar het feit dat ik voor de helft van de prijs van een iPhone een telefoon krijg die sneller is en dubbel de opslag heeft van een iPhone gaf de doorslag. ( De Mi2s is echt bloedsnel. ) Heb zelf ook een iPad gehad en ik heb een Powermac G5 staan, dat ding blijft na 11 jaar nog cool.

Kortom:
iPhone pro's: snel, simpel, geen gedoe, batterijduur (?) , garantie, waardebehoud.
iPhone cons: iTunes ( serieus Apple, gooi die troep eens weg), geslotenheid OS ( alhoewel dat niet enorm erg is voor mij persoonlijk), veel dure apps, dure connectors, dure accesoires, Apple ( wat mij betreft een k*tbedrijf als je kijkt naar hun houding), te lange updates ( als in onbruikbare iPhone 4's op iOS 7. Die hadden gewoon nooit iOS 7 moeten hebben.)

Android pro's: open, je kan er werkelijk alles mee, veel gratis apps, goedkope telefoons, vrijheid.
Android cons: op goedkope telefoons meestal traag, veel vreemde bugs ( altijd wel weer een), reclames, Google ( ik vertrouw Google voor geen meter), meestal niet erg lang updates, irritante skins, soms matige bouwkwaliteit ( maar niet altijd! De Oppo Find 5 is werkelijk prachtig wat materiaal, design en bouwkwaliteit betreft. Stuk beter dan iPhones, in mijn mening.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:01:
Leuk topic dit, interessant om te lezen :) Ik heb zelf een Xiaomi Mi2s, vanwege de geweldige prijs/kwaliteit verhouding. Voor 270 Euro krijg je een enorm snelle telefoon met lange updates, 32GB, grote accu (3100MAh), en zeer goede oortjes ( uit ervaring: tien keer beter dan alle Apple oordoppen.) MIUI lijkt enigszins op iOS ( of andersom... maar laten we het daar niet over hebben) dus als ik zou overstappen zou dat geen probleem zijn. Ik ben ook een lichte gebruiker, dus wat apps betreft zou ik ook geen problemen hebben met iOS.

Maar, die prijs. Ik wil best eens een iPhone, gewoon om het eens te proberen ( ik heb een iPhone 3g gehad, maar dat is niet echt relevant meer) maar ze zijn gewoon zo duur dat ik daar geen zin in heb. 6,700 Euro voor een telefoon vind ik gewoon te veel. Maar, als ik wat meer te besteden had zou ik mezelf best zien overstappen naar een iPhone. Ik moet zeggen dat ik op elke Android-telefoon wel weer wat gehad hebt. Het is nog nooit zo geweest dat alles werkt, en dat word ik gewoon zat. Toen ik van mijn Oppo Find 5 ( wat een ramp, koop nooit Oppo) kwam heb ik dus ook sterk getwijfeld op een iPhone te kopen, maar het feit dat ik voor de helft van de prijs van een iPhone een telefoon krijg die sneller is en dubbel de opslag heeft van een iPhone gaf de doorslag. ( De Mi2s is echt bloedsnel. ) Heb zelf ook een iPad gehad en ik heb een Powermac G5 staan, dat ding blijft na 11 jaar nog cool.

Kortom:
iPhone pro's: snel, simpel, geen gedoe, batterijduur (?) , garantie, waardebehoud.
iPhone cons: iTunes ( serieus Apple, gooi die troep eens weg), geslotenheid OS ( alhoewel dat niet enorm erg is voor mij persoonlijk), veel dure apps, dure connectors, dure accesoires, Apple ( wat mij betreft een k*tbedrijf als je kijkt naar hun houding), te lange updates ( als in onbruikbare iPhone 4's op iOS 7. Die hadden gewoon nooit iOS 7 moeten hebben.)

Android pro's: open, je kan er werkelijk alles mee, veel gratis apps, goedkope telefoons, vrijheid.
Android cons: op goedkope telefoons meestal traag, veel vreemde bugs ( altijd wel weer een), reclames, Google ( ik vertrouw Google voor geen meter), meestal niet erg lang updates, irritante skins, soms matige bouwkwaliteit ( maar niet altijd! De Oppo Find 5 is werkelijk prachtig wat materiaal, design en bouwkwaliteit betreft. Stuk beter dan iPhones, in mijn mening.)
De batterijduur van de iPhones is echt wel lang. Ik heb een iPhone 5S en die houdt het gemakkelijk 2 tot 3 dagen vol.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12345dan schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:10:
[...]

De batterijduur van de iPhones is echt wel lang. Ik heb een iPhone 5S en die houdt het gemakkelijk 2 tot 3 dagen vol.
Ik hou het meestal ongeveer 4 dagen vol met een lading op mijn Mi2s, maar op die van mij zit dan ook een 3100MAh accu. Dat is nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
12345dan schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:37:
Ga over naar iOS, dan synchroniseert het ook met je iPhone. Ook is iOS veiliger (mijn mening!) dan Android, alles gaat ook soepeler.

Ik heb een iPad 4de generatie en een iPhone 5S. Echt alles werkt zo goed. Alle foto's en notities synchroniseren snel. En de services van Google? Die werken nog beter dan op mijn Android-tabletje. :)
true.dat Om deze reden(en) nog meer redenen heb k ook maar een iphone 5s besteld :) Verwachte levertijd: 1 tot 2 weken, phonehouse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:11
Zonder Samsung was Android misschien nooit zo groot geworden, maar ze hebben ook een hoop bagger telefoons gemaakt waardoor -ook hier- vergelijkingen worden gemaakt tussen een Android telefoon van € 150 vs een Apple van € 500. Tsjah. Zou wel mogen dat de Apple dat wint!

Verder hebben de vele skins van fabrikanten Android ook geen goed gedaan. Uniformiteit is een goed iets van de Apple producten. Iets waar Android anno 2014 ook naartoe gaat. Voor mij ook geen skin meer, maar gewoon stock Android bij een volgende aankoop.

Een echte vergelijking welk OS 'beter' is lijkt me dan ook altijd mank gaan. Verder is het een smaak, keuze en een stukje profilering. De één zweert bij BMW, de ander bij Audi zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miyamoto schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:31:
Zonder Samsung was Android misschien nooit zo groot geworden, maar ze hebben ook een hoop bagger telefoons gemaakt waardoor -ook hier- vergelijkingen worden gemaakt tussen een Android telefoon van € 150 vs een Apple van € 500. Tsjah. Zou wel mogen dat de Apple dat wint!

Verder hebben de vele skins van fabrikanten Android ook geen goed gedaan. Uniformiteit is een goed iets van de Apple producten. Iets waar Android anno 2014 ook naartoe gaat. Voor mij ook geen skin meer, maar gewoon stock Android bij een volgende aankoop.

Een echte vergelijking welk OS 'beter' is lijkt me dan ook altijd mank gaan. Verder is het een smaak, keuze en een stukje profilering. De één zweert bij BMW, de ander bij Audi zeg maar.
Hier heb je inderdaad wel een punt. Veel ervaringen van mensen die nu op iOS zitten komen van budgettoestellen, en daar draait Android gewoon niet geweldig op. Ook veel mensen die nog van Android 2.3 of 1.5 komen en dan zeggen dat iOS 7 zoveel beter is. Ja, nogal wiedes.

Dus om een eerlijke vergelijking te kunnen maken zou je eigenlijk de vergelijking moeten maken tussen een high-end Android toestel met stock Android en de meest recente iPhone. Dat zou dan dus ( op het moment) de Galaxy S4, de HTC One en de iPhone 5s worden. Van de Samsung en HTC uiteraard de Google Play Editions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Het is eigenlijk een onbegonnen strijd.

Het is eigenlijk bijna niet te vergelijken. Ik ging van het beste android toestel van het moment. De Galaxy Note 3 naar een iPhone 5s i.c.m. een nexus 7 tablet.

Ik vind het battery managment van de iphone subliem. Zo is de standby tijd on overtroffen en hoef ik me geen zorgen te maken dat de batterij ineens random 's nachts leeg loopt. Ook vind ik de looks en het materiaal en de foto kwaliteit erg goed.

Maar over het algmeeen hebben de android toestellen wel de betere schermen en groter.

Maar met 1 hand je telefoon bedienen heeft ook zo zijn voordelen.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 08:59
Ik heb jaren een Android toestel gehad, veel op XDA bezig geweest, mijn eigen roms samengesteld, enorm aan t tweaken geweest. Maar eigenlijk deed ik dit omdat ik geen fijne basis voor elkaar kreeg, ik zat gewoon altijd te prutsen. De widgets gebruikte ik eigenlijk nooit en uiteindelijk een rom van MIUI geintalleerd, daar was ik nog het meest tevreden mee.

Nu alweer een aantal jaren een iPhone, geen gepruts, geen gedoe. Voor mij werkt dit het beste. Maakt goeie foto's (belangrijk met een klein zoontje) en prima batterij.

Al die vrijheid waar ik eerst bewust Android voor had gekozen blijk ik gewoon niet nodig te hebben. Apps koop ik gewoon, foto's kan ik zonder tussenkomst van iTunes (dat blijft een k-programma) eraf halen, muziek sync ik gewoon een paar keer per jaar, en de rest van de muziek koop ik ook gewoon, dus daar ik heb ook weer geen iTunes (op de computer) voor nodig.
Ook is de ingebouwde firewall erg fijn (welke app krijgt 3g toegang)

Wat mij nu wel opvalt is (als bij vrienden met een S3 kijk) is dat Android een kanon van een processor nodig heeft om de boel een beetje vooruit te branden. Zelfs op die telefoon loopt het scrollen door foto's niet soepel / smooth.
Al moet ik daarbij wel zeggen dat sinds iOs7 dit ook niet helemaal meer opgaat voor de 4S. Op iOs6 werkte alles gewoon supersmooth op de 4S.

Ook ga je bij Android naar bestandsbeheer als je iets nodig hebt, bij iOs naar een app. (iBooks voor een pdf bijvoorbeeld, of een andere pdf app). Android geeft je dus meer een operatingsysteem-gevoel. Het is maar net wat je prettiger vindt.

Daarnaast ben ik helemaaaal geen fan van grote schermen. Ik heb nu een 5S, maar vind het formaat van een 4S zelfs fijner. Ik hou nu eenmaal meer van kleine telefoons (voor internet gebruik ik dan een iPad mini)
Bij Android heb je dan amper keus, er is nu maar één (ja één: Sony Z1 compact) high-end Android telefoon onder de 4,5"

Het is maar net wat je fijn vindt. Ik heb jaren heel veel plezier gehad aan Android. Daarbij heeft Android gezorgd voor een alternatief, die was er namelijk niet (Windows mobile was echt prut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:22:
Ik heb jaren een Android toestel gehad, veel op XDA bezig geweest, mijn eigen roms samengesteld, enorm aan t tweaken geweest. Maar eigenlijk deed ik dit omdat ik geen fijne basis voor elkaar kreeg, ik zat gewoon altijd te prutsen. De widgets gebruikte ik eigenlijk nooit en uiteindelijk een rom van MIUI geintalleerd, daar was ik nog het meest tevreden mee.

Nu alweer een aantal jaren een iPhone, geen gepruts, geen gedoe. Voor mij werkt dit het beste. Maakt goeie foto's (belangrijk met een klein zoontje) en prima batterij.

Al die vrijheid waar ik eerst bewust Android voor had gekozen blijk ik gewoon niet nodig te hebben. Apps koop ik gewoon, foto's kan ik zonder tussenkomst van iTunes (dat blijft een k-programma) eraf halen, muziek sync ik gewoon een paar keer per jaar, en de rest van de muziek koop ik ook gewoon, dus daar ik heb ook weer geen iTunes (op de computer) voor nodig.
Ook is de ingebouwde firewall erg fijn (welke app krijgt 3g toegang)

Wat mij nu wel opvalt is (als bij vrienden met een S3 kijk) is dat Android een kanon van een processor nodig heeft om de boel een beetje vooruit te branden. Zelfs op die telefoon loopt het scrollen door foto's niet soepel / smooth.
Al moet ik daarbij wel zeggen dat sinds iOs7 dit ook niet helemaal meer opgaat voor de 4S. Op iOs6 werkte alles gewoon supersmooth op de 4S.

Ook ga je bij Android naar bestandsbeheer als je iets nodig hebt, bij iOs naar een app. (iBooks voor een pdf bijvoorbeeld, of een andere pdf app). Android geeft je dus meer een operatingsysteem-gevoel. Het is maar net wat je prettiger vindt.

Daarnaast ben ik helemaaaal geen fan van grote schermen. Ik heb nu een 5S, maar vind het formaat van een 4S zelfs fijner. Ik hou nu eenmaal meer van kleine telefoons (voor internet gebruik ik dan een iPad mini)
Bij Android heb je dan amper keus, er is nu maar één (ja één: Sony Z1 compact) high-end Android telefoon onder de 4,5"

Het is maar net wat je fijn vindt. Ik heb jaren heel veel plezier gehad aan Android. Daarbij heeft Android gezorgd voor een alternatief, die was er namelijk niet (Windows mobile was echt prut).
iTunes blijft klote inderdaad. Overigens heeft MIUI wel een ingebouwde firewall: je kan per app bepalen of ze 3g en Wi-Fi kunnen gebruiken.

Wat je over de S3 zegt klopt niet helemaal. Ik bedoel, een Moto G kan Android ook zonder problemen draaien, en die heeft vier niet zo snelle cores. De snelheid van je geheugen is veel belangrijker dan de snelheid van je processor. Maar, ik moet zeggen dat Android toch wat fijner werkt op snelle telefoons.

Overigens is de Xiaomi Mi2s ook een compacte high-end. Maar voor de rest herken ik je verhaal wel inderdaad. Ik heb met mijn HD2 enorm lopen tweaken, maar ik ben een beetje tweak-moe. Ik wil dat het het gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
iTunes is eigenlijk gewoon bagger op Windows , niets mis mee op Mac.
Gewoon een gevalletje van 'nooit geen deftige windows versie van gemaakt ''

En inderdaad, Android performance zou ik niet meten aan de hand van een Samsung Galaxy toestel.
Touchwiz is veruit de zwaarste bloatskin die je op Android kan vinden , enkel Sense was nog erger 2 versies terug.

Feit dat Android smooth as silk draait op een 200 euro kostende Motorola Moto G bewijst in dat geval genoeg :p
Nuja voor mij is het gewoon Apple omdat ik vind dat apps die zowel op iOS als Android bestaan er gewoon beter uitzien / werken op iOS.

Dat + de build quality van Iphones ( daarmee niet gezegd dat er geen faulty toestellen zijn ) en de hoge resell value na zelfs nog 2 jaar is voor mij doorslaggevend.
Prijs zie ik niet naar aangezien een Galaxy toestel of een nieuwe HTC ook elk jaar verschijnt aan 600 tot 650 euro, dan is het geen hele steep climb naar een 32gb iPhone qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
ik heb nu een iphone 5s sinds gisteren, net als mijn vrouw zijn we er erg tevreden. Alles werkt smooth & lekker overzichtelijk zonder al die bullshit widgets. Het kostte me intotaal 2 uur om alles te configureren (volgens mij is dat nog langzaam) die fingerprintscanner is heerlijk! Ook als je veel apps moet installeren kun je lekker die scanner gebruiken, werkt subliem.

Bovendien ziet alles er goed helder uit en hebben we al lekker zitten klooien met de slow mo functie op de camera, levert grappig beeld materiaal op. Alles gelijk gesynchroniseerd met al ons andere Apple spullen werkt erg fraai!

Dit is onze eerste iPhone, kijken of we na 2 jaar nog steeds gebruikers zullen blijven :) Tot nu toe, alleen maar lof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Root schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:21:
ik heb nu een iphone 5s sinds gisteren, net als mijn vrouw zijn we er erg tevreden. Alles werkt smooth & lekker overzichtelijk zonder al die bullshit widgets. Het kostte me intotaal 2 uur om alles te configureren (volgens mij is dat nog langzaam) die fingerprintscanner is heerlijk! Ook als je veel apps moet installeren kun je lekker die scanner gebruiken, werkt subliem.

Bovendien ziet alles er goed helder uit en hebben we al lekker zitten klooien met de slow mo functie op de camera, levert grappig beeld materiaal op. Alles gelijk gesynchroniseerd met al ons andere Apple spullen werkt erg fraai!

Dit is onze eerste iPhone, kijken of we na 2 jaar nog steeds gebruikers zullen blijven :) Tot nu toe, alleen maar lof :)
Tja, niemand verplicht je om widgets te gebruiken he ;) Dan plaats je ze gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:25:
[...]

Tja, niemand verplicht je om widgets te gebruiken he ;) Dan plaats je ze gewoon niet.
In mijn opinie scoort Apple stukken beter op gebruikersvriendelijkheid dan android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Het verhaal over de S3 kan ik wel beamen. De S3 is pas sinds de laatste update(4.3) weer enigszins te herkennen als een telefoon met quad-core processor. De software van Samsung is zo beroerd slecht, zelfs mijn oude N1(single core) met GB voelde sneller aan. Uiteraard kun je je S3 voorzien van een custom rom maar waarom zou je een telefoon kopen om die vervolgens te voorzien van een eigen rom :?

Zoals ik al eerder schreef is het om het even welk OS je kiest, beide hebben zo hun voors en hun tegens. Het zijn persoonlijke afwegingen die je moet maken ipv de kudde volgen. Wat alleen wel overduidelijk het geval is, is dat de kwaliteit van de iOS apps beduidend hoger is. iOS apps voelen (vaak) meer af aan dan hun Android tegenhangers. Vaak mis je features of het zijn half bakken ports ipv native build en dan hebben we het niet over de leveranciers die een half jaar later als de hype voorbij is een app voor Android uitbrengen. Verder blijf ik erbij dat Google moet ophouden met het pushen van hun eigen diensten(hangsouts en Google+) en fabrikanten zou moeten verplichten vaker updates uit te brengen. Updates betreffen namelijk niet alleen oogsnoep maar ook veiligheid en dat lijken de meeste leveranciers/telco's niet te beseffen.

Uiteraard heb ik ook iets te klagen over iOS :P Het notificatie systeem is een net niet kopie van Android. Google heeft dit echt veel beter voor elkaar, zowel grafisch als de (nuttige)informatie die getoond wordt. iCloud heerst apenballen als back-up systeem en synchronisatie tool maar faalt jammerlijk als het gaat om je data te kunnen raadplegen vanaf de cloud. Voorbeeld: mijn foto's staan ergens in de cloud maar ik kan er niet bij vanaf de cloud, wel op ipad, iphone of macbook :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Bij android kun je veel tweaken, alleen dit hoef je niet te doen. Je hebt veel vrijheid. Echter is dit bij apple een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb zelf de iPhone 3G en 4 gehad en loop momenteel rond met een S3, en ik weet ook vrij zeker dat mijn volgende telefoon geen Android meer gaat worden.

Wat het OS betreft, dit voelt echt aan voor mij als een samenraapsel van software. Het voelt bloated en lelijk (o.a. door Samsung), consistentie in de apps is niet echt aanwezig, random battery drains en ook reboots komen zo nu en dan voor. Draadloos beeld streamen met Miracast werkt bijv. niet vanaf een Sony naar een Samsung TV en zo is DLNA ook vaak een hit and miss afhankelijk van de applicatie. Verder stoort het mij dat er geen on-demand permissions zijn zoals in iOS, zo kan ik Facebook niet gebruiken zonder deze toegang te geven tot mijn sms'jes, telefoonnummer, gps, contacten etc. Dit komt erop neer dat ik dit soort apps niet installeer en maar de webpagina gebruik. Zorgeloos en "it just works" is bij Android voor mij i.i.g. niet van toepassing.

Ik ben niet geheel ontevreden over mijn S3, er is nog mee te werken ;) , maar ik ben veel meer content geweest met mijn iPhones.

Overigens heb ik het punt van custom-roms ook nooit begrepen. Los ervan dat je je garantie kwijt bent, en eigenlijk je toestel overhandigt aan de grillen van een random ontwikkelaar op het internet, heeft elke rom weer zijn eigen issues en elke update lijkt voor elke bug dat het verplet wel weer een nieuwe te introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Voor je iphone moet je ook toegang geven tot je contacten.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
kevinl schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:10:
Voor je iphone moet je ook toegang geven tot je contacten.
Voor de facebook app? Mooi niet.

Kan prima zonder toegang tot de contacten/kalender/locatie. Alleen de foto rol word wat lastig denk ik, al kanhet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:25:
[...]

Ik krijg regelmatig de vraag van een (non-tech savvy) kennis om alle rommel weer eens te verwijderen van het homescreen van de S3 mini. Zulke fratsen heb je met iOS devices toch echt niet voor. Mensen die iOS gebruiken (dus zowel iPhone, iPad als iPod) komen echt zelden bij mij voor vragen, en dat zijn ook eerder digibeten...

Ik wil maar zeggen dat het customizen voor tweakers wel leuk kan zijn, maar voor gewone gebruikers is het vaker een ergernis dan een nuttige feature.

[ Voor 12% gewijzigd door Darkstar op 18-02-2014 16:45 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkstar schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:43:
[...]

Ik krijg regelmatig de vraag van een (non-tech savvy) kennis om alle rommel weer eens te verwijderen van het homescreen van de S3 mini. Zulke fratsen heb je met iOS devices toch echt niet voor. Mensen die iOS gebruiken (dus zowel iPhone, iPad als iPod) komen echt zelden bij mij voor vragen, en dat zijn ook eerder digibeten...

Ik wil maar zeggen dat het customizen voor tweakers wel leuk kan zijn, maar voor gewone gebruikers is het vaker een ergernis dan een nuttige feature.
Sorry hoor, maar als je niet snapt hoe je widgets moet weghalen of toevoegen ben je gewoon echt niet erg slim. Het is ten eerste heel logisch en ten tweede word het gewoon uitgelegd wanneer je het ding in gebruik neemt. Daarbij verschilt het tussen iOS en Android bar weinig hoe je icoontjes en widgets ( niet in iOS dus) verwijdert, dus eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een onzinverhaal.
Stap 1: hou hetgeen wat je weg wil hebben lang ingedrukt.
Stap 2: sleep het naar de prullenbak.
Dat is niet heel lastig, of wel dan? Als je zoiets niet snapt en je er ook niet genoeg in wil verdiepen om hier achter te komen, moet je misschien gewoon geen smartphone kopen.

Daarbij heb je het hier over Touchwiz: dat is ook gewoon troep.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:49:
[...]
Daarbij heb je het hier over Touchwiz: dat is ook gewoon troep.
Dat is juist het probleem denk ik. Gros van de kopers kopen geen android maar een HTC, samsung of <insert random merk>. Die varen blind op de launcher (touchwiz/sense) die de fabrikanten meeleveren.

Laatst nog een mooie one liner van een kennis:
Ik moet geen android, koop altijd Samsung.
Kocht dus gewoon een Galaxy S3. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:57:
[...]

Dat is juist het probleem denk ik. Gros van de kopers kopen geen android maar een HTC, samsung of <insert random merk>. Die varen blind op de launcher (touchwiz/sense) die de fabrikanten meeleveren.

Laatst nog een mooie one liner van een kennis:
Ik moet geen android, koop altijd Samsung.
Kocht dus gewoon een Galaxy S3. 8)7
Hahahaha, wat zal die zich geschaamd hebben :+ Maar volgens mij begint Google ondertussen ook aardig fabrikanten te pushen om stock Android mee te leveren, dus dat is een stap in de "goede" richting. ("Goede" omdat ik zelf stock Android niet zo mooi vind. Ik heb niks met dat platte, ik vond het skeuphormisme van iOS 6 en MIUI wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Niet online
Ik heb zelf ook de overstap van Android (Google Galaxy Nexus) naar iOS (Iphone 5s) gemaakt. Bevalt me uitstekend!
Moet daar wel bij zeggen dat ik al een iPad (2e generatie) in bezit had voordat de iPhone er kwam. Dus had al enige ervaring met iOS. Daarnaast draaide ik de Nexus ook stock android en heb me nooit echt in custom ROM's verdiept.

Na een goed anderhalf jaar met de Nexus gingen me toch wel enige dingen tegenstaan, de batterij werd drastisch slechter en moest elke avond wel aan de lader, zonder intensief gebruik. Ook liep de Nexus steeds vaker vast of klapte de browser eruit.

Elk OS heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen, maar ik gebruik de iPhone nu een paar maanden met volle tevredenheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik ben een jarenlange Android gebruiker en was benieuwd naar hoe iOS zou werken, dus heb ik een iPhone 5S gekocht.

iOS werkt inderdaad zeer vlot en zit goed in elkaar. Helemaal geen vertragingen, echt nergens. Ik heb wel enkele nadelen ondervonden, maar dit zijn kleine dingen die me opvallen. De volgende dingen bvb:

- Vanuit Camera Roll kan je geen foto's versturen naar whatsapp, je moet eerst de app openen en dan de foto selecteren

- Alarm: je kan het trillen van de telefoon niet afzetten voor één bepaald alarm, je moet ineens AL het trillen afzetten

- Alarmvolume: je moet het telefoonvolume wijzigen en kan dus niet apart het alarmvolume aanpassen

- ..

Dit zijn echt kleine punten, maar ik merk wel dat ik mij hier aan stoor, want deze dingen leken mij echt 'basis' bij Android. Just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:49:
Daarbij verschilt het tussen iOS en Android bar weinig hoe je icoontjes en widgets ( niet in iOS dus) verwijdert, dus eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een onzinverhaal.
Stap 1: hou hetgeen wat je weg wil hebben lang ingedrukt.
Stap 2: sleep het naar de prullenbak.
Dat is niet heel lastig, of wel dan? Als je zoiets niet snapt en je er ook niet genoeg in wil verdiepen om hier achter te komen, moet je misschien gewoon geen smartphone kopen.
Niet alleen is het vergelijkbaar met iOS, het is ook nog eens duidelijker en makkelijker dan bij iOS: Er komen duidelijk opties "Verwijder van scherm" en "Uninstall" te voorschijn. De eerste optie is in iOS niet eens beschikbaar.

Volledig met je eens: Als je dit als argument vóór iOS aanhaalt dan zeg ik: onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Croga schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:02:
[...]

Niet alleen is het vergelijkbaar met iOS, het is ook nog eens duidelijker en makkelijker dan bij iOS: Er komen duidelijk opties "Verwijder van scherm" en "Uninstall" te voorschijn. De eerste optie is in iOS niet eens beschikbaar.

Volledig met je eens: Als je dit als argument vóór iOS aanhaalt dan zeg ik: onzin.
En dit gebeurd op welk Android apparaat? Op mijn huidige S3 kan ik alleen maar de app verwijderen van het scherm. Daarbij is het logisch dat Apple jouw eerste optie(verwijder van het scherm) niet heeft. Immers is er maar één locatie waar een app kan staan. Dat is bij Android wel anders omdat een app zowel op één van de home screens als in de app drawer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Snowdog schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:42:
Ik ben van Android naar iOS gegaan met de iPhone 4... Ik wilde eigenlijk niet meer terug naar Android omdat ik het te traag en log vond, maar was mn iPhone 4 verloren na een nachtje stappen en besloot daarom maar voor de wat goedkopere Galaxy S2 te gaan. Die beviel prima dus daarna verder gegaan met de Xiaomi mi2 en Xiaomi mi2s en het is mij inmiddels wel duidelijk dat iOS er niet meer inkomt.

Voor mij biedt Android gewoon net wat meer dan iOS en daarnaast vind ik persoonlijk de opvatting "het werkt gewoon onder iOS" ook niet echt kloppen. Ik heb een jaar geleden ofzo nog even kort een iPhone 4 gehad en dat heeft er eigenlijk voor gezorgd dat mijn goede herinneringen aan iOS in elkaar zijn gestort. Ik had het idee dat alles super traag was en door de nieuwe skin in de App Store was zelfs het browsen naar apps een verschrikkelijke ervaring.

Die iPhone dan ook maar snel weer verkocht en inmiddels een paar telefoons verder bij een Lenovo 820T.
Helaas weer eens een telefoon verloren en daardoor dit keer voor een budgettoestel van 50 euro gekozen. Goedkoop is de 820T wel, maar het is geen goede keuze geweest. De telefoon doet mij enigszins denken aan mijn meest recente ervaring met de iPhone 4, simpelweg te traag en zelfs bij het openen van apps en switchen tussen apps moet ik geregeld 5 tot 10 seconden wachten.

Persoonlijk is een snelle telefoon voor mij het belangrijkst en vind ik Android iets fijner dan iOS (hoewel het allebei prima is). Aangezien Android telefoons echter de helft of nog minder kosten, is voor mij de keuze eenvoudig gemaakt en ga ik voor Android.

Tot slot denk ik eigenlijk dat mijn volgende telefoon gewoon een Windows Phone 8 toestel moet zijn, omdat je daar eenvoudiger een goedkope telefoon kan scoren die niet teveel laggen. Ik heb echter (vooral vanwege de berichten over het gebrek aan apps) nog niet de keuze durven maken voor een WP8 toestel :P
Kortom je bent een budget gebruiker. :)

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Beide hebben hun voor en nadelen. Zo simpel is het.
Ik heb jarenlang met een android-phone rondgelopen en steeds de high-end toestellen van Samsung en HTC. En daar heb ik altijd dezelfde problemen ondervonden : nooit de laatste android-update(wegens belachelijke skins die ook nog eens voor extra lag zorgen) en het beheer van memory zit niet goed op Android. En daardoor beginnen apps die standby staan gewoon batterij en geheugen te vreten

En dat zijn 2 zaken die je met IOS niet hebt. En vooral de manier waarop Apple omgaat met zijn memory daar kan Android nog veel van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik gebruik beide, prive een htc one en van de baas een iPhone 5. Is voor alle twee wat te zeggen. Als ik er een zou moeten kiezen zou het de iPhone zijn. zelfde reden als eerder aangehaald in dit topic, android heeft teveel kleine manko's die bijelkaar gewoon maken dat android nooit echt af voelt en van tijd tot tijd de nodige frustratie oplevert.

iOS heeft ook zo zijn eigenaardigheden zo het delen van links/foto's minder vrij dan in Android en zo zijn er meer van dat soort dingen waar Apple in zijn wijsheid heeft besloten dingen af te schermen. Je leert er mee leven maar hier zouden ze wat meer naar android mogen kijken. Daarnaast ben ik niet zoon fan van al die nieuwe effecten in iOS7 in android had ik dan een andere launcher geïnstalleerd nu leer je er maar mee leven :+

Een persoonlijk argument voor mij is ook om minder afhankelijk van Google diensten te worden, iets wat nog niet echt lukt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:39
Ik ben sinds enkele dagen over naar iOS, en moet zeggen het bevalt beter dan verwacht.
Er zijn kleine dingen, zoals het toevoegen van een ringtone wat eerst via iTunes moet, en bijvoorbeeld het delen van foto's, die op Android makkelijker en uitgebreider zijn.
De kwaliteit van de apps is wel een stuk beter, zelfs met veel gebruikte apps als Whatsapp vind ik het verschil groot op iOS. Het tweaken kan standaard niet, als je jailbreakt is er veel meer mogelijk maar vind ik persoonlijk niet de moeite waard.

Verder vind ik een iPhone persoonlijk een erg mooi en high end uiterlijk hebben. Ik kom van een Samsung Galaxy Note 3, en die is 2x zo groot, maar een voor het gevoel een stuk lichter en minder premium.
Ik heb met vorige telefoons ook veel met custom roms gespeeld, maar bij de Note 3 vond ik dat voor het eerst niet nodig, de snelheid was meer dan genoeg en de batterijduur was 2 dagen bij redelijk intensief gebruik, meer dan voldoende dus.

Een van de redenen dat ik naar iOS overgestapt ben is hoe deze met je gegevens omgaat, je kan per app instellen waar ze bij kunnen en ook eventuele toegang die je ooit gegeven hebt terug trekken.

In Android kun je gewoon meer als iOS, foto's delen kun je met alle apps die je ingebouwd hebt vanuit de gallerij bijvoorbeeld, dat zijn kleine dingen die Android toch erg fijn maken.

Je moet het gewoon niet zo moeilijk maken en een keuze maken, zoek een high end telefoon uit die je mooi vind, tegenwoordig zijn ze eigenlijk allemaal goed.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Ik ben momenteel ook bezig met deze keuze.
Heb tot vorig jaar met heel veel plezier een sgs2 gebruikt. Toen deze aan vervanging toe was, ben ik eerst overgestapt naar een sgs4 mini. Die viel zwaar tegen. Nu een nexus 5 en ook dat is niet wat ik er van verwachtte.
Mijn man heeft een iphone5 waar hij heel blij mee is (heeft nooit een android gehad). Ik vind het uiterlijk van de iphone 5 heel mooi en de foto's zijn van hoge kwaliteit. Scherm is prachtig. Echter vind ik IOS 7 niet fijn.
Wat al eerder aangehaald werd: gesloten versie (ik root niet, maar zet wel eigen progs van pc naar telefoon over en andersom), accessoires zijn duuuuur, geen notificatieled, na het maken van een foto niet vlot door te sturen via whatsapp of mail, geen nfc (why not??).
Daarnaast vind ik persoonlijk google dan wel weer erg fijn om mee te werken, maar ieder zijn ervaring.
Momenteel vind ik de iphone 5 nog te duur en eigenlijk ook iets te klein. Ik gebruik mijn huidige telefoon voor alles waar ik voorheen ook een extra ereader en een tablet voor gebruikte.

Ideaal voor mij zou zijn: iphone 5 uiterlijk en hardware, met android software (en scherm van 4,3 -4,5 inch) en graag waterdicht :)

[ Voor 6% gewijzigd door Too5 op 08-03-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:31
Ik ben eerst altijd redelijk fanatiek androiduser geweest, maar ik had ook een ipad en dat os bevalt me zeer goed wat mij vorige week de aanschaf van een iphone 5s heeft doen leiden. Geen moment spijt van, draait zeer soepel en snappy, handige functies zoals vingerafdrukherkenning en goede specs. Enige balen is dat sporadisch apps crashen, dit is op mn ipad ook, ligt meer aan ios dan aan de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-10-2023
Domino schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Zonder een waardeoordeel te willen geven op noch Android noch iOS:

De home knop op een iPhone doet maar één ding. Terug naar het springboard.
Tenzij je dubbelklikt, dan is het altijd het multitask menu.
3x is zoom en inhouden Siri (wat trouwens tweakable is, het gedrag van je home button)
Pagina: 1