Ik wil gebruikers data kunnen toevoegen aan een stuk tekst, en vroeg mij af of de volgende manier van opslaan de meest handige is.
Stel, een stuk tekst:
Nu wil ik de gebruiker de mogelijkheid geven om een zgn sleutelwoord te selecteren, en daar informatie aan toe te voegen, bijv.
1) Er is informatie die getoond moet worden voor iedere instantie van een sleutelwoord (bijv. het plaatje)
2) Er is informatie die getoond moet worden alleen voor de geselecteerde instantie (bijv. de notitie)
Mijn aanpak zou zijn:
En dan in de database de volgende tabellen:
keyword
node
keywordInstance
keyword_node
Mijn vraag: hoe blij worden jullie van deze aanpak?
Stel, een stuk tekst:
HTML:
1
2
3
| <p>the quick brown fox jumps over the lazy dog</p> (...) <p>the quicker red fox jumps over the lazy dog as well</p> |
Nu wil ik de gebruiker de mogelijkheid geven om een zgn sleutelwoord te selecteren, en daar informatie aan toe te voegen, bijv.
- een plaatje
- een URL
- een eigen notitie
- een calender event (wanneer voor het laatst gezien?)
1) Er is informatie die getoond moet worden voor iedere instantie van een sleutelwoord (bijv. het plaatje)
2) Er is informatie die getoond moet worden alleen voor de geselecteerde instantie (bijv. de notitie)
Mijn aanpak zou zijn:
HTML:
1
2
3
| <p>the quick brown <span data-keywordId="2" data-keywordInstanceId="1">fox</span> jumps over the lazy dog</p> (...) <p>the quicker red <span data-keywordId="2">fox</span> jumps over the lazy dog as well</p> |
En dan in de database de volgende tabellen:
keyword
code:
1
2
3
4
5
| +-----------+------+ | keyWordId | name | +-----------+------+ | 2 | fox | +-----------+------+ |
node
code:
1
2
3
4
5
6
| +--------+---------+ | nodeId | name | +--------+---------+ | 1 | Plaatje | | 3 | Notitie | +--------+---------+ |
keywordInstance
code:
1
2
3
4
5
| +-------------------+--------+ | keywordInstanceId | nodeId | +-------------------+--------+ | 1 | 3 | +-------------------+--------+ |
keyword_node
code:
1
2
3
4
5
| +-----------+--------+ | keywordId | nodeId | +-----------+--------+ | 2 | 1 | +-----------+--------+ |
Mijn vraag: hoe blij worden jullie van deze aanpak?