Beste Tweakeraars,
Dit is mijn 1e post op dit forum. Ik heb het altijd al interessant gevonden om me een klein beetje te verdiepen in de wereld van computerhardware, vandaar dat ik het wel tijd vond om me te registreren op dit forum.
Daarnaast ben ik van plan om binnen 2 maanden een nieuwe desktop aan te schaffen ter vervanging van mijn 5 jaar oude desktop.
Ik heb al het een en ander bekeken, zoals:
• Benchmarks van verschillende websites;
• Youtube gaming @1080p;
• Forumposts op Tweakers.net.
Waar ben ik naar op zoek?
Een desktop, zonder Windows software en exclusief randapparatuur.
Waarvoor gebruik ik de computer?
-Gaming: 1080p op één scherm (1980x1080);
-Multitasking: Skype in combinatie met het bekijken van films en surfen op het web;
-Basic stuff: Word/Excel e.d.
Zal ik overklokken?
Nee
Wat is mijn budget?
€ 825,- à € 850,-
Ik zou het enorm waarderen om advies te krijgen om zo mijn toekomstige desktop te kunnen optimaliseren.
Hierbij mijn Setup tot nu toe (Grotendeels van Willow_Tien):
Specifieke informatie en vragen voor jullie:
Zelf zat ik eerst aan een i5 4670k te denken met een iets duurder (beter) moederbord en duurdere behuizing. Dit maakt het echter niet mogelijk om binnen mijn budget te blijven met een R9 290 Tri - X. Een SSD valt hierdoor eigenlijk ook buiten de boot. Persoonlijk vind ik de snelheid van het opstarten van een computer niet echt belangrijk (Daarom heb ik gekozen voor enkel een HDD 7200rpm in mijn setup).
1) Ik vroeg me hierbij af, is een SDD het waard voor de laadtijden in games zelf, met hierbij rekening houdend dat ik hierdoor mijn R9 290 Tri - X moet downgraden naar r9 280x of 770gtx om binnen mijn budget te blijven?
2) Wat vinden jullie persoonlijk van de Sapphire R9 290 tri -X? en het hebben van deze kaart binnen een budget van € 850,-?
3) Ik heb van jongs af aan in mijn hoofd dat een moederbord erg belangrijk is. Is het gekozen moederbord niet wat te magertjes?
4) Wat vinden jullie van de CM N300? Past de gekozen Setup wel in deze goedkope behuizing?
5) Voeding krachtig genoeg voor de gekozen componenten?
Bij voorbaat dank en allemaal nog een gelukkig en voorspoedig 2014 gewenst
~Sokazy
Dit is mijn 1e post op dit forum. Ik heb het altijd al interessant gevonden om me een klein beetje te verdiepen in de wereld van computerhardware, vandaar dat ik het wel tijd vond om me te registreren op dit forum.
Daarnaast ben ik van plan om binnen 2 maanden een nieuwe desktop aan te schaffen ter vervanging van mijn 5 jaar oude desktop.
Ik heb al het een en ander bekeken, zoals:
• Benchmarks van verschillende websites;
• Youtube gaming @1080p;
• Forumposts op Tweakers.net.
Waar ben ik naar op zoek?
Een desktop, zonder Windows software en exclusief randapparatuur.
Waarvoor gebruik ik de computer?
-Gaming: 1080p op één scherm (1980x1080);
-Multitasking: Skype in combinatie met het bekijken van films en surfen op het web;
-Basic stuff: Word/Excel e.d.
Zal ik overklokken?
Nee
Wat is mijn budget?
€ 825,- à € 850,-
Ik zou het enorm waarderen om advies te krijgen om zo mijn toekomstige desktop te kunnen optimaliseren.
Hierbij mijn Setup tot nu toe (Grotendeels van Willow_Tien):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 167,98 | € 167,98 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 66,10 | € 66,10 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition | € 386,- | € 386,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 31,04 | € 31,04 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 14,- | € 14,- |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 61,95 | € 61,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 831,02 | |
Specifieke informatie en vragen voor jullie:
Zelf zat ik eerst aan een i5 4670k te denken met een iets duurder (beter) moederbord en duurdere behuizing. Dit maakt het echter niet mogelijk om binnen mijn budget te blijven met een R9 290 Tri - X. Een SSD valt hierdoor eigenlijk ook buiten de boot. Persoonlijk vind ik de snelheid van het opstarten van een computer niet echt belangrijk (Daarom heb ik gekozen voor enkel een HDD 7200rpm in mijn setup).
1) Ik vroeg me hierbij af, is een SDD het waard voor de laadtijden in games zelf, met hierbij rekening houdend dat ik hierdoor mijn R9 290 Tri - X moet downgraden naar r9 280x of 770gtx om binnen mijn budget te blijven?
2) Wat vinden jullie persoonlijk van de Sapphire R9 290 tri -X? en het hebben van deze kaart binnen een budget van € 850,-?
3) Ik heb van jongs af aan in mijn hoofd dat een moederbord erg belangrijk is. Is het gekozen moederbord niet wat te magertjes?
4) Wat vinden jullie van de CM N300? Past de gekozen Setup wel in deze goedkope behuizing?
5) Voeding krachtig genoeg voor de gekozen componenten?
Bij voorbaat dank en allemaal nog een gelukkig en voorspoedig 2014 gewenst
~Sokazy